Hvorfor må man ikke bruge næsedråber??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.513 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. september 2009

Valle81

Hejsa

Jeg er så mega forkølet og snottet og det eneste der virker er otivin næsedråber, for at jeg overhovedet kan få luft og ikke ender med pande og ihule betændelse.

Jeg kan læse at det frarådes at man bruger det som gravid, men kan sku ikke finde ud af hvorfor???

Der står dette: Bør ikke anvendes til gravide på grund af eventuel systemisk vasokonstriktorisk.

men det bliver jeg ikke ret meget klogere af.

Nogen der kan hjælpe mig lidt:0) inden jeg må ringe til lægen og få en forklaring:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2009

Mira0911

Valle81 skriver:

Hejsa

Jeg er så mega forkølet og snottet og det eneste der virker er otivin næsedråber, for at jeg overhovedet kan få luft og ikke ender med pande og ihule betændelse.

Jeg kan læse at det frarådes at man bruger det som gravid, men kan sku ikke finde ud af hvorfor???

Der står dette: Bør ikke anvendes til gravide på grund af eventuel systemisk vasokonstriktorisk.

men det bliver jeg ikke ret meget klogere af.

Nogen der kan hjælpe mig lidt:0) inden jeg må ringe til lægen og få en forklaring:0)

Hvad med Saltvandsdråber ?

Anmeld

1. september 2009

Mikkelmusen

Jeg ville også bruge saltvandsdråber

Anmeld

1. september 2009

ivfmarie

Mon ikke det er fordi man som gravid kan have ændringer i blodtrykket, og øget risiko for blodpropper, som ville kunne forværres ved  en eventuel systemisk vasokonstriktorisk reaktion (som betyder at blodkarene kan trække sig sammen hvilket medfører forhøjet blodtryk og øget risiko for blodprop).

Prøv med almindelig isotonisk saltvand ( 9 gram salt opløses i 1 liter kogende vand) i stedet for - det kan på ingen måde skade.

Marie

Anmeld

1. september 2009

Valle81

ivfmarie skriver:

Mon ikke det er fordi man som gravid kan have ændringer i blodtrykket, og øget risiko for blodpropper, som ville kunne forværres ved  en eventuel systemisk vasokonstriktorisk reaktion (som betyder at blodkarene kan trække sig sammen hvilket medfører forhøjet blodtryk og øget risiko for blodprop).

Prøv med almindelig isotonisk saltvand ( 9 gram salt opløses i 1 liter kogende vand) i stedet for - det kan på ingen måde skade.

Marie

Ahh,

Se der var en forklaring jeg kunne bruge:0) Jeg fattede ikke en meter af det der stod:0)

Jeg har prøvet saltvand og alt det men det hjælper desværre ikke. grunden er at mine slimhinder i næsten er ødelagt pga min allergi, så de skal have de skrappe sager for overhovedet at få et lille lufthul:0(

Men nu ved jeg hvorfor og det giver mening, vil lige ringe til lægen i morgen, for at høre. For mit blodtryk er super fint og sådan, og jeg er ved at blive helt skør og har sådan en hovepine:0(

Anmeld

1. september 2009

ivfmarie

god bedring!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.