Lækre æbledesserter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.579 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. april 2009

Webredaktøren-vb

Uhm, jeg er i humør til æblekage :P Indrømmet - det er lidt mormor-agtigt, men jeg er vild med bagværk med æbler - tærter, varme kager, æble-trifli og bagte æbler. Ligger du inde med en opskrift på en lækker æbledessert, så del den fluks med mig :kok:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2009

Det er stadig mig-vb

Sjovt, jeg er også VILD med æbledesserter - specielt lun æblekage med flødeskum:kiss: Jeg er begyndt at lægge min æblekage sammen med knuste makroner istedet for ælbekagerasp, synes det er vildt godt og er lidt anderledes.... Jeg har en rigtig nem og god opskrift på en lidt tung, men lækker æblekage (sandkage-agtigt), men jeg poster den i morgen da klokken er mange og jeg næsten sidder med grus i øjnene. Men den smager rigtig godt med cremefraish....og er børnevenlig da den ikke krummer:laugh:

Anmeld

2. april 2009

Webredaktøren-vb

Mums! Glæder mig allerede... :uhm:

Anmeld

2. april 2009

WebDebattør jeANNE-vb

Jeg har prøvet den opskrift der var i Junior i september nummeret (tror jeg) Den var ret god... Mums, men jeg syntes ikke, æblerne er så gode lige nu :te: WebDebattør jeANNE

Anmeld

2. april 2009

Rita-vb

Vi kan godt lide æbler i skiver, vendt i kanelsukker, bagt i ovnen og serveret med vaniljeis :) Eller æbletærte :)

Anmeld

2. april 2009

Heidi Nielsen-vb

Vi kan også godt lide æblekage bare ikke med kogte æbler...:blush: Så jeg plejer at skrælle 5-6 æbler og rive dem på den grove side af rivejernet.... I en skål kommer jeg så knuste makroner og ææblerne og rører det sammen..... Så kommes der flødeskum på toppen som pyntes med chokoladestykker. Ikke en hel sund udgave men dan smager delme godt :P

Anmeld

2. april 2009

Webredaktøren-vb

Så fik jeg gnasket æble-lækkerier :P 100 g sukker, 200 g mel og 200 g smeltet smør blandes sammen og massen smuldres ud over æblestykker, der er godt blandet med vaniliesukker og kanel i et fad. En tur i ovnen. 20 minutter på 200 grader, og så er der lækker kaloriebombe :whistle: Server med lidt creme fraice.

Anmeld

4. april 2009

Det er stadig mig-vb

GUUUUD JA, OPSKRIFTEN!!!:blush: .............den kommer på senere!

Anmeld

4. april 2009

Fru_Hansen-vb

Vi kan godt lide denne her. Frosne bla. bær lægges i et fad, æbleskiver lægges oven på, kom smuldre dej ovenpå og i ovnen, den bliver dejlig frisk. serveres med karolines vanilie creme eller soft ice til. flødeskum kan også bruges.

Anmeld

5. april 2009

Det er stadig mig-vb

Æblekage 2 æg 250 g sukker 250 g mel 2 tsk bagepulver 3 dl piskefløde Fyld 4 æbler 1 spsk sukker ½ tsk kanel 1 spsk smeltet magarine Æg og sukker piskes godt. Mel og bagepulver røres i skiftevis med fløden. Dejen hældes i en smurt springform. Æblerne skrælles, skæres i både og lægges over. Sukker og kanel drysses over. Magarinen dryppes over. Bages 60-70 min ved 175 grader. Kagen kan evt serveres lun med flødeskum eller creme fraich.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.