DKs bedste børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

360 visninger
2 svar
0 synes godt om
13. juli 2009

Caidas-vb

Så har mine piger kun 4 dage tilbage i dagpleje. Efter vores ferie skal de starte i "min" børnehave. Jeg er både spændt, nervøs og urolig for hvordan det skal gå. De skal starte i en anden gruppe end hvor jeg er, men hele huset er samlet meget af tiden. Kun når vi spiser er vi opdelt i grupper og evt på ture. Jeg tænker også på hvordan de andre forældre vil opfatte det. Vil de tro at jeg gør forskel - vil jeg gøre forskel eller behandle dem på samme måde som de andre børn, måske være hårdere over for dem. Kan jeg acceptere at mine kolleger irettesætter dem, evt skælder ud - uden at blande mig. I forvejen kan jeg ikke holde min mund, hvis jeg synes en "balle" er urimelig. Vil pigerne føle sig tyngede af at mor altid er der. Jeg ved at mange er imod at have egne børn på sin arbejdsplads, men hvorfor skal mine børn ikke være i DKs bedste børnehave, når jeg selv er så heldig at være der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2009

Antons mor-vb

Da jeg selv gik i børnehave var der mange af pædagogernes egne børn, der selv gik der - bare på andre stuer. Og de praktiserer det samme idag, så vidt jeg ved uden de store problemer. Men i den børnehave er det godt nok også mere opdelt end det, du snakker om... Du skal nok bare sørge for at gøre pigerne det klart, at nu skal de altså ikke være sammen med mor hver dag, - de skal være sammen med de pædagoger, der er på deres stue, også selv om I er fysisk sammen meget af dagen. Hvis der er forældre, der ikke kan forstå, at du godt kan være fair, så er det deres eget problem. Bare sørg for at det aldrig (eller i hvert fald sjældent) er dig, der skal løse pigernes konflikter med andre børn, - så burde der ikke være de store problemer i det. Held og lykke :)

Anmeld

17. juli 2009

Caidas-vb

Der er også andre før mig der har haft egen børn i børbehaven - uden problemer. Dog synes jeg det kunne være svært at sige noget til barnet, hvis moren var der. Jeg har talt med mine kolleger om mine tanker - og det er nævnt på et forældremøde at mine egen børn starter. Når pigerne har været på besøg, har de begge leget med de andre, og har også snakket med pædagogerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.