Alkoholfri øl/hvidvin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
6 svar
0 synes godt om
31. marts 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Vi skal have gæster til påskefrokost, og jeg håber I kan komme med nogle anbefalinger af alkoholfri hvidvin og øl, da jeg lige har testet positiv og endnu ikke vil fortælle det, da jeg kun vil være 6+1. Det er en gruppe venner, der kommer på besøg, og i den gruppe vil der helt sikkert med det samme blive lagt mærke til det, hvis jeg ikke drikker hverken øl eller vin, så min tanke er at finde noget uden alkohol eller bare lade som om, jeg drikker noget. 

Da nogle af dem arbejder inden for sundhedssektoren, og jeg ikke skal køre hjem, har jeg droppet at forsøge at komme med en undskyldning for ikke at drikke og i stedet bare lade som om, jeg drikker, men jeg mangler nogle anbefalinger. Inden for øl kender jeg kun Nordic, og den er så kendt, at mine venner ville lægge mærke til det, hvis jeg drak den.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2015

Sprit25

Janey skriver:

Vi skal have gæster til påskefrokost, og jeg håber I kan komme med nogle anbefalinger af alkoholfri hvidvin og øl, da jeg lige har testet positiv og endnu ikke vil fortælle det, da jeg kun vil være 6+1. Det er en gruppe venner, der kommer på besøg, og i den gruppe vil der helt sikkert med det samme blive lagt mærke til det, hvis jeg ikke drikker hverken øl eller vin, så min tanke er at finde noget uden alkohol eller bare lade som om, jeg drikker noget. 

Da nogle af dem arbejder inden for sundhedssektoren, og jeg ikke skal køre hjem, har jeg droppet at forsøge at komme med en undskyldning for ikke at drikke og i stedet bare lade som om, jeg drikker, men jeg mangler nogle anbefalinger. Inden for øl kender jeg kun Nordic, og den er så kendt, at mine venner ville lægge mærke til det, hvis jeg drak den.

Rema1000 har faktisk en alkoholfri som er bedre en nordic. Kan ikke huske hvad den hedder, men den er lækker

Anmeld Citér

31. marts 2015

vsimonev

Janey skriver:

Der er stadig alkohol i selv det er "fri for alkohol" (:

Anmeld Citér

31. marts 2015

Frk.S

Der er også Tuborg super light - de smager egentlig fornuftigt.

Dog står der med kæmpe store bogstaver alkoholfri, så hvis du regner med det ikke bliver set er den nok ikke god. Men kan du evt. komme til at hælde den på et glas og så gemme dåsen af vejen. 

Jeg købte nogle rigtig gode alkoholfri i Prag - der havde de et stort udvalg og det stod ikke så tydeligt at de var alkoholfri. Men jeg ved ikke lige om man kan få dem herhjemme. Prøv et at søge på tjekkisk alkoholfri øl. 

Ellers kørte min søster og hendes mand stilen med at de begge fik fx en øl eller et glas vin og så byttede de en gang i mellem diskret, så det var manden der drak det hele. (men så skal han selvfølgelig passe på han ikke bliver FOR fuld   ). Dog opdagede jeg også det, men det var fordi jeg var meget obs på om hun drak, da jeg var sikker på hun var gravid. Min anden søster havde ikke opdaget det. 

Anmeld Citér

1. april 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Tak for forslagene. Hvis jeg kan nå det i dag, så tror jeg, at jeg kører en tur ud til en special butik, der ikke ligger så langt herfra og ser, om de skulle have noget, hvor der ikke står tydeligt alkoholfri.

Ellers kommer jeg bare noget i mit glas og så forsøger min mand at hjælpe mig af med det. Han kan heldigvis tåle en helt del .

Jeg ved godt, at de alkoholfrie ikke er 100% alkoholfrie, men der må max være 0,5% i, og det generer mig ikke at indtage en smule af. Jeg spiser også stadig Toms skildpadder, selv om der er rom i 

Anmeld Citér

1. april 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Føtex/Bilka har nogle rigtig gode alkohol fri rød og hvidvine! Vh stine

Anmeld Citér

1. april 2015

Ploffer

Royal Free er en rigtig god øl. Den drikker jeg selv da jeg ikke må drikke alkohol pga. Medicin

Du kan købe dem i fakta og andre store supermarkeder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.