Vanter eller luffer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.991 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. september 2011

Spunk-vb

Har netop indset, at jeg glemte at købe vanter da jeg købte bodies og huer for et par uger siden angry, og da jeg hentede spunken i dag synes jeg godt nok at blæsten var noget kold. Jeg har besluttet at bruge kids-world igen, da de leverede hurtigt og havde stort udvalg - også af det billige. Men vigtigst af alt - fragtfrit hvilket jo er fedt når man er sådan en spade der sjat-bestiller.

Anyway. Jeg vil købe nogle strikvanter her til efteråret, men er i tvivl om hvad jeg skal købe til vinteren. Luffer eller med fingre i? Tænker at luffer er ret upraktiske når man vil holde på noget, men måske er dem med fingre alligevel så tykke (når det er vintervanter) at man alligevel ikke kan bøje fingrene. Hvad siger de erfarne mødre (for her er vist ingen fædre tilbage...)?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Jeg ville købe tynde strikkede vanter med fingre i til overgangen, og luffer til den 'rigtige' kulde. Lufferne holder hænderne bedre varme, da fingrene ligger samlet.

Anmeld

12. september 2011

Johannamor-vb

Hos os har de første par vintre været skrækkelige, fordi begge unger har smidt både vanter og luffer lige så hurtigt, som de fik dem på. Så der har været mange istappefingre... Jeg ville købe nogle helt tynde fingervanter og nogle tykke luffer. Så ville jeg sørge for, at begge kan sættes fast på ærmerne, så de ikke forsvinder, når (ikke hvis) de ryger af. Og hvis ikke du har købt overtøj endnu, vil jeg anbefale dig at kigge efter den type ærmer, der slutter med et håndledsstykke, som tommelfingeren kan stikkes igennem, så de altså slutter helt nede om fingerne (den slags var ikke opfundet, da mine unger var helt små - men jeg synes, det er genialt). Og så synes jeg ellers bare du skal se, hvad der sker med de vanter, du har købt: Hvis den ene type er et hit, så køb flere - ellers prøv nogle andre...

Anmeld

13. september 2011

Webredaktøren-vb

Helt enig med begge svar - her har fingervanter været klart det bedste i overgangsfasen...

Anmeld

13. september 2011

nikkeneje1-vb

Jeg tror fingervanter er enhver dagplejemors og vuggestues skræk. Tænk at få adskillige børns små fingre ned i den rigtige åbning, sålænge de ikke selv kan, suk.... Op til skolealderen har vi stort set kun brugt luffer. Har aldrig oplevet at det har været et problem for børnene at holde på noget af den grund. Desuden køber vi kun luffer med langt skaft, som proppes godt op under jakken/flyverdragten, og så er det altså rimeligt svært at vriste dem af for de små. Til dage hvor der er meget regn/vådt fandt vi engang nogle geniale luffer fra Abeka hvor der er fleecefoer inden i og udenpå er det lavet af det samme som regntøj. Altid tørre og varem fingre, simpelthen genialt.

Anmeld

13. september 2011

Kirle-vb

Jeg troede også at luffer var sagen i vuggestue/børnehaven men nej vi blev bedt om fingervanter for ellers tog børnene lufferne af. Det var for svært for dem at lege med. Så her har vi nogle fantastiske fleeceluffer fra TTH og så div. strikfingervanter (3 f 25/30kr) til udeleg :)

Anmeld

13. september 2011

Spunk-vb

Mange tak for jeres svar :-)

Jeg har nu bestilt to par fingervanter (sidste år forsvandt de dyre melton uldstrikvanter efter 2 uger!!!) og små klips til at sætte dem fast på ærmerne.

Har også købt et par Reima luffer - og til den pris bliver de altså ikke lige skiftet ud, men de har noget 'gummi' i håndfladen, så barnet stadig kan holde på ting - håber, at det er så godt som det lyder.

@Johannamor: Har aldrig hørt om det med en tommelfinger gennem ærmet, men det lyder da smart. Men har købt flyverdragt allerede i foråret, så det må vente.

Har for øvrigt også taget rådet (fra en anden tråd) om også at købe en vinterjakke til mig :-)

Anmeld

13. september 2011

Spunk-vb

Mange tak for jeres svar :-)

Jeg har nu bestilt to par fingervanter (sidste år forsvandt de dyre melton uldstrikvanter efter 2 uger!!!) og små klips til at sætte dem fast på ærmerne.

Har også købt et par Reima luffer - og til den pris bliver de altså ikke lige skiftet ud, men de har noget 'gummi' i håndfladen, så barnet stadig kan holde på ting - håber, at det er så godt som det lyder.

@Johannamor: Har aldrig hørt om det med en tommelfinger gennem ærmet, men det lyder da smart. Men har købt flyverdragt allerede i foråret, så det må vente.

Har for øvrigt også taget rådet (fra en anden tråd) om også at købe en vinterjakke til mig :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.