Diverse suppeopskrifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.031 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. april 2009

Ida-vb

Her kommer nogle lækre opskrifter på diverse supper fra den gamle debat. I denne tråd kan du selvfølgelig føje din egen bedste suppe-opskrift til. God fornøjelse til alle suppe-elskere. Ida, Webbens studiemedhjælper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2009

Ida-vb

Caidas anbefalede denne grøntsagssuppe. Du skal bruge: Kartofler Porre Selleri Æbler Løg Majs o.l. Tomat på dåse. Kog det hele i en gryde. Når det er kogt bliver det hele blendet, og legeret med fløde. Nogle gange kommer der en bouillonterning i eller bare salt. Og til sidst drysses der stegt bacon over.

Anmeld

2. april 2009

Ida-vb

Mikmar anbefalede denne suppe. Du skal bruge: 7 store gulerødder 2 store kartofler 1 løg 1-2 fed hvidløg 1-2 spsk. olivenolie 1 liter grøntsagsboullion Evt. en dåse majs og ristet bacontern. Skræl gulerødder og kartofler, og pil løgene. Det hele rives groft. Varm olien i en gryde og svits alle grøntsagerne heri, i ca. 5 min. Hæld derefter boullionen over og lade det hel småkoge i 20 min. under låg. Blend herefter suppen og varm op igen. For at få lidt flere grøntsager tilsætter jeg en dåse majs lige inden servering og baconen kan man stille på bordet, så man selv putter det i suppen. Har også nogle gange svitset lidt karry i olien inden grøntsagerne kom i og man kan jo også bruge en dåse kokosmælk som halvdelen af væden.

Anmeld

2. april 2009

Ida-vb

Heidi Sørensen synes I skal prøve denne her suppeopskrift. Du skal bruge: Bacon Tomatpuré Gulerødder Grøntsagsbouillon Suppehorn Vand Svits bacon i en gryde, tilsæt tomatpuré fra dåse, vand og gulerødder skåret i små stykker, grønsagsbouillonterning og kog til gulerødderne er møre. Tilsæt derefter suppehorn og kog videre til de er færdig.

Anmeld

2. april 2009

Ida-vb

Hera anbefalede hendes favoritsuppe. Du skal bruge: 150 g. bacon i tern 2 spsk. smør 1 løg i tern 3 stilke bladselleri i tern 1 stor gulerod i tern 1 finthakket jalapeño (chili) 6 dl. hønseboullion 2½ dl. kartofler i tern 7½ dl. majs (ca. 500 g.) blendet med: 1 dl. piskefløde 2½ dl. hele majskerner (ca. 175 g.) Cayennepeber Salt & peber Steg bacon sprød og læg den på fedtsugende papir. Smelt smørret i lidt af baconfedtet og steg løg, bladselleri, gulerod og chili næsten møre. Tilsæt boullion og kartofler. Kog til de er møre. Blend 7½ dl. majs med fløden og lidt af suppen. Tilsæt de blendede majs og de hele majs. Lad det koge ca. 10 min. og smag til med cayenne, salt og peber. Serveres med bacontern og godt brød.

Anmeld

2. april 2009

Ida-vb

Karius anbefalede denne tomatsuppe: Du skal bruge: 30 g smør 3 scalotteløg 2 porre 2 fed hvidløg 2 gulerødder 2 kartofler 6 dl. grøntsagsboullion 6 friske tomater (som jeg giver et kryds i toppen og koger til jeg kan pille skralden af) 2 spsk tomatpuré 3 dl. mælk (der ynder jeg at skifte den ene dl. ud med fløde, så suppen bliver lidt mere cremet) 1 tsk salt & peber Hak løgene og svits dem i en stor gryde på lav varme. Tilsæt porre, hvidløg, gulerødder og kartofler og svits det med. Tilsæt derefter boullion og kog det op. Tilsæt de friske tomater og puréen. Lad det simre i 15 min. Tilsæt mælken/fløden. Blend suppen.

Anmeld

2. april 2009

Ida-vb

Bi anbefalede senne her virkelig gode tomatsuppe: 1 hakket løg 2 fed hvidløg 2 røde peberfrugter Olivenolie 1 spsk. rød pesto 1 ds hakkede tomater 5 dl.hønseboullion 75g mascarpone Salt, peber 1 tsk grøn pesto 100g suppepasta Bacontern Rist løg, hvidløg og peberfrugter i olie (ønskes en lidt mere skarp suppe tilsæt 2 røde chilli uden kerner) steg dem møre. Tilsæt pesto, hakkede tomater og bouillion og lad suppen koge i 15min. Blend suppen med Mascarpone, tilsæt kogt supperpasta og kog op. Server med ristede bacontern, cremefraiche og groft brød.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.