Institution og cykelhjelm...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.200 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. september 2009

quity

Ja som overskriften siger, så drejer dette indlæg om institution og cykelhjelm.
Hvad er jeres holdning til om (jeres) børn skal have cykelhjelm på når de cykler på deres private cykler? og hvorfor svare i som i gør?

Grunden til mit spørgsmål er, at i min søns børnehave må de meget gerne have deres private cykler med, men der er forbud mod cykelhjelm. Alle andre institutioner jeg kender til er reglerne modsat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2009

TbCp

Forbud mod cykelhjelme! Hvad er grunden til det?
Min datter går endnu ikke i børnehave og cykler heller ikke, men hun skal da have cykelhjelm på når hun når dertil. Selvom det bare er en lille tur rundt på legepladsen kan det jo godt gå galt

Anmeld

2. september 2009

quity

Deres begrundelse er at de kan klatre i træerne og hænge sig i cykelhjelmen. Samt de mener det kræver for mange resourcerat lære børn at tage cykelhjelmen af når de er færdige med at cykle.

Disse to punkter har jeg aldrig oplevet som et problem i alle de institutioner jeg har arbejdet i. (er selv pædagog)

Anmeld

2. september 2009

1977

Profilbillede for 1977
quity skriver:

Ja som overskriften siger, så drejer dette indlæg om institution og cykelhjelm.
Hvad er jeres holdning til om (jeres) børn skal have cykelhjelm på når de cykler på deres private cykler? og hvorfor svare i som i gør?

Grunden til mit spørgsmål er, at i min søns børnehave må de meget gerne have deres private cykler med, men der er forbud mod cykelhjelm. Alle andre institutioner jeg kender til er reglerne modsat.

Sådan er det også i vores børnehave. Lidt noget øv, for Jesse må ikke cykle uden når han er sammen med os. Hvorfor det lige er sådan ved jeg ikke

Anmeld

2. september 2009

TbCp

quity skriver:

Deres begrundelse er at de kan klatre i træerne og hænge sig i cykelhjelmen. Samt de mener det kræver for mange resourcerat lære børn at tage cykelhjelmen af når de er færdige med at cykle.

Disse to punkter har jeg aldrig oplevet som et problem i alle de institutioner jeg har arbejdet i. (er selv pædagog)

DET synes jeg godt nok er noget pjat.
NEj jeg kan godt se at det ikke er smart at de klatre i træer med cykelhjelm på, at det er farligt.
Men ungerne lærer da helt ufatteligt hurtigt at de skal tage hjelmen af når de er færdige med at cykle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.