Mareridt/night terror

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.196 visninger
11 svar
3 synes godt om
31. marts 2015

Snoopy77

Hej piger. 

Er der nogen der har lyst til at fortælle lidt om hvordan I har oplevet mareridt eller night terror hos jeres børn? Gerne ca. 2 års alderen. 

Tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2015

Mettefpigen

Min fætters dreng har haft det i nogle år... Han skreg og græd hver nat, drømte rigtig onde drømme... gik i søvne...

Anmeld Citér

31. marts 2015

bøllen

Snoopy77 skriver:

Hej piger. 

Er der nogen der har lyst til at fortælle lidt om hvordan I har oplevet mareridt eller night terror hos jeres børn? Gerne ca. 2 års alderen. 

Tak 

Min dreng havde en periode med Night terror dog var han 4,5 

Anmeld Citér

31. marts 2015

SHERO

Min søn lidt i perioder meget af det og hat gjort det siden han var knap 2, og i dag fem år... i perioder erdet hver aften og nogen gang går der   et par måneder i mellem... Han skriger,  græder, kalder på selvom vi er der, og snakker om edderkopper, monstre og sådan... værst er det når han når at gå ud af sengen... vi har gitter på trappen øverst som er låst indtil vi går i seng, for det kommer altså 1,5-3 timer efter han er puttet... vi bliver bare ved han til det slutter, og ligger ham ned igen... Han kan aldrig huske det næste morgen. .. men sjovt er det bestemt ikke. . :-(

Anmeld Citér

31. marts 2015

lineog4

Min dreng havde en periode (7-9-13) er den slut nu, fra han var cirka 4 år.

Han vågner eller rettere skriger, for vågen er han ikke. Sætter sig op i sengen og har totalt panik i øjnene mens han slår omkring sig. Jeg kan tage ham op af sengen, men kan ikke holde ham inde til mig mens jeg bærer ham ind i min seng. Han kigge på mig som han slet ikke kender mig, og med panik i øjnene som om jeg ville gøre ham noget. Han vil kun sidde ned og småskriger, slår og aner tydeligt ikke hvor han er, hvem vi er osv. 

Lige så pludselig som det er startet, slutter det og han ligger sig ned og sover fredeligt videre. Jeg har aldrig formået at få ham vækket når han har de sådan. 

Når han har mareridt er det helt anderledes, da han der er vågen og jeg kan tale med ham. Der er han bange, har svært ved at løsrive sig fre drømmen, men at jeg aer ham, holder ham i hånden, putter med ham og siger; mor er her og passer på dig hjælper. Med de andre "anfald" hjælper intet andet end tid, og han vil ikke have for tæt fysisk kontakt og er synlig bange for mig

Anmeld Citér

31. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej piger. 

Tak 

Han græd, var vred og sparkede. Her hjalp det at åbne vindue løft ham hen til vinduet. 

Ellers satte vi en tegnefilm på som også virkede beroligende og hab faldt fint i søvn igen. 

Det er i øvrigt som line4 skriver næsten umuligt at få kontakt til ham.

Anmeld Citér

31. marts 2015

Snoopy77

Når hun begynder må jeg heller ikke tage hende ind til mig. Hun ligger i sengen og virkelig græder og skriger og råber nej, hvis jeg prøver at tage hende op. Så går der nogle minutter og så falder hun i søvn. 

Hun har gjort det nogle gange og jeg tror ikke rigtig hun er vågen. Hvis hun vågner rigtigt en time senere, er hun som regel i strålende humør. 

Anmeld Citér

31. marts 2015

lineog4

Og forresten det virker meget meget voldsomt, og jeg har hver gang lyst til at græde over min lille dreng har det så skidt. Men spørger jeg ham dagen efter siger han, at han har sovet fantastisk og kan ikke huske dårlige drømme.

De gange han har haft mareridt der kan han tilgengæld huske han har været vågen, og han var bange.

Det var min trøst når han havde "anfaldene"

Anmeld Citér

31. marts 2015

Snoopy77

lineog4 skriver:

Og forresten det virker meget meget voldsomt, og jeg har hver gang lyst til at græde over min lille dreng har det så skidt. Men spørger jeg ham dagen efter siger han, at han har sovet fantastisk og kan ikke huske dårlige drømme.

De gange han har haft mareridt der kan han tilgengæld huske han har været vågen, og han var bange.

Det var min trøst når han havde "anfaldene"

Min datter er kun 21 måneder så jeg kan ikke spørge men når hun vågner rigtigt er hun altid glad. 

Anmeld Citér

1. april 2015

Clisolka

Snoopy77 skriver:

Hej piger. 

Tak 

Jeg har en dreng på snart 19 mrd. Jeg kan ikke helt finde ud af om det decideret er night terror eller "kun" mareridt, men det har snart stået på i ca. 2 mrd. tid nu. 

Han bliver lagt til nat senest kl. 19. Han sover i et par timer og så begynder han at skrige højlydt. Det kan ske 3-4 gange i løbet af en aften/nat. Jeg tager ham op og sidder med ham, men jeg kan ikke "bryde" igennem til ham. Han er fuldstændig utrøstelig i 10-15 min. De første par minutter ved han ikke rigtigt hvad han vil. Op og sidde, ned igen, op igen osv. Han er fars dreng, men far dur ikke i de øjeblikke. Han får lidt vand og vi kan ligge ham igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.