Når mit himmel og hav står i et, kan end ikke den stærkeste solstråle bryde igennem.
Jeg er vred, fyldt med indebrændt vred! Men over hvad? Hvorfor er jeg så vred, og hvorfor kommer jeg ikke ud med den?
Min vrede er et tabu, måske ikke for dig, men for mig! Kan jeg tillade mig at være vred over at den pige der smed p-pillerne igår står med en positiv test idag? Kan jeg tillade mig at være vred over at et par der har kæmpet sammen kamp som mig nu endelig står med deres baby i armene? Kan jeg tillade mig at være vred over din ups'er er blevet til en abort?
Det er en grænse man ikke kan sætte et mål på. Hvor går din grænse? Hvor går min? Mange siger det er okay at føle sådan, men er det? For deres situation har jo intet med min at gøre, men alligevel gøre det ondt og en ond varme breder sig i min krop, jeg kan ikke styre hvornår den kommer, alle kan se det på mig - jeg har dog lært at smile og nikke. Egentlig er det lidt det jeg er begyndt at leve efter, smil, nik og gå stille og roligt videre. Folk får den opmærksomhed de gerne vil have, og jeg kommer stille og roligt væk fra situationen jeg ikke vil stå i.
Ville ønske jeg kunne styre denne onde, brændende fornemmelse, men det kan jeg bare ikke. Måske jeg først kan styre den når jeg acceptere at det bare er sådan jeg reagere?
Av for en mur der stod der! Det er i denne måned (som slutter nu) jeg smed mine p-piller - bare 5 år senere. Selvom jeg har oplevet det smukke og dejlige ved at være gravid, så føler jeg det stadig som en lang kamp.
Jeg ønsker for mig og alle andre i behandling at vores kamp snart slutter!
Anmeld
Citér