Det er helt rigtigt det med kæresten og at en pille ikke afhjælper det problem....
Men min kæreste og hans ligegyldighed bærer jo ikke hele skylden for mine depressioner.
Jeg tror helt 100% ærligt at jeg altid har været deprimeret. Jeg kan ikke huske jeg nogensinde har været sådan lykkelig, godt tilfreds, eller bare sådan generelt glad. Og du hvis du beder folk omkring mig, lige tænke sig om, så kan de heller ikke...
da mine forældre sloges om os unger for mange år tilbage, blev der også lavet nogle psykolog tests, og mindre udredninger heraf. svaret på min var at jeg var et knækket barn, og at jeg havde brug for hjælp. Der kom aldrig nogen former for hjælp, og jeg har vidst været 12 år....
Så tja jeg har vidst bare altid været deprimeret, men det er jo en laaaaang historie at forklare helt præcist, så jeg kan godt forstå hvis i der læser, ikke helt føler hvad det er jeg egentlig siger. men det er heller ikke altid det lykkes mig at forklare tingene rigtigt.
Jeg har da heller ikke lyst til at tage en pille, for jeg mener det samme om piller som jer. en falsk lykke er bare heller ikke lykken vel. Men når man ikke kan komme op om morgenen og få den store ud af døren, og man tuder i 4 timer over 4 maskiner vasketøj, som man bare ikke kan overskue at lægge sammen og på plads. så MÅ der da være noget galt...
Jeg ved godt at alle tingene i hjemmet, er ting som manden burde hjælpe til med, og så ville det sikkert lette meget på mit humør. Men som tingene er lige nu, er det bare umuligt at få noget som helst igennem til manden.
Jeg gider simpelthen ikke bruge min sidste rest af energi på at diskutere noget som jeg ved, ikke kommer nogen vegne, før om tidligst en måned. Det er da spild af energi, og jeg ender bare med at sidde og tude, og fiske rundt i brok over vasketøj og oprydning, og det kommer jeg jo ingen vegne med....
Desværre er der ikke nogen hjælp at få til terapi eller psykolog eller hvad det nu mptte være.... jeg vil tro at man skal være ualmindeligt lavt bemidlet, for at få hjælp til den slags..... Og vi er lavt bemidlede, men vi er ikke ved at dø af sult, og det skal man pbenbart være i denne kommune for at få hjælp til noget som helst, med mindre man er enlig forsørger, og det er jeg ikke, og jeg er heller ikke interesseret i at blive det....
hvis det var så let, var jeg jo selvfølgelig gået fra manden for længe siden. Jeg har da også prøvet, men det kan jeg slet ikke holde ud.
Økonomisk er vi også i en temmeligt tærende situation, så jeg føler ikke jeg kan tage en realistisk beslutning, om vores forhold, før vi har nogen lunde styr på økonomien. For jeg ved at økonomien også bærer en del af skylden for min utilpashed, eller hvad man så kalder det...
Jeg mener bare, at uanset hvad slags problemer eller bagage man har, så kan det jo godt være depression alligevel.
Jeg lever lige nu 4 slags dage i vilkårlig rækkefølge...
1. dag, er jeg sådan normalt depri, men klarer mig okay.
2. dag er jeg tudemarie. og kan dårligt komme efter ungerne fordi jeg er udmattet.
3. dag er jeg klar til at pakke tøj til mig og ungerne, og bare skride uden et ord.
4. dag er jeg klar til at rejse til uganda uden mand og børn, og blive anonym nomade.
Og det synes jeg bare ikke er i orden...
Min hukommelse er faktisk ikke eksisterende, og jeg kan dårligt nok lægge 5 og 5 sammen....
Jeg ville aller helst have sådan en terapi ordning, hvor hvis man nu havde en tid 1 gang om ugen. så skulle det være solo (mig) hver 2. gang, og den næste gang parterapi. sådan at vi fik lidt hjælp til det der er fælles, og så kenneth måske kunne få fra en anden, hvad der sker med mig. og sådan at jeg kunne få lidt hjælp alene med de ting der måske ikke har så meget med kenneth at gøre....
Men det koster knaster, og desværre er der ikke gratis hjælp her i kommunen..
tak for jeres respons. spørg hvis der er noget i ikke forstår....
og ja bibs, jeg er bare mig selv som jeg plejer at være det..... mere eller mindre nede...
Anmeld