Hvad vil I helst undvære... ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2009

kongster-vb

Jeg har så også fundet ud af at internettet stjal alt for meget af min tid, nu hvor jeg ikke bruger det så meget som jeg plejer. Det er sjovt, for hjemme klagede jeg altid over at jeg ikke havde tid nok til alt det jeg gerne ville, og samtidig brugte jeg oceaner af tid på mobil og internet (og ind imellem tv, men ikke så meget). Jeg vil klart være bedre til at skrue ned for forbruget når jeg kommer hjem og videreføre de gode vaner med at være sammen m ungerne, tale med min mand og læse gode bøger. Selvom jeg ikke syntes at mobil etc stressede mig før, kan jeg godt mærke nu at det har været medvirkende til stress. Det samme med alle de lyde der har været hele tiden. Konstant tjek af sms, debatsider (:-)), mail, radio i baggrunden osv har været alt for mange impulser. Nu hvor der er mere ro kan jeg mærke hvor godt det er at sidde lidt i stilhed og ro og ikke få indtryk hele tiden. Sorry hvis jeg lyder som en ny-frelst, men jeg tror ikke altid man opdager hvor meget tryk der egentlig er på hverdagen når man står midt i den.. (noget andet er så at når jeg endelig har haft netadgang efter 10 dage uden, så viser det sig jo at der ikke er sket noget af betydning :) Facebook og debatsider (sorry) ligner sig selv og det synes pludselig ikke så vigtigt at kende alle folks status på nettet nu og her)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2009

Webredaktøren-vb

I følge jeres svar må jeg jo klappe i hænderne over at arbejde med web og ikke være chef for DR :klap: ... men jeg har det på præcis samme måde, at meget tv kan ses via nettet, hvis det var nødvendigt, så her ville tv'et også ryge, mens computeren ville køre endnu mere på højtryk, end den gør nu. :P

Anmeld

28. juli 2009

mørk-vb

Jeg har samme rækkefølge som I andre; TV, mobil og internet. Dog er jeg også svært glad for min mobil, selvom jeg sjældent taler i den. Alligevel bruger jeg den hele tiden og slukker den aldrig. Jeg sms'er selvfølgelig på den til husbehov, men derudover er den uundværlig som ur (ejer ikke et alm. ur), vækkeur, lommeregner og kamera. Desuden er det mit nummer, der er kontaktnummer på B&B forespørgsler, så jeg skal helst være nogenlunde tilgængelig. Så da skidtet pludselig gik ud i sidste uge, hvor jeg var alene afsted med pigerne i Berlin, blev jeg en anelse panisk, da det gik op for mig, at jeg ikke kunne få gang i den igen, da jeg selvfølgelig ikke havde taget pinkoden med mig og jeg ikke kunne huske den, eftersom det vel var 2-3 mdr. siden den sidst havde været slukket! Det var mest tanken om, at farmand derhjemme ville blive urolig og forestille sig, at der var sket alt muligt slemt med os, når han pludselig ikke hørte fra os i 5 dage, der var træls. Løsningen blev, at vi fandt en internetcafé og fik skrevet en mail til min søster, om at hun skulle ringe til ham og sige at alt var vel, men at vi bare var hægtet af omverdenen. Og så var det såmænd helt fint og afslappende at være utilgengængelige, men møgærgerligt ikke at kunne tage et eneste billede de sidste 5 dage af ferien :(

Anmeld

29. juli 2009

Bellis-vb

Her ville det også være TV, så mobil og sidst pc. Tv ser jeg en del af - men de sidste 3 uger, har jeg ikke set det og det er gået helt fint. Mobilen bruger jeg næsten ikke, men i forhold til når børnene bliver lidt ældre, så er den jo god. Internet vil jeg nødigt undvære. Det har jeg mere eller mindre gjort de sidste 14 dage og det er gået fint. Men som Helene, så er det her jeg får alle mine papirer fra arbejde, stat, kommune osv. Og så netbank.

Anmeld

29. juli 2009

Caidas-vb

Med en regning på ca 25 kr på mobilen er det ikke det store jeg bruger den, men vil alligevel ikke undvære den helt. Bruger den til korte beskeder, hvis jeg ikke kan nå en aftale, og har den ellers kun med som ur. TV ser jeg kun lidt, men følger ikke med i noget. Ser sporadisk med når manden ser nyheder. Nettet er jeg kun på her inde, min mail, netbank og facebook. Kun netbank er vigtigt.

Anmeld

29. juli 2009

Brumbassen-vb

Uden tvivl TV'et- så slap jeg også for at være tvangsindlagt til at se Fodbold,Tour de France osv :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.