Hej Charlotte
Jeg skrev det her indlæg, for ca 6 uger siden.
https://www.baby.dk/debat/255060pi1/ordet-er-frit/eksperthjaelp-gravid-i-uge-22-astma-anfald-har-det-skadet-barnet-.aspx
Men nu er den gal igen. Jeg er i uge 29 nu.
Har nu gået tre dage med pibende og værende vejetrækning. Og blålige læber om morgenen.
Jeg er så ræd for min lille dreng i maven også mangler ilt.
Har været ved læge, men han giver mig ikke nogle ordenligt svar. Bare kort, der sker ikke dit barn noget. Men jeg savner nogle facts om hvor meget der skal til og hvor ofte det sker at et foster for en hjerneskade af iltmangel.
Jeg er så bange og græder fordi jeg nærmest allerede ikke tror på jeg kan få et raskt barn når jeg ikke har haft ilt nok til mig selv, så kan baby jo heller ikke have fået nok, og ja nu er det anden omgang den er udsat for.
Men hvordan er det, kan baby tag den ilt den skal bruge selvom mor har blå læber.?
Lisbeths svar
Hej !
Jeg har fået dit spørgsmål fra Charlotte. Ved ikke helt hvornår, du har skrevet.
Som jeg læser, har du nu igen fået astmaanfald og du bliver bekymret for din baby får ilt nok.
Det er forståeligt du bliver bange ,når du selv har problemer med vejrtrækningen og får blå læber,. Så er det svært at forestille sig ,der er nok ilt til babyen.
Har du mon haft kontakt med fødegangen når du har anfald så de kan lytte efter hjertelyden og køre en strimmel ?
Hvis du lige nu har et anfald med besværet vejrtrækning ,skal du ringe og tale med dem og fortælle om din angst.
Jeg foreslår ,du i morgen skal have kontakt med den afdeling hvor du skal føde. Bede om en akut tid, og få en grundig snak om dit barns velbefindende.
De må sørge for du bliver undersøgt af en mediciner, med speciale i astma behandling. Grundig undersøgelse og iværksættelse af en endnu bedre behandling.
. Det er ikke nok egen læge sætter dig i behandling med 2 slags astmamedicin. Det virker som om det ikke er nok.
Der er flere medicinske muligheder, så du helt kan undgå anfald i resten af graviditeten.
Håber for dig ,der bliver taget godt hånd om dig. At du får hjælp og de professionelle kan berolige dig og lytte til dine bekymringer.
Ønsker dig alt det bedste .og selvfølgelig også for baby.
Varme hilsner og et stort knus
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk