først taget på nu tabt mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
9 svar
2 synes godt om
2. april 2015

Anonym trådstarter

Hej folkens..

Jeg er 12+0 i min anden graviditet. Den første endte i en MA da jeg var 11 uger henne, fosteret var gået til i uge 7.

Jeg var til scanning da jeg var 10+0 hvor alt så fint ud.. havde egentlig taget lidt på, men har lige vejet mig og nu er det væk igen. Har haft lidt kvalme men ikke meget og synes ikke jeg har spist anderledes. Bør jeg være bekymret? Eller er det normalt nok..?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Fra uge 9 til 15 havde jeg tabt mig 3 kg. Men generelt er det stadig bare "at holde vægten" ifølge læger mv. Det er normalt at svinge nogle kg. 

Jeg er sikker på at baby har det godt. Men jeg synes du skal snakke med læge/jordmoder om hvordan du har det. Med det i bagagen er det nok helt normalt at du føler sådan

Anmeld Citér

2. april 2015

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Fra uge 9 til 15 havde jeg tabt mig 3 kg. Men generelt er det stadig bare "at holde vægten" ifølge læger mv. Det er normalt at svinge nogle kg. 

Jeg er sikker på at baby har det godt. Men jeg synes du skal snakke med læge/jordmoder om hvordan du har det. Med det i bagagen er det nok helt normalt at du føler sådan

Åh sikke dog et dejligt svar at få.. det var lige hvad jeg havde brug for at høre.. har heldigvis nf scanning om en uge, men ja.. jeg tænker nok for meget over tingene  frygtede vægten ville være høj da jeg gik på og så var det lige det modsatte, der satte gang i bekymringerne.

Anmeld Citér

2. april 2015

NBNixen

Det er meget normalt at vægten kan sige at man har taget lidt på og andre dage at man har tabt sig . . Jeg er i dag 17+6 uger henne med mit første barn som er en lille dreng . . Jeg led rigtig meget af kvalme helt ind til jeg var omkring de 12+0 uger henne og da vægten begyndte at stige lidt, faldt den lige så hurtigt igen og lige siden har den svunget frem og tilbage . . Vægten her hjemme stiger nogle dage 2-3 kilo og efter nogle uger kan den sige 3-4 kilo mindre igen . . Var til en tryghedsscanning i uge 6+6, NF i uge 13+0 og en Kønsscanning her da jeg var i uge 16+3 . . 

Nu ved jeg ikke om du er kraftig bygget, men fik afvide til min første jordemoder undersøgelse at det er meget normalt at tage lidt på og tabe sig igen, især hvis man er overvægtig som jeg er og så igen Hvordan eller hvor meget man spiser  

Anmeld Citér

2. april 2015

Olaf

Jeg tog to kg på de første 10 uger, men jeg er nu i uge 23+3 og vejer 4 kg mindre end før jeg blev gravid.. 

Det er normalt du både kan tabe dig og tage på, og det er først slemt hvis du taber dig 10 kg hvis du ikke har et højt BMI

Anmeld Citér

2. april 2015

Anonym trådstarter

NBNixen skriver:

Det er meget normalt at vægten kan sige at man har taget lidt på og andre dage at man har tabt sig . . Jeg er i dag 17+6 uger henne med mit første barn som er en lille dreng . . Jeg led rigtig meget af kvalme helt ind til jeg var omkring de 12+0 uger henne og da vægten begyndte at stige lidt, faldt den lige så hurtigt igen og lige siden har den svunget frem og tilbage . . Vægten her hjemme stiger nogle dage 2-3 kilo og efter nogle uger kan den sige 3-4 kilo mindre igen . . Var til en tryghedsscanning i uge 6+6, NF i uge 13+0 og en Kønsscanning her da jeg var i uge 16+3 . . 

Nu ved jeg ikke om du er kraftig bygget, men fik afvide til min første jordemoder undersøgelse at det er meget normalt at tage lidt på og tabe sig igen, især hvis man er overvægtig som jeg er og så igen Hvordan eller hvor meget man spiser  

Tusind tak for svar. Har normalt bmi, men det er jo nok bare lidt svingende... der skal bare ikke så meget til før bekymringerne melder sig.

Anmeld Citér

2. april 2015

Anonym trådstarter

Olaf skriver:

Jeg tog to kg på de første 10 uger, men jeg er nu i uge 23+3 og vejer 4 kg mindre end før jeg blev gravid.. 

Det er normalt du både kan tabe dig og tage på, og det er først slemt hvis du taber dig 10 kg hvis du ikke har et højt BMI

Tusind tak for dit svar. Ved ikke så meget her første gang og så er det altså fantastisk at man kan hente råd og hjælp her.. 

Anmeld Citér

3. april 2015

NBNixen

Anonym skriver:

Tusind tak for svar. Har normalt bmi, men det er jo nok bare lidt svingende... der skal bare ikke så meget til før bekymringerne melder sig.

Velbekommen og forstår det fuldt ud og synes også at man hellere skal spørger en gang for meget end en gang for lidt

Anmeld Citér

3. april 2015

ns

Der er stor forskel på hvor meget man tager på og ikke tager på.. har selv taget 3 kilo på er i uge 15.. De 2 første graviditeter har jeg taget 12 og 16 kilo på.. men også stor forskel på fødselsvægt på børnene.. 

Alt er garanteret helt normalt

Anmeld Citér

3. april 2015

Logo

Anonym skriver:

Hej folkens..

Jeg er 12+0 i min anden graviditet. Den første endte i en MA da jeg var 11 uger henne, fosteret var gået til i uge 7.

Jeg var til scanning da jeg var 10+0 hvor alt så fint ud.. havde egentlig taget lidt på, men har lige vejet mig og nu er det væk igen. Har haft lidt kvalme men ikke meget og synes ikke jeg har spist anderledes. Bør jeg være bekymret? Eller er det normalt nok..?

Jeg tror ikke du skal bekymre dig.

i min første graviditet tabte jeg mig 10 kg., og jeg lå inden vægttabet lige på grænsen til undervægtig, så med en vægt på bare 35 kg. i 12. graviditetsuge var jeg kraftig undervægtig. Jeg fik hele tiden af vide, at jeg ikke skulle bekymre mig for barnet, for hun skulle nok få hvad hun skulle bruge. 

Jeg blev dog indlagt og fik væskedrop og proteindrik, men for mit vedkommende fik det altså ingen konsekvenser, jeg fødte en fin og velskabt pige til tiden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.