Fotobehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.524 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. november 2009

Mor til to-vb

Jeg har et billede hvor jeg gerne vil have nissehuen rød og resten sort/hvid. Nogen der ved om jeg kan gøre det i et tilgængeligt billedbehandlingsprogram? Det skal være sådan at nissehuen stadig har de nuancer, der skaber lys og skygge. Hvis en fotograf kan, så må jeg vel også kunne. Har prøvet et program der hedder PhotoFiltre, men der laver den, den udvalgte grå farve om i ALLE tilfælde og altså ikke kun på nissehuen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

Spunk-vb

Det er vist lidt svært at forklare hvordan man gør, men min mand har tilbudt at gøre det for dig.

Anmeld

10. november 2009

Mor til to-vb

Ok. Er han sådan en dims der kan sådan noget? Jeg vil faktisk enormt gerne vide, hvordan man gør. Har flere gange stået i situationen. Hvilket program bruger han?

Anmeld

10. november 2009

LouiZe-vb

Jeg har gjort det i Photofiltre og det virker rigtig godt :) Kan ikke helt huske hvordan, men jeg kan prøve at forklare. Du opretter en kopi af billedet og gør det ene billede sort/hvid. På det farvede billede 'skærer' du nissehusen ud og kopierer den oven på nissehuen på det sort/hvide billede. Ret simpelt, men kræver en rolig hånd ;) Jeg fandt en vejledning til hvordan man gør på Jubii´s debatforum. De har en såkaldt fototråd. Prøv at søge efter det derinde :)

Anmeld

10. november 2009

Spunk-vb

Vi bruger Gimp her i huset. Det er et gratis program som minder en del om Photoshop. På mit job bruger vi noget der hedder Serif Photoplus som også er ok, men ikke kan lige så meget som Gimp. Begge dele kan gratis og lovligt downloades fra nettet.

Anmeld

10. november 2009

Mor til to-vb

Ok tak til jer begge. Hvis jeg ikke kan få det til at virke, så vender jeg tilbage. Det kan jo være at jeg kommer til at tage din mand på ordet Spunk:-)

Anmeld

10. november 2009

Mor til to-vb

Pyha. Har rodet lidt med det nu. Det er noget besværligt at få skåret ud. Får hele tiden noget med der ikke skal være rødt. Har downloadet gimp og det er egt. ok. Hvilken funktion skal jeg bruge?

Anmeld

10. november 2009

Spunk-vb

Der bliver jeg svar skyldig. Du skal jo nok gøre det af to omgange -først sort/hvid, og derefter huen. Du finder manual til gimp her: http://www.gimp.org/docs/ Den findes ikke på dansk, men måske kan engelsk eller norsk bruges.... Jeg ville foreslå, at gøre hele billedet sort/hvid, og derefter markere nissehuen og farve den rød.

Anmeld

14. november 2009

Mor til to-vb

Min mand fandt et helt fantastisk link, som virkelig fungerer godt. Det bevarer de naturlige skygger osv. samtidig med at det er den naturlige farve. Hvis nogle skulle være interesserede: http://www.gimp.org/tutorials/Selective_Color/ Det der gimp er da i øvrigt et helt fantastisk program. Ved du/I hvordan man får den 'udtoning' der altid er på fotografernes billeder?

Anmeld

15. november 2009

Spunk-vb

Først laver du en markering. Så går du i menupunktet 'marker' og vælger funktionen 'udtynd'. Så går du igen i menupunktet 'marker' og vælger 'inverter', og til sidst trykker du delete - så udfører den handlingen. Jeg vil også foreslå dig at afprøve sepia i stedet for sort/hvid - det synes jeg i hvert fald er rigtig flot.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.