Hjælp ang ny lejlighed og fraflytning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
2 svar
0 synes godt om
31. marts 2015

Anonym trådstarter

Vi har fået tilbudt en bolig til overtagelse d. 15/5. Da det er en bolig vi får via en intern liste (da vi bor i selskabet i forvejen) , skal vi opsige vores lejlighed nu inden vi kan få lejekontrakten. Vi skal selvfølgelig sætte den i stand osv. Hvornår skal den opsiges fra? Når jeg er inde på hjemmesiden står der følgende (se billede , sort boks) og jeg bliver så i tvivl.. De 14 dage vi skal betale husleje EFTER den dato vi opsiger lejemålet fra, er det for at VI kam bruge de 14 dage til og gøre rent og ordne, eller er det til at domea kan sætte i stand hvis de skal det? Vi vil jo helst gerne betale så lidt som muligt i ekstra husleje da pengene ikke ligefrem hænger på træerne og vi i forvejen skal låne indskuddet ved kommunen .. Og hvad med 3 mdr opsigelse?? Det står der i lejekontrakten at vi har, dvs vi skal betale ekstra husleje i 3 mdr efter vi er fraflyttet? Eller??? Alle jeg spørg kommer med modstridende svar, og har ikke kunne få fat i domea endnu ..  Og så et sidste spørgsmål.... Vi SKAL opsige vores lejemål før vi kan få den nye lejekontrakt .. Men hvad så hvis kommunen ikke vil låne os indskuddet? Kan vi mon så nå og trække det tilbage så vi ikke ender på gaden? Domea ved godt vi skal søge indskudslån .. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2015

Gabriel

Anonym skriver:

Vi har fået tilbudt en bolig til overtagelse d. 15/5. Da det er en bolig vi får via en intern liste (da vi bor i selskabet i forvejen) , skal vi opsige vores lejlighed nu inden vi kan få lejekontrakten. Vi skal selvfølgelig sætte den i stand osv. Hvornår skal den opsiges fra? Når jeg er inde på hjemmesiden står der følgende (se billede , sort boks) og jeg bliver så i tvivl.. De 14 dage vi skal betale husleje EFTER den dato vi opsiger lejemålet fra, er det for at VI kam bruge de 14 dage til og gøre rent og ordne, eller er det til at domea kan sætte i stand hvis de skal det? Vi vil jo helst gerne betale så lidt som muligt i ekstra husleje da pengene ikke ligefrem hænger på træerne og vi i forvejen skal låne indskuddet ved kommunen .. Og hvad med 3 mdr opsigelse?? Det står der i lejekontrakten at vi har, dvs vi skal betale ekstra husleje i 3 mdr efter vi er fraflyttet? Eller??? Alle jeg spørg kommer med modstridende svar, og har ikke kunne få fat i domea endnu ..  Og så et sidste spørgsmål.... Vi SKAL opsige vores lejemål før vi kan få den nye lejekontrakt .. Men hvad så hvis kommunen ikke vil låne os indskuddet? Kan vi mon så nå og trække det tilbage så vi ikke ender på gaden? Domea ved godt vi skal søge indskudslån .. 

Hvis det er en A-lejlighed i har, læser jeg det som at de skal have 14 dage til at istandsætte. Så kan nye lejere flytte ind efter de 14 dage og det skal i betale så lejligheden ikke står "ubetalt" i de to uger .

Umiddelbart ville jeg ikke turde opsige min lejekontrakt før jeg var sikker på indskuddet.  Med mindre du kan få på skrift at i har fortrydelsesret hvis kommunen siger nej.

Og nej når i rykker fra en lejlighed til en anden i samme selvskab er jeg 99% sikker på i ikke skal betale dobbelt husleje i 3 måneder

Håber det går og du snart får fat i boligselskabet så du kan få nogle sikre svar 

Anmeld Citér

31. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Man skal altid betale husleje 14 dage efter man er fraflyttet. - Det er så boligforeningen kan istandsætte lejligeden, det de nu mener skal laves. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.