Kommer manden til at forstå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.447 visninger
10 svar
3 synes godt om
30. marts 2015

Anonym trådstarter

Ja sagen er den at jeg er møg træt af at min kæreste hiver op i en diskussion,  at det er ham som laver alt det udvendigt,  og jeg er så mega træt for tiden.. No shit sherlock, jeg er gravid og kroppen er på ekstra arbejde konstant! Jeg lider af konstant kvalme osv... Men jeg sørger alligevel for at der står mad på bordet hver dag og at huset er ryddet. 

Gider De mænd at sætte sig ind i hvad det vil sige at være gravid, eller skal jeg bare føle jeg løber panden mod en mur og føle mig skuffet? Det er trods alt vores fælles barn min krop arbejder på! 

Jeg er i uge 11 nu. Glæder mig så meget til at trætheden bliver mindre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2015

CaWi

Jeg var vildt træt de første tre mdr, og hver dag jeg kom hjem fra job, var jeg nød til at lægge mig en times tid på sofaen.

Manden hadede at se mig ligge og sove, hver dag når han selv kom hjem fra job, og kunne ikke forstå at jeg havde behov for det. 

Men efter trætheden forsvandt, forsvandt hans irritation også.

Anmeld Citér

30. marts 2015

jenny4

Undskyld men din mand er da en klaphat hvis han klandrer dig for at være gravid. Er det jeres første barn?

Find hvilken som helst bog/artikel/hjemmeside om graviditet og bed ham læse det. 

Og så sørg for at han forstår, at fremover vil ingen af jer have den energi som I plejer - børn er bare en hård men dejlig omgang så hvis han forventer at alt forsætter som det plejer, så får han en stor overraskelse.

Hans opgave er lige nu at være forstående og tage over når du er træt. Og din er at passe på dig selv og det lille vidunder i maven!

Anmeld Citér

30. marts 2015

Frk.S

Prøv at sige til ham, at du faktisk er ved at lave et helt nyt menneske! 

Jeg kan godt huske den der ulidelige træthed - jeg følte jeg kunne sove hele tiden.... og hvis du så har kvalme oven i købet. 

Jeg synes umiddelbart han lyder urimelig, hvis du står for det huslige indenfor samt maden. Hjælper han til med det? Hvis ikke, er det vel kun rimeligt at han så står for det udenfor. 

Anmeld Citér

30. marts 2015

April-baby

Min kæreste forstod jeg var træt hele tiden, og brokkede sig sjældent (: og nu i uge 39 er jeg så træt at jeg sover det meste af dagen, men det forstår han os godt. (: 

Anmeld Citér

30. marts 2015

Anonym trådstarter

Næh han hjælper ikke med det indvendige. Eller det mener han selv når han tager opvasken en gang om måneden. 

Det er også den fordeling vi har været enige om inden vi blev gravid. For han er bedst til det udvendige og jeg det indvendige! 

Jeg er også dybt skuffet! Og det har han fandme også fået at vide! 

Anmeld Citér

30. marts 2015

jenny4

Anonym skriver:

Næh han hjælper ikke med det indvendige. Eller det mener han selv når han tager opvasken en gang om måneden. 

Det er også den fordeling vi har været enige om inden vi blev gravid. For han er bedst til det udvendige og jeg det indvendige! 

Jeg er også dybt skuffet! Og det har han fandme også fået at vide! 

Han lyder som en af de der mænd der mener de har lavet mad når de har vendt bøfferne på grillen (mens du så har lavet alt tilbehør, dækket bord osv)..

Det er fint med en fordeling af opgaver, men når den ene så er ukampdygtig så må den anden jo tage over. Hvad hvis du havde brækket et ben? 

Ej han må lige komme ind i kampen og vise at han ikke er et levn fra 30'erne. 

Anmeld Citér

30. marts 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Han lyder som en af de der mænd der mener de har lavet mad når de har vendt bøfferne på grillen (mens du så har lavet alt tilbehør, dækket bord osv)..

Det er fint med en fordeling af opgaver, men når den ene så er ukampdygtig så må den anden jo tage over. Hvad hvis du havde brækket et ben? 

Ej han må lige komme ind i kampen og vise at han ikke er et levn fra 30'erne. 

Ja det er netop sådan han er. Jeg kan godt li at der er den der lidt gamle mande og kvindeopdeling. Men når jeg har det sådan imens jeg er gravid, det er skuffende. For jeg er normalt en sej kvinde, som tager mit og acceptere en  masse i forhold til hans job, som mange andre vil synes var træls. Så jeg bliver skuffet... 

Anmeld Citér

30. marts 2015

jenny4

Anonym skriver:

Ja det er netop sådan han er. Jeg kan godt li at der er den der lidt gamle mande og kvindeopdeling. Men når jeg har det sådan imens jeg er gravid, det er skuffende. For jeg er normalt en sej kvinde, som tager mit og acceptere en  masse i forhold til hans job, som mange andre vil synes var træls. Så jeg bliver skuffet... 

Det kan jeg godt forstå.. Du må fortælle ham hvordan landet ligger - og hvor heldig han i øvrigt er normalt. Nu ved jeg ikke lige hvad du finder dig i, men herhjemme går den gammeldags kønsrollefordeling ikke. Her hedder det 50/50 på opgaverne 

Anmeld Citér

31. marts 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Det kan jeg godt forstå.. Du må fortælle ham hvordan landet ligger - og hvor heldig han i øvrigt er normalt. Nu ved jeg ikke lige hvad du finder dig i, men herhjemme går den gammeldags kønsrollefordeling ikke. Her hedder det 50/50 på opgaverne 

Herhjemme er det også ligeligt fordelt. Men han laver det håndværksmæssige og jeg det huslige. Men da jeg lider af kvalme og enorm træthed under graviditet, så kan den fordeling bare ikke gå lige nu her. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.