9 uger gamle også med til Kreta.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.437 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. september 2011

Annelise-vb

Hej alle. Vi skal på ferie til Kreta med hele min familie. Vi har fået en lille dreng som er 9 uger når vi skal afsted. Min storebror vælger og lade deres datter blive hjemme som er 6 mrd.. Er det forkert af mig og tage ham med?? Jeg kan ikke undvære ham en hel uge. Er der nogle af jer der har prøvet og rejse med sådan en lille baby?? Hvordan gik flyveturen og ferien? Kh Annelise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

Webredaktøren-vb

Det ville jeg ikke se som noget problem :) Sålænge at du er indstillet på at tilbringe en del tid under solparasollen... Jeg fløj til USA med min to måneder gamle dreng, og det var intet problem. Han blev ammet da vi lettede, og de sover jo også ret meget, mens de er så små... jeg synes faktisk, at det er langt mere bøvlet at rejse med en på 1-2 år :) Hav en dejlig tur!

Anmeld

5. september 2011

Johannamor-vb

Jeg synes, du skal vende den om: Er det forsvarligt at rejse fra 9 uger gammel baby i en uge? Og også: Er det forsvarligt at rejse fra en 6 mdr. gammel baby i en uge? I begge tilfælde er svaret indlysende, hvis babyen bliver ammet - selvfølgelig kan man ikke det. På samme måde vil du ikke kunne få en eneste børnepsykolog til at sige ok for at barnets primære omsorgsperson(er) rejser fra en baby så længe. Den tommelfingerregel, som jeg har holdt mig til i de første år, er 1 år - 1 dag / 2 år - 2 dage..., hvis det gælder begge forældre, og hvis ikke der er en meget nær person, der tager over. Får man børn, så forpligter det. At tage på familieferie uden baby ser jeg som fuldstændigt absurd - babyen er jo en del af familien. Enten indretter man ferien, så alle kan være med, eller også må man som forældre vælge ferien fra. Jeg ser ingen problemer i at have en 9 uger gammel baby med på ferie. Der vil helt sikkert være ting, du ikke kan gøre, som fx at ligge på en hed strand en hel dag eller springe rundt på et diskoteksgulv hele natten - men så er der jo så meget andet, som du kan. For mig er svaret altså helt indlysende: Selvfølgelig tager du din baby med.

Anmeld

6. september 2011

als-vb

Jeg ville aldrig kunne finde på at efterlade en lille baby uden mig i en uge. Familie ferie er for familien så enten tager alle med ellers bliver man hjemme. Og efter min mening så er det også helt ude at efterlade en 6mdr gammel baby i en hel uge. uanset hvad. Og nej jeg ville ikke have nogle problemer med at tage en 9 ugers baby med på ferie. i den alder sover de jo nærmest også bare konstant.

Anmeld

6. september 2011

First time mum-vb

Jeg ville godt nok heller aldrig efterlade baby derhjemme, så hellere ikke tage afsted overhovedt! Men jeg synes generelt der er en meget negativ holdning til at tage små børn/babyer med ud og rejse og jeg synes personligt det er ubegrundet! Så længe baby er ved dig, du dækker dens behov og tager de forbehold der nu skal tages når man rejser med sådan en lille en, så tror jeg på ingen måde det påvirker dem negativt.

Anmeld

6. september 2011

nikkeneje1-vb

Ville heller aldrig forlade et så lille barn sålænge. På den anden side ville jeg heller ikke tage det med syd på, men vælge at blive hjemme. Vejene på Kreta er ikke steder lige fremkommelige med barnevogn. Den lille kan ikke være ude i den hede sol. Så hvor meget fornøjelse er det for både barn og mor i det ? Hvis barnet skulle gå hen og blive syg, så kan det også give nogle besværligheder med læge/sygehus-besøg. Mener så heller ikke spørgsmålet er om DU kan undvære ham, men mere den modsatte vej... og der er svaret helt klart nej i min verden. Men om du vil tage et lille barn med sydpå er jo nok et temperaments-spørgsmål....

Anmeld

6. september 2011

Polyp-vb

De får altså også børn på Kreta - og passer lige så godt på dem - er på visse punkter måske endda mere pylrede (ok - erfaring baseret på én kretensisk kollegas oplevelser med dansk vuggestueliv ;-D)(bortset fra deres økonomisk fremtid ;-)) som vi andre. Sundhedsvæsenet er lidt anderledes, men der er da masser af lægeklinikker...og altid i nærheden af de store hotelkomplekser...i byområderne har jeg ikke oplevet veje i væsentligt ringere stand end Danmark, men fortovene er smallere. Kretenserne taler glimrende engelsk hvis man ikke kan finde en af de skandinaviske lægeklinikker Jeg er langt mere bekymret for medrejsende, der ufrivilligt skal høre på babyskrål om natten og uopdragne forældres børn, der støjer, tisser i poolen etc...men det er jo en helt anden snak ;-)

Anmeld

6. september 2011

nikkeneje1-vb

Jo, men disse børn er så også vant til klimaet fra fødslen, ikke som os 'halvfrosne' danskere ;-). Selvfølgelig kan det lade sig gøre at tage baby med derned, men mig ville det ikke være noget for.... Jeg måtte selv til læge da jeg engang var på Kreta og der var der altså virkelig sproglige problemer med en læge der kun kunne gebrokent engelsk og lille mig som ikke forstod fagudtrykkene....

Anmeld

6. september 2011

leopard-vb

Jeg havde min søn med på Kreta da han var 5 mdr - og det var fantastisk. Så jeg synes bestemt du skal tage din baby med. Dog skal man indstille sig på at ferien er lidt anderledes når man har så små børn med - lange udflugter og cocktails til midnat må vente til en anden gang. Du skal være indstillet på at tilpasse dig babys behov, dvs. altid i skyggen, bleskift når det er nødvendigt, ekstra amning (for ikke at dehydrere) og ro til lur. -Umiddelbart bliver den største udfordring nok at få familien til at forstå at i deltager på andre betingelser, men hvis i står sammen om det kan det blive en rigtigt god oplevelse. Folk på Kreta er i øvrigt meget imødekommende overfor små børn. Min opfattelse var at vi oplevede en ekstraordinær gæstfrihed fordi vi havde et spædbarn med. -Alle ville gerne gøre noget ekstra for at hjælpe og give os en god oplevelse :-) Generelt rejste/fløj jeg 6 gange med min søn inden for de første 1½ år og det var rigtigt gode oplevelser. I flyet gælder det om at time det, så man ammer når man lander og letter (for at udligne tryk) og så sørge for at pakke en god taske med diverse puslegrej. -Der er MEGET lidt plads til bleskift på fly-toiletter... God ferie :-)

Anmeld

8. september 2011

Annelise-vb

Tak for alle de søde svar. Vi skal i alt 9 voksne og 9 børn afsted så alle ved at det ikke bliver til vilde byture og for mange strandture. Børnene er fra 9 uger til 10 år. Jeg har 3 børn så jeg ved godt at meget af min tid går til børnene. Min mor gider ikke og sætte i solen og bade, så hun vil gerne sidde ved siden af ham imens jeg bader med mine 2 piger sammen med min mand. Så vi hjælper alle hinanden. Han får sutteflaske så håber de kan hjælpe med at varme vandet på flyverne for kan ikke holde alt vandet varm hjemmefra. Så alt hans vand bliver købt på flasker og kogt så han er nok den der har mindst problemmer med maven. Dejligt at hører der er andre der har været ude og flyve med små babyer. Vi har været ude og flyve i 2009 men der var den ene 2år og den anden 9 mrd. Jeg glæder mig til at komme afsted på en familietur. Jeg synes stadig det er mærkeligt at min storebror´s datter ikke skal med. Der kunne ligeså godt ske noget herhjemme i danmark som på Kreta. Men jeg håber vi får en god tur og igen tak for alle de svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.