Gaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2009

justyna-vb

jeg syntes at det er i orden at børnene får en gave eller to men så skal det heller ikke være hvert gang for så bliver det til en vane og børnene de tager det som en selvfølge at når man får gæster eller man besøger nogen så får man en gave det skal efter min mening komme uventet så børnene bliver overrasket over at de har fået en gave og det skal jo stoppe på et tidspunkt og vanner er svære at bryde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2009

Charlotte d. 17.-vb

justyna skrev:
jeg syntes at det er i orden at børnene får en gave eller to men så skal det heller ikke være hvert gang for så bliver det til en vane og børnene de tager det som en selvfølge at når man får gæster eller man besøger nogen så får man en gave det skal efter min mening komme uventet så børnene bliver overrasket over at de har fået en gave og det skal jo stoppe på et tidspunkt og vanner er svære at bryde
Arh - det bliver vel aldrig ligefrem vane at få en lillebror eller -søster? Så skal der godt nok være tale om produktive forældre B) Jeg synes, det er en god ide at give de ældre søskende en gave, når en lille ny har set verdens lys, men jo langt fra noget, man ligefrem kan forvente. Da vi fik nr. tre, fik jeg en stegepande i barselsgave af en tante og nogle lækre cremer af en kusine. Jeg studsede noget, men egentlig var det super - babytøj havde vi masser af i forvejen, og vi manglede en god pande og lidt forkælelse til en træt tredjegangsfødende...

Anmeld

6. august 2009

Bellis-vb

Synes det er fint, at tage en lille ting med, til storbror/søster. Som sagt, baby er ligeglad, men det er de store ikke. Og de kan blive SÅ stolte, når de får en lille ting, fordi de er blevet storebrødre/søstre. Jeg forventer ikke gaver, til nogen af dem - og slet ikke til de store. Men jeg sørger altdi selv for, at have købt noget til dem. Og fordi børn får en lille ting, når der kommer en lille ny i familien - er det altså ikke ensbetydende med, at de bliver gave freeks, der skal ha' ha' ha'. Når der ellers kommer gæster, der er fødselsdag eller andet, får de ikke. Men en lille ny, det er en speciel anledning, som hele familien er en del af - i hvert fald her. Vi gør meget for, at alle nyder det og glædes over det.

Anmeld

6. august 2009

Johannamor-vb

Jeg synes også, at det er en fin ide at storebror eller -søster får en lille gave, når man møder en lille ny. Og i min familie giver min søster og jeg altså også gaver til det barn, der IKKE har fødselsdag, ikke kun til festens midtpunkt (det er dog blevet noget svært og økonomisk ikke helt realistisk nu hvor hun har to teenagere i familien). Men jeg synes altså ikke, at man behøver føler sig forpligtet til hverken det ene eller det andet! Man må gøre, som man selv synes, hvad man har det godt med eller, har råd, tid og fantasi til.

Anmeld

6. august 2009

Titte-vb

KH Bibi skrev:
Her giver man ikke gaver til den, der ikke er midtpunkt. Til gengæld bør man huske at snakke med den 'anden' og give feedback for andet. Men gaver er forbeholdt midtpunktet.
Er fuldstændig enig med Bibi, den der er midtpunkt, hvadenten det er fødsel dåb eller fødselsdag, er den der får gaver.

Anmeld

6. august 2009

malthemor-vb

Mor til mange skrev:
Jeg har altid givet gave til de større børn og som regel IKKE til babyen. babyen er jo ligeglad, men de ældre børn kan godt føle sig ret overset, med al den opmærksomhed der kommer på lillebror / søster. Selv har jeg også været glad for når folk har husket de store, når vi har haft familieforøgelse.
Det er også sådan jeg har gjort ved flere lejligheder. Og det har hver gang hver en succes både hos forældre og storebror/søster.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.