Mit første spørgsmål ville være, om pigen er i gang med et tigerspring lige nu??? Er det tydeligt værre end ellers med søvnen? Så går det over af sige selv... selvom det kan føles umuligt at vente så længe...
Det andet spørgsmål er, hvad i alverden der dog er galt med at pigen sover hos sin mor? Har hun brug for tryghed er det da det bedste sted i verden, dag og nat. (Og der er mine på 3 og 5 stadig at finde fra tid til anden.)
Det tredje er, om du hjælper din datters søvnvaner på vej ved at have en fast dagsrytme og gode soverutiner. Jeg havde fx en fast sove-sang, som jeg sang for min søn i al den tid, han skulle vugges i søvn i barnevogn - dvs. først to gange dagligt, senere én og til sidst kun i weekenderne, når jeg var sammen med ham om dagen. Vi har stort set altid haft faste sengetider for børnene, med god-nat-bad inden.
Og så vil jeg iøvrigt tilslutte mig, at "Sov igennem uden gråd" er en virkelig varm bog, der ved at stille helt relevante spørgsmål til netop jeres vaner derhjemme hjælper dig til at hjælpe dit barn med at sove bedre.
Det bliver helt sikkert bedre, men hold da helt op, hvor har jeg også været ved at kaste det hele fra mig, fordi jeg var udmattet af mangel på søvn! Så jeg forstår præcis hvordan du har det!
Anmeld