Nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. september 2009

Jannie Thorup

Ja nu må det altså gerne snart være.  Jeg har i den sidste tid gjort en dyd ud af at være tålmodig og  tænke at selvfølgelig kan jeg da godt vente til termin med at se min lille skat. Men nu er jeg altså ved at være lidt utålmodig.

Jeg har i nat haft enormt ondt i maven og den har været helt hård. Men det har ikke været deciderede sammentrækninger. Jeg har stadig menstruationslignende smerter nederst i maven, som bevæger sig opad. Men det er ikke noget der kommer pludseligt og forskrækker sådan som jeg forestiller mig veer er.

Jeg har sådan lidt på fornemmelsen at det sker på fredag, for der er min mand nemlig ikke hjemme, men helt i Frederikshavn med sit arbejde hvor de skal se krigsskibe. Så det kunne da lige ligne at hun bestemmer sig for at komme lige når han ikke er hjemme. Men nu må vi selvfølgelig se.

Jeg er også lidt i tvivl om, om min slimprop er gået. Der har været tykt hvidt udflåd i mit trusseindlæg her gennem den seneste tid. Jeg har fået at vide, at man ikke er i tvivl når den går. Men kan den gå sådan lidt af gangen? Det mener jegmin JM har sagt.

Men nu vil jeg ihvertfald bare rigtig gerne holde min lille skattepige i armene og se hvad det er jeg har lidt sådan for at opnå. Jeg glæder mig så meget og håber det sker snart.

Knus fra Jannie 38+6, som nu også er ved at være temmelig utålmodig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2009

JustAnotherName

Uuhhh, jeg husker tydeligt utålmodighedens grimme ansigt. Det er SÅ SVÆRT at udholde ventetiden. Man er jo så edderspændt på at møde det lille vidunder ....og også efterhånden stor, tung og træt af at bære rundt på alt det til sidst.

Men hun kommer når hun er klar ....og det lyder da bestemt som om der stille og roligt er optræk til noget.
Det kan komme MEGET PLUDSELIGT - vupti. Men der kan også gå (alt for) lang tid på den måde, hvor man bare går og er så umådelig afventende....

Slimproppen kan gå godt i mindre stykker, sådan lidt ad gangen.
Men at slimproppen går er kun et tegn på at kroppen forbereder sig. Derfra KAN der stadig gå lang tid ....måske helt op til uge(r) - det varierer meget.

Ved mig skete det slet ikke første gang (ikke jeg bemærkede ihvertfald)
Og anden gang skete det om formiddagen, og da fik jeg veer og fødte om aftenen/natten.
Vandet gik ikke af sig selv nogen af gangene. Første gang gik det først, da jeg fik pressetrang og skulle til at føde. Og anden gang prikkede jordemoderen hul på vandet ...og 8 minutter efter havde jeg Celina oppe på min mave!

Den dér murende menstruations-agtige følelse, som du beskriver, kan bestemt også godt være optræk til veer ....noget der måske intet er endnu.... Men med tiden niver det måske lidt mere i lænden osv, og så vil det hele gå igang - og du udvider dig.....

Spændende! 

Jeg krydser fingre for dig, og for at du får en god fødsel.
Og ja, timingen vil sikkert at det ender på dén dag, hvor din mand skal et godt stykke hjemmefra....det frygter man ihvertfald altid, når det er ved at være oppe over. Meeen mon dog ikke han når tilbage til tiden HVIS det skulle ende sådan? Og hvem ved, måske skal han slet ingen steder på fredag, fordi han allerede ER FAR til den tid ?!?....

Ej, nu skal jeg også passe på ikke at skrue dine forventninger i vejret, for så bliver man bare ENDNU mere utålmodig.

Men held og lykke med det hele. Det lyder da lovende, og er spændende hvornår det så sker.
Sig endelig til hvis/når der sker mere, og du begynder at få veer eller vandafgang eller lignende 

Hilsen Katrine - mor til Bianca på knap 2 år og Celina på 3 måneder.

Anmeld

1. september 2009

ChatH

IHHH hvor er det bare spændende!!!
Lyder jo som om du rigtig er igang så vi venter med længsel på at høre mere søde

kan godt forstå du er utålmodig, kan sagtens huske følelsen, det skal bare være nu...

Skriv når der sker yderligere

Knus Chatarina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.