Råd mod kvalme!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

650 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. marts 2015

Sijac

Åh please lad der sidde en derude med rådet, som kan afhjælpe min kvalme.

Jeg er kun 3+5 og jeg er så voldsomt ramt af kvalme  Jeg har det skidt 24/7 og kan næsten ikke fungere..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sijac skriver:

Jeg er kun 3+5 og jeg er så voldsomt ramt af kvalme  Jeg har det skidt 24/7 og kan næsten ikke fungere..

Seaband hjalp på mig! - Det tog ikke al kvalmen, men det gjorde at jeg kunne fungere og fortsætte på mit studie. 

Derudover så var det eneste jeg kunne holde nede bart brød (rugbrød, boller, toast, whatever, bare der ikke var kerne i. - De gør ondt på vej op ), agurk og kakoamælk. Efter uge 12 kunne jeg så småt begynde at spise lidt almindelig mad, men havde fortsat kvalme indtil uge 20. - Og opkast indtil uge 17...

Men altså, jeg ville anbefale at du anskaffer dig et sæt seaband. De fås på apoteket, i matas og i helsekost forretninger.

Anmeld Citér

31. marts 2015

DortheL

Sijac skriver:

Kogt vand med frisk ingefær. Det har virkelig reddet mig. 

Anmeld Citér

31. marts 2015

Sijac

MummiT skriver:

Seaband hjalp på mig! - Det tog ikke al kvalmen, men det gjorde at jeg kunne fungere og fortsætte på mit studie. 

Derudover så var det eneste jeg kunne holde nede bart brød (rugbrød, boller, toast, whatever, bare der ikke var kerne i. - De gør ondt på vej op ), agurk og kakoamælk. Efter uge 12 kunne jeg så småt begynde at spise lidt almindelig mad, men havde fortsat kvalme indtil uge 20. - Og opkast indtil uge 17...

Men altså, jeg ville anbefale at du anskaffer dig et sæt seaband. De fås på apoteket, i matas og i helsekost forretninger.

Jeg går med seabands hele tiden og trods dem, er jeg stadig for skidt til at kunne passe mit arbejde - og næsten også for skidt til at passe mit barn.

Jeg kan godt få mad ned når appetitten er der, men den uafbrudte kvalme tager liver af mig. Der var ikke i nærheden af halvt så slemt da jeg ventede mit første barn, og startede ikke nær så tidligt 

Jeg har fået B vitaminer fra lægen og dem forsøger jeg at starte op på i morgen.

Anmeld Citér

31. marts 2015

Sijac

DortheL skriver:

Kogt vand med frisk ingefær. Det har virkelig reddet mig. 

Hvordan gør jeg det?

Anmeld Citér

31. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sijac skriver:

Jeg går med seabands hele tiden og trods dem, er jeg stadig for skidt til at kunne passe mit arbejde - og næsten også for skidt til at passe mit barn.

Jeg kan godt få mad ned når appetitten er der, men den uafbrudte kvalme tager liver af mig. Der var ikke i nærheden af halvt så slemt da jeg ventede mit første barn, og startede ikke nær så tidligt 

Jeg har fået B vitaminer fra lægen og dem forsøger jeg at starte op på i morgen.

Puha, jeg så har jeg ikke mange råd. - Ingefær skulle være godt, men afprøvede det ikke selv.

Anmeld Citér

31. marts 2015

MoarMoar

For mig hjælp det kun at spise det jeg havde lyst til og når jeg havde lyst. Det vil sige jeg spiste måske slik til morgenmad og kun frugt til frokost. Jeg tænkte ikke på om det var sundt og om jeg spiste på normale tidspunkter. 

Det hjælp også mig, ikke at spise sammen med andre, da jeg fik vildt meget kvalme af andres mad og madpakker. Jeg spiste derfor næsten aldrig sammen med familien og opholdte mig ikke i frokoststuen. 

Anmeld Citér

31. marts 2015

DortheL

Sijac skriver:

Hvordan gør jeg det?

Kog vand. Og så put et par skiver ingefær i :-) 

Anmeld Citér

31. marts 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Sijac skriver:

i begge mine graviditeter drak jeg ingefær drik... det tog toppen af kvalmen så jeg kunne klare mig rimelig gennem dagen...

Anmeld Citér

31. marts 2015

Sijac

Ms.Sunshine skriver:

i begge mine graviditeter drak jeg ingefær drik... det tog toppen af kvalmen så jeg kunne klare mig rimelig gennem dagen...

Kan man bare drikke der flere gange i løbet af dagen? Og skal man drikke det forebyggende eller når kvalmen er der.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.