hvor meget vejer jeres baby nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

597 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. september 2009

christina2412

jeg var til en ekstra skanning igår, pga moderkagen, og alt var heldigvis fint.
vores søn vejer nu 1628 g fik afvide det var i den pæne ende, men hvad går de egenlig efter?
altså ved godt fra bøger og nettet osv at de skriver g osv ved ugerne, men syntes der står meget forskelligt.

christina 29+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2009

kiroo

jeg er 33+5 og for en uge siden var jeg vil JM og hun sagde ca. 1800g men skal til scanning her kl.10:30 så får jeg det afvide mere præsist, glæder mig..

Anmeld

2. september 2009

Honningblomst

Det er jo bare et skøn og mere eller mindre et gæt.....men bare børnene ikke er for små så går det vel og det er jo nok det de går ud fra...ingen mennesker er jo ens, ejheller fostre. Tænker det var bedre på mange måder da der ikke var al den kontrol vi kunne læne os op af og tro er sandheden.
Jeg kan ikke huske hvad mine vejede, men min mellemste blev født da han var 38+0 og der vejede han 4500g, så han var vidst en af de store...min den ældste blev to dage før fødsel skannet og skønnet til at veje 1 kg mindre end han gjorde.
Knus Eva...

Anmeld

2. september 2009

christina2412

hvorfor skal du til skanning igen?
ja for hvad jeg har forstået så er målene osv 100% sikker ved skanning, i forhold til hvad jm skønner.
det bliver spændene idag så
igår da vi var, må jeg indrømme, at det var svært at se ham, fordi han er så stor nu, vi kunne se hans ansigt, men meget kort for han ryger rundt med de arme, og så er navlesnoren der osv
held og lykke senere.

christina 29+6

Anmeld

2. september 2009

CharlotteG

Jeg var til scanning i uge 32 +4 og der vejede vores lille pige 1703 gram. Fik fortalt at det var lidt for lille (-18%) og skal derfor til en ekstra scanning den 16. september.

Men jeg synes nu ikke at det  lyder så småt,, hvis hun bare tager de 200 gram på, som de siger at babyer tager på de sidste uger.  Så kommer hun jo op på det hun skal.

Charlotte (uge 33+4)

Anmeld

2. september 2009

christina2412

nej du har ret eva, ang alt det kontrol. man bliver sku mere forvirret af det.
og ja charlotte så kommer den lille da over 3000 og det er da fint.
det er ikke nemt med alle de målinger

christina 29+6

Anmeld

2. september 2009

EliasMinDejligeSøn<3

jeg er 32+4 og imandags bliv han skønnet til 2 kg da jeg var 30+3 var jeg til scanning der vejede han 1725 g

Anmeld

2. september 2009

kiroo

christina2412 skriver:

hvorfor skal du til skanning igen?
ja for hvad jeg har forstået så er målene osv 100% sikker ved skanning, i forhold til hvad jm skønner.
det bliver spændene idag så
igår da vi var, må jeg indrømme, at det var svært at se ham, fordi han er så stor nu, vi kunne se hans ansigt, men meget kort for han ryger rundt med de arme, og så er navlesnoren der osv
held og lykke senere.

christina 29+6

Jeg kastede rigtig meget op i starten, så tror bare de ville tjekke for at være sikker på hun tager på, ved det ikke rigtig han ville bare gerne have at jeg lige blev scannet ind jeg skal til lægesamtale hos ham bagefter, og det gør ikke mig noget....:-) men da jeg alledere har taget 16kg på, tror jeg ikke der er noget at komme efter.. udover mit bækken gør sindsygt ondt...

Anmeld

2. september 2009

Brumbassen

Jeg var til jordmoder for en uge siden og der vejde han cirka 2400 g.
Der var jeg i uge 32, så vores "lille" mand er bestemt en basse
Men hun fortalte tilgengæld også at han var temmelig lang, cirka 44 gættede hun på. Det ville tilgengæld også komme bag på os hvis han var et lille fnug, da hverken hans far eller mig er i den lille ende.

Anmeld

2. september 2009

kiroo

så er jeg kommet hjem fra scanning og der blev hun skønnet til at veje 2473g så det er en del mere end hvad JM sagde sidste onsdag.. nemlig 1800g..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.