Anden episode, stort set samme scenarie...
Lånehunden må ikke gøre i haven her hjemme. derfor går vi altid lige rundt om parkeringspladsen, hvor der er et stykke vildtvoksende mark. her går hun så ud og ordner det hun skal, og kommer så tilbage til mig...
Nåh men det hvade vi så lige gjort en dag. og da vi er på vej over parkeringspladsen, på vores egen matrikel, og ikke er i nærheden af vejen.
Så kommer genboens unge rottweiler tæve da lige spænende over vejen, og giver sig til at snuse Trille i røven, og er generelt meget nærgående, og helt stiv klar til det helt store (ja det helt store leg eller magtkamp, det er jo alt efter situationens udvikling)
Trille, forsøger at stå stille, og knurrer af den anden hund, fordi hun altså ikke gider det der snuseri. den anden hund, er jo kold i røven, og maser videre om hende. Trille prøver så at træde et par skridt væk, men det bliver heller ikke respekteret af den anden hund...
Og hvad tror i ejeren laver...? Jo men han støvsuger da bil, og kan hverken høre eller se en skid. Så mens jeg står og skubber til en yderst spændt, fremmed hund, og holder fast på min egen. Får jeg efter mange forsøg råbt manden op. som så kalder på sin hund, der totalt ignorerer ham (ja hvorfor ikke, den er jo allerede løbet ud foran en bil, for at komme over vejen).
Manden får så slukket for støvsugeren, og vader forvirret over vejen. Han hører såmænd heller ikke at min sarte damehund stadig står og knurrer, på nippet til at give den næste advarsel.
Og ved i hvad hans kommentar er, mens han har problemer med at holde fast på sit kræ.... "jamen den gør altså ikke noget"
Nej det er meget muligt, men jeg kan ikke love for hvad min hund gør, når den bliver træt af dit anmasende ignorante ungdyr...
'Jamen så burde du jo have den i snor'
Jow det burde jeg nok, hvis jeg var på offentligt område, det var jeg ikke, jeg var på min egen adresse. Og nu var det jo ikke min hund der løb over en befærdet vej vel? og nu var det jo heller ikke mig der ikke holdt øje med min hund vel?
Jeg bliver simpelthen så hysterisk på sådanne folk...
Hans hund er da sikkert vældig rar, og bortset fra denne ene gang, hvor den løb over vejen, synes jeg også den virker meget velopdragen. men ikke nok til at man kan lade den gå løs langs en landevej, uden at man har et øje eller øre på den.
Hvad nu hvis han ikke havde hørt mig, og Trille havde optrappet sine advarsler, så var det jo nok endt i en mindre hundeslåskamp... og så havde vi fandme været på den... Jeg skal fandme ikke nyde noget af at hive en fremmed rottweiler af min sippede labrador. så havde vi jo kun kunnet se til mens den ene hund havde ædt den anden. ikke for at racedømme, men når man dømmer ud fra muskelmasse, og alder, kan jeg da godt se at det var min gamle småtykke dame, der havde måttet lade et lem eller liv på den bekostning.
Det er fandme ikke i orden....
Anmeld