Jeg syntes det er godt at starte tidligt.. Hvorfor skal man vente til karriere og økonomi er på plads. Og hvorfor skal man redegøre for sin beslutning overfor forældre.. Man er vel voksen når man er 18 eller 21 for den sags skyld. Jeg var 21 han var 20 og vi havde da ikke styr på fremtiden.. At manden på sigt så ikke var ham jeg skulle blive med er en helt anden sag. Det kan man aldrig planlægge. Vi fortalte bare familien vi skulle have barn.. Nogen rynkede panden, andre var glade..
Mit eneste råd er at i selv sætter jer ned og får en god snak om det er det i virkelig vil lige nu.. Er i begge klar til at kærestetiden er slut og at i nu skal være 3 og ikke 2.
Undskyld, men jeg bliver altså nødt til at sige... Det virker meget mærkeligt at du forsvarer valget at blive ung forælder, samtidig med at du skriver at du ikke er sammen med faren mere. Du siger at det er en anden sag, men det er det altså ikke helt. Det er et faktum at der er langt flere unge forældre der bliver skilt, end ældre. Jo mere erfaren og moden man er (og jo, erfarenhed og modenhed kommer med alderen), jo mere ved man også om kærlighed, livsvalg, og hvem man vil tilbringe resten af sin tid med.
Man ved aldrig hvad fremtiden bringer, nej. Men skylder man ikke sine fremtidige børn at optimere chancerne for at de kan vokse op med både deres mor og far på fuld tid?
Når man er 18 år ved man så lidt om hvem man er og hvad man vil med sit liv. Det kan godt være at man er myndig, men man er ikke voksen.
Anmeld
Citér