De bedste chokoladekager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.425 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. april 2009

Ida-vb

Her kommer de bedste opskrifter på lækre chokoladekager fra den gamle debat. I denne tråd kan du selvfølgelig føje din egen bedste chokokage-opskrift til. God fornøjelse til slikmundene. Ida, Webbens studiemedhjælper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2009

Ida-vb

Sugar & Spice anbefalede denne lækre, svampede og lynhurtige kage. Du skal bruge: 300 g mel 300 g sukker (gerne brun farin) 1/2 l kærnemælk 1 1/2 tsk. natron 3 spsk kakao 3/4 dl olie Det hele røres glat med en metalske og kommes i en bradepande (ca. 20x30 cm) og bager ca. 20 min. ved 200 grader. Smagsmæssigt vinder den ved at få tilsat lidt ekstra. Fx. 2 tsk kanel og/eller 1-2 tsk instant kaffe opløst i en lille smule vand. Måske et lille nip chili evt..?

Anmeld

2. april 2009

Ida-vb

Caidas anbefalede denne opskrift: 6 spsk kakao usødet 250 g hvedemel 300 g sukker 1 tsk natron 1 tsk bagepulver 1 nip salt 2 æg 150 g smeltet smør 2½ dl vand Sigt de tørre dele sammen og tilsæt æg, smør og vand. Pisk dejen cremet med elpisker og sættes på næstnederste rille i 35 min ved 170*. Glasur: 3 spsk kakao 200 g flormelis 2 spsk blødt smør ½ dl kogende mælk Sigt de tørre dele og tilsæt smør og dernæst kogende mælk Hvis det er til børn er glasuren nok lidt vel flydende, men så lækker.

Anmeld

2. april 2009

Ida-vb

Lars F anbefalede disse lækre chokolade muffins. Du skal bruge: 250 g mel 1 tsk natron 225 g sukker 50 g kakao 1 tsk vaniliesukker 1 1/4 dl mælk 1 dl magarine 2½ dl yoghurt 1 æg 100 g hakket chokolade Kom det hele i røremaskinen, rør. Der skal fart på, det skal blive helt flydende, jævnt, og luftigt. Kom i 25 muffin-forme, de fyldes ca. 2/3 op. Bag 13-15 min - de er færdige nå man kan mærke 'modstand' når man trykker lidt på dem.

Anmeld

2. april 2009

Ida-vb

Pia S anbefalede denne 'voksenchokoladekage': Du skal bruge: 250 g margarine (smeltes) 500 g sukker og 4 æg piskes 400 g mel 4½ tsk bagepulver 3 tsk vanille 6 spsk cacao 2 spsk malet kaffe 1½ dl kogende vand 1½ dl mælk ca 200 hakket chokolade Det hele piskes godt og bages ca 45 minutter ved 150 grader. Smager vidunderligt med fx jordbær til.

Anmeld

2. april 2009

Ida-vb

Helene anbefalede denne 'multiopskrift': Du skal bruge: 2 æg 2½ dl sukker 3 dl mel 1½ dl mælk 2 tsk bagepulver 50 g smeltet magarine Man kan selv bestemme fyldet (chokolade, nødder, essenser, farver, bær, krydderier). Æg og sukker piskes sammen. Mælk røres i. Mel og bagepulver sies i. Rør godt, til der ikke er klumper Hæld magarinen i og rør rundt. Yndlingssmagen/fyldet kommes i. Er det meget tørt, som fx kakao (4 spsk anbefales) eller nødder, bruger man dobbelt mængde magarine. Ovnen skal tændes på ca. 180 grader. Bager man muffins er bagetiden ca. 20-25 minutter. Bager man sandkage er bagetiden ca. 40 minutter. Bager man bradepandekage er bagetiden ca. 35 minutter. Tjek med en strikkepind...

Anmeld

2. april 2009

Ida-vb

Heidi Sørensen anbefaler denne lækre, men ikke helt sunde chokoladekage. Du skal bruge: 200 g smør 225 g sukker 3 æggeblommer 180 g hvedemel 35 g kokosmel 45 g kakao 2 tsk bagepulver 3 æggehvider. Rør smør og sukker cremet og rør æggeblommerne i. Bland alle de tørre ingredienser og vend dem i dejen skiftevis med fløden. Pisk æggehviderne stive og vend dem forsigtigt i dejen. Fyld dejen i en smurt bradepande (ca. 20x30 cm) og bag kagen midt i ovnen ved 200 grader i ca 35 min. (prøv med en gaffel eller kødnål om kagen har nok). Lad den afkøle på en rist og pynt med glasur og kokos.

Anmeld

2. april 2009

Ida-vb

Bi anbefalede denne gode chokoladekage. Du skal bruge: 500 gram sukker 4 æg 3 3/4 dl mælk 450 gram mel 4 stk vanille 3 spsk Cacao 4 tsk bagepulver 300 gram smeltet margarine Æg piskes med sukker. Margarine smeltes og mælk hældes ved. Alle ingredienser æltes sammen. Bages ved 190 grader i 40 - 45 min, bages på nederest rille. Glasur 200 gram margarine 7 spsk færdiglavet kaffe 2 1/2 spsk cacao 3 tsk vanille 100 gram kokosmel 375 gram flormelis Røres i en gryde ved svag varme. Hæles over kagen de sidste 5-10 min bagetid.

Anmeld

2. april 2009

Heidi Nielsen-vb

Takker Ida....det var dejligt lige at få dem igen :) Skal faktisk bruge en kage i weekenden og har hermed fundet en opskrift :)

Anmeld

2. april 2009

Webredaktøren-vb

Ja, jeg tænkte jo, at I måske pludselig ville ærgre jer over, at de er væk :woohoo: Nu ser Ida, hvad hun kan nå at redde, og så må vi sammen løbende spæde til med mormors bedste opskrifter :uhm: Jeg skal have æblekage i aften... uhm :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.