Det føles som æl... to gange!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

379 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. marts 2015

Anonym trådstarter

Vi arbejder på at lave en skøn lille baby mere, og i den forbindelse er jeg naturligvis begyndte at tænke lidt mere over kroppens signaler.

Jeg har altid kunnet mærke når jeg havde æl, og så tænkte jeg ikke yderligere over det, andet end at så sker der da noget dernede 

Nåh, men nu hvor vi så arbejder lidt mere "målrettet" og skal "bruge" den der æl, så begynder jeg jo at kigge lidt nærmere på den. Og det er så her min undren opstår:

Jeg har regelmæssig cyklus på ca. 28-29 dage, og jeg tæller aldrig nøje efter, men æl plejer at falde ca 14-15 dage efter første mens dag.

I denne periode er jeg blevet ret så forvirret. Præcis 11 dage efter mens første dag, kom alle æl symptomerne. Fuldstændig efter bogen, bortset fra det var for tidligt - OG de helt samme symptomer kom igen 16 dage efter første mens dag.

Så hvad søren sker der? Man kan jo ikke have æl to gange i samme cyklus, vel? Og hvilken en af de to symptom-dage skal jeg så regne med?

Håber i har nogle kloge tanker omkring det, jeg er helt på bar bund 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2015

Tranebaer

Jo det kan jo godt ske, derfor der kommer tveæggede tvillinger  

Anmeld Citér

29. marts 2015

Anonym trådstarter

Tranebaer skriver:

Jo det kan jo godt ske, derfor der kommer tveæggede tvillinger  

Jamen jamen... Det var jeg da overhovedet slet ikke forberedt på.... 

Så det kan lade sig gøre at blive gravid to gange i én cyklus, og dermed få tvillinger?

Jeg er tydeligvis ingen ekspert, men jeg troede dog at tvillinger blev lavet på samme tid 

Anmeld Citér

29. marts 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Jamen jamen... Det var jeg da overhovedet slet ikke forberedt på.... 

Så det kan lade sig gøre at blive gravid to gange i én cyklus, og dermed få tvillinger?

Jeg er tydeligvis ingen ekspert, men jeg troede dog at tvillinger blev lavet på samme tid 

Inden du bliver bildt alt for meget ind, så er der en teori, der siger, at man kan have 2 separate ægløsninger i løbet af en cyklus, men dette er aldrig bevist, og det er mildest talt også en noget vildfarne teori uden videnskabeligt belæg.

Der er med al sandsynlighed tale om, at du har en LH-forhøjelse, der ikke er høj nok til at frigive et æg, men skaber symptomer, og så kommer den reelle ægløsning efterfølgende.

Anmeld Citér

29. marts 2015

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Inden du bliver bildt alt for meget ind, så er der en teori, der siger, at man kan have 2 separate ægløsninger i løbet af en cyklus, men dette er aldrig bevist, og det er mildest talt også en noget vildfarne teori uden videnskabeligt belæg.

Der er med al sandsynlighed tale om, at du har en LH-forhøjelse, der ikke er høj nok til at frigive et æg, men skaber symptomer, og så kommer den reelle ægløsning efterfølgende.

Jeg googlede også lige "fænomenet" for lidt siden, og fandt samme oplysninger 

Så var jeg da ikke totalt ved siden af 

Men LH-forhøjelse? Er det noget du vil forklare lidt nærmere til én som jo virkelig ikke er ekspert? 

Anmeld Citér

29. marts 2015

Johild

Jeg tænker lidt om det kan være ÆL den første gang og måske impantation den anden gang... Når ægget sætter sig fast kan man godt have lidt niv/stik i underlivet...

Anmeld Citér

29. marts 2015

Anonym trådstarter

Johild skriver:

Jeg tænker lidt om det kan være ÆL den første gang og måske impantation den anden gang... Når ægget sætter sig fast kan man godt have lidt niv/stik i underlivet...

Vi har ikke haft sex i denne omgang, så det kan det vist ikke rigtig være 

Anmeld Citér

30. marts 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kender heller ikke noget til det med LH forhøjelse, men det lyder som en god forklaring. Jeg har længe haft det samme med 2 x ÆL symptomer med få dages mellemrum, så jeg tror ikke, at det er ualmindeligt, men er også ret sikker på, at det første ikke er ÆL og det næste ægget, der sætter sig fast, for sig har jeg været gravid hver måned i hvert fald det sidste halve år og har først testet positiv i sidste uge. 

Efter en periode med 2 x ÆL symptomer testede jeg med ÆL test og fandt ud af, at min ÆL var der ved 2. omgang ÆL symptomer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.