Hvornår fik du sidst god kundeservice?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

507 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. juni 2009

Webredaktøren-vb

I går købte jeg oksekød i Netto, og i dag var det brunt og lugtede mærkeligt, da jeg åbnede pakken. Det var 1 kilo kød til udsmidning, så jeg drønede i Netto, for at bytte skidtet :X Først ventede jeg 10 min. før den rette person kom. Puha, så skulle han ringe til sin chef, og efter yderligere 10 minutter kom han tøvende tilbage og sagde: "Ok, så hent en ny pakke. Der kan være kommet luft ind i pakken, så kødet er blevet dårligt." Selv om danskere generelt får en højere løn i restauranter, butikker, supermarkeder og andre servicefag, så oplever jeg yderst sjældent overskud til et lille "Vi beklager ulejligheden". Måske skulle der som andre steder indføres mindsteløn suppleret med provision for at motivere... måske det ville hjælpe på serviceniveauet :blink: :angry:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2009

Lars F-vb

Jeg syn's faktisk jeg for det meste får god service. Mit seneste eksempel er en rejse jeg var ved at bestille hos SAS (til Malaga), hvor flytiderne passede rigtigt dårligt med mit program. Efter at ha' ledt rundt og fundet en bøvlet og lang hjemtur via Frankfurt sagde medarbejderen i telefonen "men jeg kan lige sige til dig, at Transavia har et direkte fly der går en time efter vores og er hjemme en time før - men det kan jeg ikke sælge dig fordi det er en lavpriskonkurrent". Jeg sagde tak, tjekkede Transavias hjemmeside, og fandt en rejse der passer mig meget bedre, til mindre end den halve pris.

Anmeld

4. juni 2009

uni-gruppe-vb

Og jeg kan fremhæve H&M, hvor jeg havde købt en jakke til min datter via postordre. Pludselig en dag uden varsel kom der en check med posten på det jakken havde kostet, fordi de havde opdaget at foret falmede i vask !! Ved ikke hvad de har vasket i, for hendes jakke falmede altså ikke, til gengæld var den gratis.:laugh: Og forleden havde jeg bestilt en markise til terrassen gennem H. Nyborg der skulle komme med fragtmand, og der er 3-5 dages levering. På 5. dagen var jeg så i tvivl om hvorvidt jeg skulle blive hjemme og vente, så jeg ringede til deres kundeservice, som fluks ringede til fragtmanden, og fortalte mig at min vare var med ude at køre, så jeg kunne med fordel blive hjemme. Men jeg synes nu tit at servicen er i orden.

Anmeld

4. juni 2009

Pia S-vb

Jeg synes tit, at det der med "som man råber i skoven får man svar" gælder. Jeg tror, man kommer langt med venlighed. Det får også tit den man taler med til lige at give den en ekstra tak - ala det Lars oplevede. Jeg havde dog en oplevelse med ualmindelig dårlig service på Bakken forleden. Vi var der sammen med mine forældre. Vi valgte at spise på Hvide Hest. Det gør vi så ALDRIG mere. De serverer en masse stegt flæsk men har også andre ting på menukortet. Min mand og jeg var ikke til flæsk så vi valgte noget andet. Mine forældres og sønnens mad kom rimelig hurtigt. De startede og vi andre ventede. Efter lidt tid spurgte jeg pænt tjeneren om der mon var en chance for at vi kunne komme til at spise samtidig. Han beklagde lidt og rykkede. Fem minutter efter kom min forret. Så gik der så lige en time før vores hovedretter kom. Jeg rykkede samme tjener igen - intet skete. Så rykkede jeg en anden. Sagde kan du ikke lige hjælpe os - vi har ventet en time. Svaret var "Vil du have maden eller hvad for ellers gider jeg ikke hente den!" FLOT SVAR og så var maden ikke en gang særlig god! Så selvom jeg var venlig så kan man også møde dårlig service!

Anmeld

4. juni 2009

mørk-vb

Jeg har oplevet supergod service idag :) Igår købte jeg en bakke tomater i Kvickly, men da jeg kom hjem med dem, viste det sig at 2-3 af dem var rådne og alle havde mugne stilke. Jeg plejer bare at kyle skidtet i skraldespanden og så ærgre mig over, at jeg skal til at bruge tid og penge på at købe nyt. Har smidt tonsvis af råddent frugt, grønt, rugbrød osv. ud i tidens løb, fordi jeg ikke orker at skulle have det liggende, indtil næste gang jeg skal i den pågældende butik. Men igår blev jeg så irriteret at jeg tænkte, at de skulle have dem retur. Så min mand gik hen med dem idag (selvom han ikke var meget for det :laugh: ) og tænk sig; han fik en ny bakke fejlfri tomater + pengene tilbage + en plade mørk økologisk chokolade + et "det beklager jeg" Dét er da super service der vil noget :)

Anmeld

4. juni 2009

ano-vb

Det er ikke altid at pris og service hænger sammen. Jeg købte noget argentinsk oksekød i Irma. Et kæmpe stykke som vi skulle have med op i sommerhuset og grille til datterens fødselsdag. Da vi kom derop og 20 gæster var ankommet og kødet skulle skæres ud så var det blåt og lugtede råddent! HELDIGVIS havde købmanden deroppe åbent og vi styrtede over og købte noget nyt kød. Dagen efter gik jeg i Irma med kødet som nu lugtede virkelig skidt. Og jo jeg fik pengene tilbage men det var det. Jeg fortalte at vi havde stået med gæster og ingen mad og fik ingen "Det var da beklageligt, det er vi kede af" eller noget som helst andet. Ingen undskyldning eller nogen som helst tilkendegivelse af at de var kede af at have solgt råddent kød. ØvA

Anmeld

4. juni 2009

Caidas-vb

Egentlig synes jeg at jeg bliver behandlet godt nok. Men vil dog lige fremhæve en enkel ting. For et stykke tid siden havde jeg bestilt en pakke. Den kom, eller rettere postsedlen kom, da jeg ikke var hjemme, men jeg vidste at jeg ikke kom til byen før ugen efter. Derfor spørger jeg hos postbutikken, som er i Brugsen om min pakke mon var kommet, da jeg havde fået en seddel. Hun ledte men desværre var den ikke kommet endnu. Jeg går ind og handler, og da jeg havde pakket mine varer, kommer postbudet hen til mig, og siger at der ligger en pakke til mig i posten. Det er da service, ud over det sædvanlige.

Anmeld

4. juni 2009

ano-vb

Kom lige i tanke om service jeg fik i Ydelsesservice af alle steder. Vi skal jo søge orlov og havde udfyldt alle papirer og fået underskrift mm fra arbejdsgivere. Papirene skal først "attesteres i kommunen" og derefter "afleveres i staten". Efter lidt research fandt jeg ud af at det betyder at jeg skulle i Ydelsesservice og derefter i Jobcenter. Ok, afsted med mig Men men Ydelsesservice har lukket i to dage. Alle mand er på kursus. Kom igen en anden dag. Ja, ja, ok, nu går jeg godt nok på arbejde, men så tager jeg da bare fri igen :-) Anden gang var min mand med og vi trækker pænt et nr og konstaterer at vi er nr 40 i køen... Tre kvarter senere kommer vi til og møder en ung gut, der ligner en praktikant fra 3.g. Vi skal have udfyldt et felt hvor der står "Ansøger opfylder beskæftigelseskrav som anført i barselsloven kapitel 6". Den unge mand kigger på os og siger "Hvad står der i barselsloven kapitel 6?" Se det ved jeg jo ikke men eftersom vores arbejdsgivere har skrevet under på at vi har været ansat i over 120 dage etc etc mener jeg at det opfylder vi nok, hvad end der står. "Så hvis du er en engel, så krydser du lige af i ja-boksen og giver os et par stempler og en underskrift og så kan vi komme videre". Han griner og siger ok og finder 2-3 stempler frem og dekorerer papiret flot :-) Det tog ca 30 sekunder og hverken han eller jeg anede hvad han skrev under på :-) En ung mand med handlekraft og civil courage. Hurra! Endnu en kamp mod bureaukratiet vundet :-)

Anmeld

5. juni 2009

LouiZe-vb

For omkring en uge siden :) Hos den lokale isenkræmmer købte vi et havebord og 6 positionsstole i teak til 6200 på bud. Kommer hjem i haven og går i gang med at give det olie, og manden går i gang med at samle bordet. Men understellet at bordet passer ikke ind i hullerne af selve bordpladen. Og de passer VIRKELIG ikke! Der mangler ca. 0,5-1 cm og træ kan jo ikke give sig SÅ meget. Min mand bliver kællingehysterisk og bander og svovler. "Hvor er det bare TYPISK, hvorfor skal jeg altid købe mandagsmodellen. Man skulle fandme tro at det her lort er fra IKEA" (no offence IKEA - I love you :) Jeg prøver på en meget pædagogisk måde at få min mand ned i gear, men intet hjælper. Og nu er bordet næsten på vej ind over hækken til naboen :woohoo: Jeg ringer til butikken (10 min i lukketid) og taler med chefen. Forklarer ham situationen og han spørger så efter min adresse :blink: For han kommer lige forbi når butikken er lukket og kigger på det. Han ankommer ca. 30 min. senere og konstaterer hurtigt at vi skal da have et nyt bord. Min mand spørger så om vi ikke kan hente det med det samme (deres lager ligger meget tæt på) men chefen siger at det behøver vi da ikke, da han har et nyt i bilen :ohmy: Så chefen og min mand slæber det 'gamle' bord ud i bilen og hjælpes med at samle det nye. Og det virker! :P Se, dét er service synes jeg! Og min kære lokale isenkræmmer kan da være sikker på at næste gang jeg mangler en gryde etc. så går jeg til ham og ikke Imerco :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.