cykelhjelme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

497 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. juli 2009

Caidas-vb

Pigerne fylder snart 3 år, og får af deres farmor og farfar cykler. Derfor skal vi nu til at købe hjelme. Det er da lidt af et marked der er. Vi har set priser fra 79,- til 499,- Naturligvis er der forskel på trends, kvalitet og udseende, men er der stor forskel på sikkerheden, når de er godkendt iflg det samme. Kender I et sted hvor man kan sammenligne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2009

Pikora-vb

På "Tænk`s" hjemmeside kan du finde alle mulige testresultater; det koster dog penge at abonnere. Man kan så også købe midlertidig adgang til blot et enkelt resultat, det koster 30 kr, så det kan godt gå hen og være givet godt ud, eftersom det lyder til, at testvinderne hører til nogle af de billige hjelme. -Og så skal I jo bruge 2! :P Der står noget her; men jeg ved ikke om det virker som link: http://www.taenk.dk/?cid=7797

Anmeld

9. juli 2009

Møe-vb

Rigtig god ide at følge TÆNKs guide - men husk, at det også er vigtigt at hjælmen passer til netop dit barn.

Anmeld

9. juli 2009

MetteJ-vb

Jeg har altid købt forholdsvis dyre hjelme hos cykelhandleren. Dem mine unger har, kan indstilles mange steder, og jeg har oplevet, at de billige hjelme fra supermarkederne ikke kan indstilles nær så godt. Så er der selvfølgelig designet, der er meget vigtigt, især hvis man skal have 11 årige til at bruge hjelmen :angry: Og til sidst vil jeg lige slå et slag for at vi som forældre giver ungerne cykelhjelmene rigtigt på, altså ikke noget med at de sidder helt omme i nakken og er alt for slappe under hagen

Anmeld

9. juli 2009

Frede-vb

Vi har tre hjelme her i huset: en bell, met og en billig én fra Bilka. Bell'en og Met'en er så absolut de bedste - og de dyreste (fra cykelhandleren). Den fra Bilka er noget bras. Selerne til hoved og hage holder dårligt og er gået i kludder. Jeg vil derfor sige, at det bedst kan betale sig at bruge lidt ekstra penge på sikkerheden - lad være med at spare på dét. Jeg har hørt, at de dersens skaterhjælme ikke er egnede til beskyttelse af cyklister, men fine... det er de da helt bestemt.

Anmeld

9. juli 2009

Det er stadig mig-vb

Okay, til min egen datter på tre år, så har hun fået en billigere der passer til formålet - let cykling nede i gården, ingen biler, ingen påkørsler osv.....den skal udelukkende kunne tage stødet hvis hun falder. Hvilket aldrig er sket endnu, så hun har svært ved at se pointen med hjelmen :laugh: Samme hjelm bruges når hun vil have rulleskøjterne på. De mere godkendte hjelme i en anden prisklasse bliver aktuel, når vi taler om reel trafik, og hvor barnet skyder højere fart osv. .....en tre årig cykler altså i et tempo der er til at overskue.

Anmeld

11. juli 2009

Ida-s-vb

Jeg mener Kvicklys hjelme har klaret sig godt i test og dem har vi i hvert fald gode erfaringer med til vores børn. De ligger mellem 99 og 179 kr alt efter om der er tilbud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.