Elsker ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

343 visninger
3 svar
15 synes godt om
31. marts 2015

lineog4

Elsker ferie - ja ikke bare fordi man kan sove lidt længere og dagen ikke hænger i en klokkestreng. Jeg elsker mest ferie fordi vi efter et par dage er smeltet helt sammen. 

Børnene der selvsagt i hverdagen plejer deres venner, deres interesser, deres eget liv, de vokser sammen og bliver søskende som jeg altid drømte om søskende var da jeg voksede op som enebarn.

Og mig, jeg er jo egentlig bare tilskuer - men at være tilskuer til at børnenes øjne tindrer, deres små skuldre falder 5 cm, fantasien spændes for vognen og de nyder hinanden, ja det er da livet.

Der er blevet indført spille forbud i denne ferie, i stedet er matador, vildkat, ludo, mastermind og en masse andre spil blevet støvet af. Min lille kapitalistiske dreng, har julestjerner i øjnene, når pengene ruller ind og Rådhuspladsen er blevet købt (er der nogen af jer der kan huske blomsterbørns børn - jeg har en lille Mikael J. Fox her hjemme). Det kan godt være dragespillet på Ipad er sjovt, men matador slår det med 100 meter.

Kulminationen på deres sammensmeltning er, at de her til aften valgte at putte i samme seng. Så hedder sidder jeg i sofaen med et hjerte der er smeltet over, et smil der slet ikke kan tørres af og ved mine tre mirakler nyder nuet - ja min ellers ofte klemte mellemmand, kom i dag og sagde: det er den bedste ferie jeg nogensinde har haft - tankevækkende når den eneste forskel vel egentlig er spilforbuddet og et minimum af fjernsyn... 

Og mig. Jeg føler mig bare taknemmelig, taknemmelig for mine børn er så fantastiske og stadig rummer hinanden på godt og ondt og nå ja så glæder jeg mig godt nok også til at min tilværelse som græsenke stopper torsdag når vi tager over og henter farmand i Esbjerg - jubi.

God påske til jer alle sammen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ih hvor lyder det bare dejligt!! 

Her er det kæresten og ungerne der nyder at ha ferie, mens jeg arbejder, og der er bare ik noget bedre end at komme hjem og hele spiseboret er dækket af LEGO friends, eller som her til aften, hvor de har brugt hele eftermiddagen på at klippe-klister, papmache og hjemmelavet påskepynt, og at de så har spise aftensmad i sofaen og spillet fiskespil. 

Her putter ungerne også sammen på dobbelt madrasser, på alberte's værelse. Vh stine

Anmeld Citér

1. april 2015

MysteriousAngel

lineog4 skriver:

Elsker ferie - ja ikke bare fordi man kan sove lidt længere og dagen ikke hænger i en klokkestreng. Jeg elsker mest ferie fordi vi efter et par dage er smeltet helt sammen. 

Børnene der selvsagt i hverdagen plejer deres venner, deres interesser, deres eget liv, de vokser sammen og bliver søskende som jeg altid drømte om søskende var da jeg voksede op som enebarn.

Og mig, jeg er jo egentlig bare tilskuer - men at være tilskuer til at børnenes øjne tindrer, deres små skuldre falder 5 cm, fantasien spændes for vognen og de nyder hinanden, ja det er da livet.

Der er blevet indført spille forbud i denne ferie, i stedet er matador, vildkat, ludo, mastermind og en masse andre spil blevet støvet af. Min lille kapitalistiske dreng, har julestjerner i øjnene, når pengene ruller ind og Rådhuspladsen er blevet købt (er der nogen af jer der kan huske blomsterbørns børn - jeg har en lille Mikael J. Fox her hjemme). Det kan godt være dragespillet på Ipad er sjovt, men matador slår det med 100 meter.

Kulminationen på deres sammensmeltning er, at de her til aften valgte at putte i samme seng. Så hedder sidder jeg i sofaen med et hjerte der er smeltet over, et smil der slet ikke kan tørres af og ved mine tre mirakler nyder nuet - ja min ellers ofte klemte mellemmand, kom i dag og sagde: det er den bedste ferie jeg nogensinde har haft - tankevækkende når den eneste forskel vel egentlig er spilforbuddet og et minimum af fjernsyn... 

Og mig. Jeg føler mig bare taknemmelig, taknemmelig for mine børn er så fantastiske og stadig rummer hinanden på godt og ondt og nå ja så glæder jeg mig godt nok også til at min tilværelse som græsenke stopper torsdag når vi tager over og henter farmand i Esbjerg - jubi.

God påske til jer alle sammen

Hvor ville jeg ønske det var sådan  herhjemme. Hos os slås de bare hele tiden. Selv når vi spiller spil sammen bliver de uvenner. 

Anmeld Citér

1. april 2015

SandraXOXO

Det lyder rigtig dejligt! og hvor kan jeg genkende det med at deres skuldre falder 5 cm og de er afslappede og glade, og bare hygger i hinandens selskab. Igår forsvandt alle tre også som dug for solen da de skulle puttes- de hyggede i flere timer på lillesøsters værelse og selv den store der går mest op i veninder legede pludselig købmand med alt legetøjet, nænnede slet ikke gå ind og forstyrre så der røg sengetiden sig lige en tur, men det jo også ok i ferien forsat rigtig god ferie til jer  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.