Akut skanning igår pga smerter ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.188 visninger
9 svar
1 synes godt om
28. marts 2015

Misstanya

Så blev jeg sendt til akut skanning igår af egen lægen pga smerter (stærke mens agtige smerter) så de frygtede gravid udenfor livmoderen... 

Kom til skanning og efter lægens udregning skulle jeg være 7+4 igår... Blev skannet og heldigvis var der et fint lille hjerteblink ❤️�� men hun sagde det var meget tidlig i graviditeten så hun skønnede mig kun til at være 6+ 4 ca henne men fik et fint lille hjerteblink så var glad hun sagde alt var som det skulle men alligevel nævner hun at 1 ud af 3 graviditeter går til grunde inden uge 12 ���� okay så kom nervøsiteten lige tilbage synes godt nok der er længe til de 12 uger nu så... Har bestilt ny sikkerhedsskanninge til den 6 april burde være 8 uger henne der så håber vi den lille bebs bliver siddende og klare det hele

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2015

heldyr

Jeg var også til en tryghedsscanning pga smerter og lidt blødninger i uge 5+6 eller sådan noget.. Alt så fint ud der, da jeg så var til nf var der en meget livlig bebs, og skal så til kønsscanning her på mandag!  

jeg har ofte lidt smerter og Pletbløder hver eneste dag.. Så troede at der var noget helt galt, men det var vidst bare min moderkage der lå lidt langt nede  

Så din lille bebs er forhåbenligt også sund og rask og det er bare din krop der gør klar til at baby rigtigt kan være der  

tillykke forresten :*

Anmeld Citér

29. marts 2015

l.kjoeller

har altid haft mange smerter under graviditet. det er helt normalt.  medmindre du decideret bløder så ville jeg tænke det var normalt. ved gul er man vidst ikke i tvivl . forstår godt din bekymring dog 

Anmeld Citér

29. marts 2015

Misstanya

heldyr skriver:

Jeg var også til en tryghedsscanning pga smerter og lidt blødninger i uge 5+6 eller sådan noget.. Alt så fint ud der, da jeg så var til nf var der en meget livlig bebs, og skal så til kønsscanning her på mandag!  

jeg har ofte lidt smerter og Pletbløder hver eneste dag.. Så troede at der var noget helt galt, men det var vidst bare min moderkage der lå lidt langt nede  

Så din lille bebs er forhåbenligt også sund og rask og det er bare din krop der gør klar til at baby rigtigt kan være der  

tillykke forresten :*

Ja hun sagde også t det sagtens kan være fordi man "udvider" sig i underlivet og det føles som smerter altså mens agtige smerter men har dog slet ikke blødt og så fint lille hjerteblink så håber alt er okay... Ej hvor spændende med kønsskanning glæder mig til den tid kommer skal selv til tidlig sikkerhedsskanning her den 6 april bestilt før den skanning vi lige var til så der jeg nok ca 8+1 henne når det er ikke så langt henne men bliver spændende og håber at kunne se hjerteblink igen ��

Anmeld Citér

29. marts 2015

heldyr

Misskb28 skriver:

Ja hun sagde også t det sagtens kan være fordi man "udvider" sig i underlivet og det føles som smerter altså mens agtige smerter men har dog slet ikke blødt og så fint lille hjerteblink så håber alt er okay... Ej hvor spændende med kønsskanning glæder mig til den tid kommer skal selv til tidlig sikkerhedsskanning her den 6 april bestilt før den skanning vi lige var til så der jeg nok ca 8+1 henne når det er ikke så langt henne men bliver spændende og håber at kunne se hjerteblink igen ��

Alt skal nok være helt okay!  

Ja så spændende! Glæder mig til at høre om din scanning! Men tror nu at din bebs har det fint

Anmeld Citér

29. marts 2015

modesty

Misskb28 skriver:

Så blev jeg sendt til akut skanning igår af egen lægen pga smerter (stærke mens agtige smerter) så de frygtede gravid udenfor livmoderen... 

Kom til skanning og efter lægens udregning skulle jeg være 7+4 igår... Blev skannet og heldigvis var der et fint lille hjerteblink ❤️�� men hun sagde det var meget tidlig i graviditeten så hun skønnede mig kun til at være 6+ 4 ca henne men fik et fint lille hjerteblink så var glad hun sagde alt var som det skulle men alligevel nævner hun at 1 ud af 3 graviditeter går til grunde inden uge 12 ���� okay så kom nervøsiteten lige tilbage synes godt nok der er længe til de 12 uger nu så... Har bestilt ny sikkerhedsskanninge til den 6 april burde være 8 uger henne der så håber vi den lille bebs bliver siddende og klare det hele

Dårlig læge.

Når man har set hjerteblink, er risikoen for abort nede på 3% 

Anmeld Citér

30. marts 2015

hmg86

modesty skriver:

Dårlig læge.

Når man har set hjerteblink, er risikoen for abort nede på 3% 

det var lige hvad jeg fik at vide, men på trods af at have set hjerteblink endte det alligevel i en MA.. så synes nu det er ok med en ærlig læge..

Anmeld Citér

30. marts 2015

modesty

det var lige hvad jeg fik at vide, men på trods af at have set hjerteblink endte det alligevel i en MA.. så synes nu det er ok med en ærlig læge..

Jamen så var du én af de 3%

Det er ikke ærligt at sige at risikoen for abort er 33%, når hun lige har set hjerteblink. Det er decideret forkert.

Og det er faktisk også forkert hvis man tæller alle graviditeter med - det er 20-25% der ender i abort.

Anmeld Citér

30. marts 2015

hmg86

modesty skriver:

Jamen så var du én af de 3%

Det er ikke ærligt at sige at risikoen for abort er 33%, når hun lige har set hjerteblink. Det er decideret forkert.

Og det er faktisk også forkert hvis man tæller alle graviditeter med - det er 20-25% der ender i abort.

Nu mente jeg bare at det er pisse hårdt at få at vide at når man har set hjertet så er der nærmest ingen risiko, hvorefter man så oplever en abort... så vil jeg da hellere have klar besked.. om statistikken lægen kom med er korrekt, er så en helt anden sag... nu hentydede jeg bare til, at billedet altså ikke altid er rosenrødt..

Anmeld Citér

31. marts 2015

Misstanya

Glæder mig også til skanningen mandag og se om alt er okay så burde jeg være 8+1 synes den første milepæl med de 12 uger virker langt væk men hvor er det dejligt at man kan få positiv opbakningnog respons herinde det hjælper på humøret efter den læge kommentar for selvom det måske er en ærlig læge kender vi som sagt de fleste af os da risikoen før de 12 uger så man har måske ikke brug for at få det påpeget efter man har set hjerteblink��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.