Det var også det der rørte mig da jeg så den første gang, jeg ved jeg aldrig ville forårsage en ulykke af den grund - jeg holder konsekvent ind. Men Nej man kan ikke styre hvad andre gør.
Generelt synes jeg der sker meget farligt i trafikken, her i Randers midtby cykler selv voksne på kryds og tværs uden at orientere sig. Jeg ved godt at mellem en cykel og en bil er det personen og ikke mig og mine der kommer tilskade men det kan ikke fjerne den skyld man selv føler og eller måske bliver pålagt fordi man som den største bilist skal være mest opmærksom. Men nu har jeg f.eks. 2-3 gange oplevet folk der cykler i den forkerte side af vejen. Og det er gerne i den sammenhæng at jeg skal ud fra en sidevej, og krydser der hvor de kommer, hvis I kan se det for Jer, og jeg orienterer mig altså ikke om trafik der hvor der ikke bør være nogen. Jeg kigger efter biler i begge retninger og så cykler der hvor der burde være. Så når jeg lister ud og der allivel er en CYKEL lige foran mig får jeg altså et chok.
Det er voksne mennesker de kan og skal tage ansvar for sig selv, men jeg tænker også på hvad er det vi lærer næste generation må vi tilsidst cykle midt på vejen eller hvad??
Anmeld