Kæmning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

623 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. september 2011

Spunk-vb

Så er der for første gang lus i spunkens vuggestue. Jeg er i tvivl om vi skal kæmmme forebyggende, eller om vi skal vente til hun (måske) får dem. Hvad siger i? Vi har i hvert fald købt en lusekam i dag, og øvet lidt, men synes godt nok ikke at det er let - den fanger jo de mindste infiltrationer. Er det bedst at gøre i badet med balsam i håret, eller hvad gør i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

Mullemor-vb

Mine børn er godt nok lidt ældre, men vi kæmmer forebyggende hver uge - der er desværre ofte gevinst. Det kommer jo lidt an på, hvor mange lus der er i institutionen om det er nødvendigt. Jeg kæmmer dem i badet med masser af balsam - for det første for at det ikke skal gøre så ondt og derudover så kan lusene ikke bevæge sig så godt i vådt hår. God fornøjelse ;)

Anmeld

5. oktober 2011

mariamiss6-vb

Ellers kan du jo købe det der balsam man kan sprøjte i både tørt og vådt hår, og som man ikke behøver vaske ud igen. Så kan du sende hende i bad tidligt, og kæmme hende over flere gange inden sengetid :)

Det virker altså ;)

Anmeld

5. oktober 2011

Spunk-vb

Tak for jeres svar :) Jeg spurgte i vs og de var ligeglade med forebyggende kæmning. Og indtil videre har vi intet fundet på hende, så forhåbentlig er i sluppet udenom denne gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.