ægløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

225 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. marts 2015

Chraz

Hej piger :-)

Vi vil gerne lave en baby mere og jeg vil forsøge med ægløsningstest. Har aldrig prøvet sådan en før, så mit spørgsmål er om jeg skal tage den første ca 14 dage efter menstruationens første dag eller er det den sidste dag Jeg skal regne fra?

Knus :-)

K

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2015

Rockertand

Chraz skriver:

Hej piger :-)

Vi vil gerne lave en baby mere og jeg vil forsøge med ægløsningstest. Har aldrig prøvet sådan en før, så mit spørgsmål er om jeg skal tage den første ca 14 dage efter menstruationens første dag eller er det den sidste dag Jeg skal regne fra?

Knus :-)

K

Det kommer an på cykluslængde.

Hvis du f.eks. har 28 dage, kan du forvente ægløsning omkring dag 14, men det kan godt variere et par dage, så start omkring dag 9-10.

Man tester i tidsrummet 10-20, og man kan sagtens have 2 streger hele cyklus, men en positiv test er altid med 2 lige tydelige streger, eller hvor teststregen er mere tydelig, hvis du er i tvivl, så er den negativ.

Brug strimmelteste og klæb dem på et stykke papir helt tæt, så er det nemmere at følge udviklingen.

Når teststregen er med god farve, starter du med at teste 2-3 gange i døgnet i håb om at fange en positiv.

Når du har en positiv test, har du ægløsning 24-36 timer efter denne.

Good Luck. 

Anmeld Citér

28. marts 2015

Chraz

Rockertand skriver:

Det kommer an på cykluslængde.

Hvis du f.eks. har 28 dage, kan du forvente ægløsning omkring dag 14, men det kan godt variere et par dage, så start omkring dag 9-10.

Man tester i tidsrummet 10-20, og man kan sagtens have 2 streger hele cyklus, men en positiv test er altid med 2 lige tydelige streger, eller hvor teststregen er mere tydelig, hvis du er i tvivl, så er den negativ.

Brug strimmelteste og klæb dem på et stykke papir helt tæt, så er det nemmere at følge udviklingen.

Når teststregen er med god farve, starter du med at teste 2-3 gange i døgnet i håb om at fange en positiv.

Når du har en positiv test, har du ægløsning 24-36 timer efter denne.

Good Luck. 

Men regner man de dage fra menstruations første dag eller fra den dag det stopper?

Anmeld Citér

28. marts 2015

Rockertand

Chraz skriver:

Men regner man de dage fra menstruations første dag eller fra den dag det stopper?

Første blødningsdag er dag 1.

Anmeld Citér

28. marts 2015

Chraz

Rockertand skriver:

Første blødningsdag er dag 1.

Tusind tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.