Bader jeres børn nøgne på stranden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2009

Lars F-vb

Der kan jo principielt være pædofile alle vegne. Så længe jeg er til stede og har opsyn med, hvem der kommer i kontakt med barnet, så gider jeg ikke bekymrer mig om det. Ja, der foregår syge og klamme ting inde i deres hoveder, men det skader ikke mit barn. Det er lidt tilbage til snakken om risiko-samfundet. Vi ender med at blive bange for vores egen skygge og ikke turde noget som helst af frygt for et-eller-andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2009

Johannamor-vb

Mine børn har solbeskyttelsestøj på, når vi er på stranden - hurtigttørrende t-shirt & shorts. Så det er solen og ikke mennesker, jeg er mest bekymret for. I svømmehallen har de selvfølgelig badetøj på - har lige købt en smart flæsebadedragt til pigen som afløsning for de blebadebukser, hun er vokset fra. Men når vi om et par måneder tager soppebassinet frem derhjemme og ungerne bader lidt om eftermiddagen efter børnehaven, så må de helt selv bestemme, om de vil have noget på eller ej.

Anmeld

19. maj 2009

ano-vb

Hvor er det egentlig trist, at det naturlige ryger, på bekostning af frygt for pædofile, eller for, hvad andre mennesker dog tænker. Jeg har to piger på 9 og 15 år og en dreng på 11 år. I alle årerne er vi hvert år i vores sommerhus nær en strand, hvor nøgenbadning er meget almindeligt og har været det i årvis.. Også før, da jeg selv kom der som barn. Som voksen kan jeg sagtens finde på at bade uden tøj på stranden. Det er sådan en humør ting. Min mand er altid i badebukser. Min yngtse datter bruger aldrig badetøj. Det vil hun simpelthen ikke når vi er i sommerhuset! Fordi, som hu n siger: "Det er da meget bedre uden!" Den ældste havde det ligesådan, indtil hun begyndte at komme i pubertet og kroppen udviklede sig. Men sidste sommer overraskede hun ved at meddele, at når vi var på "vores" strand, så turde hun godt bade uden noget tøj på. Hvorfor? Fordi at hun syntes at det er en rar fornemmelse at være i det fri uden at have noget på. Og hun har jo ret!! Så hun droppede badetøjet og badede nøgen og havde jelt klart meget fint med det. Vores dreng deriomod, kunne ikke DRØMME om at være nøgen på stranden. Fordi, det er man da bare ikke. Og han syntes at han søstre er totalt pinlige. Og da den ældste datter pludselig traskede nøgen rundt på stranden, blev det ham et nummer FOR pinligt. Så ville han hjem!!! Han er heller ikke begejstret, når jeg bader uden. Men han trives nu fint alligevel... Sådan er det så forskelligt. Nogle kan lide det og holder fast i, at det er det de vil. Andre vil bare ikke. Og begge dele er jo fint!! Mht til det jeg skrev i indledningen, så skal vi selvfølgelig holde øje med, hvem der ogsåholder øje med vores børn, når vi er på stranden. Men evt "kiggere" skal ikke vinde over, hvad vi har lyst til og føler er rart. Og hvordan skal vi dog også forhindre hvad folk tænker mens de kigger... så længe de ikke HANDLER! Og i øvrigt.. jeg har aldrig - hverken på mine børns eller egne vegne - oplevet det mindste ubehagelige fra andre strandgæster. God sommer. knus fra Anna

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.