Det \'herlige\' ferieliv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2010

kongster-vb

Det er også sjovt som 'slappe af' eller 'afstesse' ofte bliver sat i forbindelse med at ligge i en stol og læse eller dase på stranden. Jeg slapper rigtig meget af med fysisk arbejde, fx i haven eller en svømmetur eller bare en lang gåtur. Afslapning er for mig når uret ikke styrer mad og søvn og aktiviteter, men at vi kan tage det hele på dagsform. Men det er ikke at sidde stille :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2010

uni-gruppe-vb

kongster skrev:
Afslapning er for mig når uret ikke styrer mad og søvn og aktiviteter, men at vi kan tage det hele på dagsform. Men det er ikke at sidde stille :-)
Lige præcis sådan har jeg det også. At man kan spise morgenmad kl. 11 og springe frokosten over. Eller spise til aften kl. 21 når man er sulten. Og så at jeg har tid til at dyrke mig selv lidt mere, cykle laaaaange ture, få læst de bøger der har samlet støv i månedsvis. Få ordnet de der ting ihaven man har snakket om længe. Osv. Jeg kan godt ligge på stranden et par dage, men ikke hverken 1 eller 2 uger i træk. Vi fordeler også tiden mellem hvad jeg har lyst til, og hvad tøsen har lyst til. Nogen ting har vi aftalt på forhånd at vi skal passe ind, men ikke hvilken dag. Gider ikke have en aftale om at sejle i kano onsdag, og det så står ned i stænger og man føler dagen er lidt mislykket fordi planerne gik i vasken. Den ene uge var vi i sommerhus, og det var også en blanding af driven den af ved poolen, og tagen ud og se ting og shoppe. Tror faktisk alle var glade og tilfredse. Men det er naturligvis nemmere at aftale med en 12-årig at det gør vi 'en dag', end med helt små børn. Men jeg giiiiider ikke have min ferie skemalagt inden den starter, og kan heller ikke forestille mig at tøsen gider. Hun har i forvejen dobbelt op med oplevelser, da hun først har været 2 uger på camping med sin far, samt en uge med afslapning og udflugter hos ham. Det jeg også kan mærke hun virkelig nyder er, at sengetider og vækkeure er suspenderet. Så det med at aflive tidstabellen i ferien tror jeg i virkeligheden er det aller vigtigste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.