Frygt for trafikulykke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

368 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. september 2009

Rose

Når jeg ser sådan en film som denne, så bliver jeg skrækslagen for at det pludselig en dag er mine egne børn der sidder der på bagsædet og kalder på "mor og far". En ulykke er jo af gode grunde lige så tit forårsaget af den modkørende, som jo kan være nogle teenager-tøser der sender sms'er. 
- man har jo kun kontrol over sin egen bil, og desværre ikke over hvad der kommer i modsatte retning. 

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1209187.ece

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2009

Mira0911

Jeg fatter ikke at folk skal skrive sms, snakke i tlf, ligge make up osv  mens de køre bil....

Anmeld

1. september 2009

Sweet1978

Det var også det der rørte mig da jeg så den første gang, jeg ved jeg aldrig ville forårsage en ulykke af den grund - jeg holder konsekvent ind. Men Nej man kan ikke styre hvad andre gør.

Generelt synes jeg der sker meget farligt i trafikken, her i Randers midtby cykler selv voksne på kryds og tværs uden at orientere sig. Jeg ved godt at mellem en cykel og en bil er det personen og ikke mig og mine der kommer tilskade men det kan ikke fjerne den skyld man selv føler og eller måske bliver pålagt fordi man som den største bilist skal være mest opmærksom. Men nu har jeg f.eks. 2-3 gange oplevet folk der cykler i den forkerte side af vejen. Og det er gerne i den sammenhæng at jeg skal ud fra en sidevej, og krydser der hvor de kommer, hvis I kan se det for Jer, og jeg orienterer mig altså ikke om trafik der hvor der ikke bør være nogen. Jeg kigger efter biler i begge retninger og så cykler der hvor der burde være. Så når jeg lister ud og der allivel er en CYKEL lige foran mig får jeg altså et chok.

Det er voksne mennesker de kan og skal tage ansvar for sig selv, men jeg tænker også på hvad er det vi lærer næste generation må vi tilsidst cykle midt på vejen eller hvad??

Anmeld

1. september 2009

Mira0911

Sweet1978 skriver:

Det er voksne mennesker de kan og skal tage ansvar for sig selv, men jeg tænker også på hvad er det vi lærer næste generation må vi tilsidst cykle midt på vejen eller hvad??

Det ender sikkert sådan...

Anmeld

1. september 2009

Honningblomst

Det kan jeg godt forstå...men man kan jo desværre hverken gøre fra eller til.

Jeg har to gange oplevet ulykker...den ene gang var da min x for ni år siden kørte galt. jeg blev ringet op at han lå inde på intensiv på riget.
Milten var fjernet og lungerne klappets sammen og han lå på intensiv i 10 dage og tre uger derinde...
Anden gang var Bertram med...frontalt sammenstød med 80km.t.
Bertram sad endda foran og for første gang i en stol kun med ryg og sæde og ikek en autostol. Konrad var 5 4 dage gammel og jeg sad derhjemme...det var skrækkeligt, men der skete intet med dem og det var kun takket være den bil vi havde.
Men jeg vil ikke bruge tiden på at frygte det...børnene kan også køres ned når de går i trafikken. Der er farer alle vegne, men man må jo tage forholdsregler og så håbe på det aldrig sker...igen.
Knus Eva.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.