Navne fest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

858 visninger
1 svar
0 synes godt om
15. september 2011

First time mum-vb

Hej, Da vores lille pige ikke skal døbes overvejer vi navne fest. Nogen der har nogen gode ideer til hvordan det kan holdes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

Spunk-vb

Min datter blev heller ikke døbt. I stedet holdt vi fest i en lille hytte ude i skoven hvor folk sad på træbænke. Det var i maj måned og var ikke så varmt, men der var en åben pejs som vi tændte op i og så var der store lysekroner med levende lys i.

Vi pyntede kun op med stearinlys, servietter og blomster der mindede om vilde blomster. Al maden havde vi lavet selv og varmede det på det gammeldags brændekomfur. Vi holdt os til alt det der bare skal anrettes: rejer, røget laks, sild, brød etc. og alt det der kan laves på forhånd: frikadeller, tærter, pølsehorn, kyllingelår, kold kartoffelsalat etc. På dagen lavede vi også en oksesteg og en glaseret skinke. Pragtstykket var en hjemmelavet 'bryllupskage' i 2 etager - jeg var ret stolt af den :-)

Efter maden kom der en naturvejleder og tog os med på en times gåtur i skoven hvor vi så et særligt træ, fik udpeget fugle og samlede urter til hjemmelavet the og ramsløg. Derefter var vejret godt og vi sad udenfor hvor der også er en lille sø, og børnene legede.

Alt i alt var det en perfekt måde at fejre min lille spunk på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.