Lever efter "Kernesund familie" principperne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2009

mørk-vb

Hæ hæ, tænkte nok at du snart ville komme på banen, Helene :laugh: Den har jo været oppe at vende før, men jeg kan ikke huske det, så nu spørger jeg igen; Får dine børn kalktilskud/tabletter, for at dække deres behov for kalk? Min den store kan ikke lide mælk længere og det er selvfølgelig fint, men tænker på, om hun så ikke skal have kalktilskud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2009

Lars F-vb

Komælk er til kalve. Modermælk er til babyer. Sådan ér naturen bare indrettet!
Og hvis gud havde ment at mennesker skulle flyve havde han givet dem vinger. Beklager, Helene - helt fint med mig at droppe mælk, jeg drikker det ikke selv. Men argumenter om at "sådan er naturen indrettet" og andet baseret på "naturens mening" eller "hvad naturen er beregnet til", det giver jeg ikke et klap for. Det er ikke mere unaturligt at drikke mælk end øl, eller at spise oregano. Naturen har ingen mening.

Anmeld

5. juni 2009

Lars F-vb

Alt det der Kernesund halløj syn's jeg lyder mere som en religion end som noget der er sundt. Jeg holder mig til at lave og spise mad der smager godt med råvarer af god kvalitet, og til at få varieret mad. Forsimplede regler tror jeg bare skævvrider kosten og i længden gør mere skade end gavn. Derimod syn's jeg man skal mærke efter, hvordan man har det i kroppen, hvordan kosten virker, og fx mærke efter om man er mæt og hvornår man faktisk er sulten.

Anmeld

6. juni 2009

Det er stadig mig-vb

Jamen Lars, naturen er indrettet sådan, at menneskekroppen simpelthen ikke kan nedbryde mælk. Naturen er på dén måde indrettet, at komælken skal styrke en kalvs knogler - sgu da ikke et menneskes. Vi har en hel anden anatomi, der...ja hvordan skal man sige det, kun har gavn af modermælk i en periode. ÅÅÅÅÅÅH hvor ville jeg dog bare ØNSKE at i kunne se hvad jeg mener - jeg er overbevist om, at hvis i så en mælkedrikkers tarmsystem, så ville i blive dybt rystede - for ikke at nævne hvordan det lugter!!! Det slimer og klumper helt vildt og sætter sig på tamvæggende i store ulækre og ildelugtende kager - det som jeg plejer at kalde slagger, for jo, det minder enormt meget om beskidte og stinkende kloakrør..... Men omvendt, hvad man ikke ved har man ikke ondt af:) Mørk, det mest kalkholdige i verden er sesamfrø, så dem spiser vi rigtig mange af...i brød, på brød, på salaten, som panering på kyllingen, som drys på gryderetten osv, og så spiser vi mange grønne grønstager (ærter broccoli grønkål) osv. Og vi har alle sammen stærke knogler, tænder ect. I perioder har ungerne fået nogle tyggetabletter med kalk, men det er egentlig ikke nødvendigt hvis kosten bare er varieret. Den der ½ liter mælk om dagen kan man godt proppe skråt op, de eneste der bliver rige er majerierne, og ikke på kalk, men på økonomi... Og så er en rigtig god tommelfingerregel, hvis noget er sundt, så er der ingen begrænsninger på (som begrænsningerne med mælk)....

Anmeld

6. juni 2009

Johannamor-vb

Uden at tage stilling for eller imod mælk, så holder det sidste argument i hvert fald ikke: Kroppen har brug for flerumættede fedtsyrer, dem er der masser af i koldpresset rapsolie - men derfor er det alligevel ikke sundt at drikke to liter rapsolie om dagen. Når der er "begrænsninger" på mælk skyldes det, at mælk har en fantastisk evne til at mætte, så vi får for lidt af det andet gode, som kroppen også har brug for. Jeg har aldrig hørt, at begrænsningen skulle forstås sådan, at man bliver forgiftet af mælk på samme måde som man risikerer, hvis man spiser et helt glas vitaminpiller dagligt i stedet for at nøjes med en enkelt. Menneskekroppen er på mange forskellige måder tilpasset en varieret kost med kød og grønt. Så jeg går helt ind for en varieret kost...

Anmeld

6. juni 2009

Det er stadig mig-vb

Præcis min pointe!! En liter olie er ikke sundt, 1 liter mælk er ikke sundt, eller et glas vitaminer! Alt hvad der er forarbejdet er somregl noget bras. Alt hvor der er en begrænsning skyldes at produktet i virkeligheden ikke er specielt sund. Den slags finder man ikke i naturen, der er mere = sundere. Hent føden i naturen, det giver pote til hver en tid. Specielt af frugt og grønt. Selv et brød der er forarbejdet er ikke specielt sundt. Men rene gode råvarer, gerne rå og uforarbejdede, er som medicin mod næsten alt, og mod alle former for sygdomme.... Mælk er ikke giftigt!! Det sviner bare kroppen helt ufatteligt til, og hvorfor udsætte sig for den slags, når man kan lade være. Selv afføringen har slimede rester fra mælk, og dem der drikker meget mælk har nærmest afføringen indpakket i en fin slimet hinde. Det der irriterer mig aller mest, er begrundelsen, at man skal have kalk - det kan man da få andre steder end gennem mælk! Endda på en meget sundere måde, der samtidig renser organismen og styrker den. Det havde været fair hvis mælk blev solgt som 'noget man kan drikke' hvis man kan lide smagen i stil med Cola og juice. Og med et advarselsskilt hvor der står at rigtig mange ikke kan tåle mælk, at det øger oppustethed, kan give træg afføring, råd i tarmene, maveproblemer, mellemørebetændelse, øget snot mængde, snorken, rømmen, dårlig ånde, at kalken i mælk reelt er for grov til at kunne optages korrekt (med mindre man er kalv med 6 maver) osv osv.... Så var mælk en fair deal! Og uha, hvis man nævner sådan noget, så bliver folk stik tossede, man kan sætte spørgsmålstegn ved ALLE fødevarer, men mælken, dén må man sgu ikke kritisere...:huh: :)

Anmeld

7. juni 2009

Willysmor-vb

Min bedre halvdel drikker ca 2 liter mælk om dagen, han fejrer intet

Anmeld

7. juni 2009

Det er stadig mig-vb

Det gør min veninde der ryger 40 smøger om dagen heller ikke!!! Endnu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.