Hallelujah.....!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

761 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. juni 2009

mariamiss6-vb

kender i den sang, det er vidst en leonard cohen sang... Jeg har altid syntes den var fantastisk... min far har været gift, med en dame, som har en søn, ved navn Emil Holm. Emil prøver ihærdigt at få sig en sangkarriere, og han har så været i studie, og indspillet sangen hallelujah. http://www.youtube.com/watch?v=ZSuWAAIkp6Q prøv at lytte engang, jeg kan godt lide den. selvom det stadig er en af de gamle indspilninger der er min yndling... anyways, jeg er nu stadig stolt af min eks-stedlillebror. og jeg håber da det lykkes ham at drive det til noget stort en dag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

ano-vb

Leonard Cohen er GUD, og ja, det er selvfølgelig hans sang. Jeg skal nok tjekke linket i morgen, når jeg kan få lyd på. Det er jo en smuk sang, men: Ved den sidste omgang x-factor-auditions var Hallelujah en af de allermest brugte sange, og der findes rigtigt, rigtigt mange coverversioner af den - forståeligt nok, men faren er, at den kan komme til at hænge folk langt ud af halsen. Anbefaling: Jeg er p.t. ellevild med Antony Hegartys version af Cohens "If it be your will" - den kan findes på youtube. Køn er han ikke, men han synger guddommeligt, og sangen er bare SÅ smuk. Tjek den evt. også med Webb Sisters - den blev spillet til Cohen-koncerterne sidste år, hvor jeg havde den sindssygt fantastiske glæde at være med til hele to. De to søstre synger OGSÅ blændende. - det blev en lang smøre, men når emnet er Cohen-sange, kunne jeg sagtens skrive en afhandling!

Anmeld

17. juni 2009

mariamiss6-vb

Hehe ja jeg ved godt der er rigtig mange cover versioner af den sang. men den er stadig god, man skal bare liiiige finde den der synger den bedst, det synes jeg så ikke er leonard cohen, men kan desværre ikke lige huske navnet på ham jeg synes det var....

Anmeld

17. juni 2009

mørk-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Anbefaling: Jeg er p.t. ellevild med Antony Hegartys version af Cohens "If it be your will" - den kan findes på youtube. Køn er han ikke, men han synger guddommeligt, og sangen er bare SÅ smuk.
Jeg var til koncert med Antony (and the Johnsons) for 1-2 år siden og det var en fantastisk oplevelse. Han er en helt speciel, sær, sky androgyn skabning, men han synger så hårene rejser sig og øjnene fugter :) Hvis man lægger vejen forbi youtube, så tjek evt. også "Cripple and the Starfish", et af hans egne numre. Divine! Nummeret "If it be your will" m. Antony er med på live-soundtracket "I'm your man" med andre kunstnere som Nick Cave, Rufus & Martha Wainwright og Teddy Thompson. Et helt fantastisk album.

Anmeld

17. juni 2009

mariamiss6-vb

LOL så blev der også oprettet en fangruppe på facebook.... Nåh men JEG er medlem.... hehe...

Anmeld

17. juni 2009

mørk-vb

Og jeg har så lige til min store glæde og overraskelse fundet ud af, at de synger Leonard Cohen i musik i min datters 1. klasse! :) Hun kom farende ind, da jeg tidligere hørte ovenstående udgave. "Er det ikke Hallelujah det der?", spurgte hun ivrigt. "Øhh jo. Hvor kender du den fra?". "Den synger vi da i musik" og så nynnede hun ellers glad med, med et saligt smil og himmelvendte øjne :woohoo: Hurra for deres fantastiske lærere :)

Anmeld

17. juni 2009

mariamiss6-vb

hehe, det ER også en skøn sang...

Anmeld

18. juni 2009

ano-vb

Der findes kun 1 BEDSTE udgave af Hallelujah ;) og den er sunget af Kurt Nilsen og hans guitarkammerater, hør bare her: http://www.youtube.com/watch?v=T2NEU6Xf7lM :woohoo:

Anmeld

18. juni 2009

mariamiss6-vb

Jeg har hørt den der også, og den er også rigtig god. men det er nu en helt 3. jeg bedst kan lide...

Anmeld

19. juni 2009

ano-vb

Super nummer. Men prøv at høre det med Jeff Buckly. Det er GODT....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.