Hvorfor sover mine ben?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.970 visninger
9 svar
2 synes godt om
27. marts 2015

Nhbk

Mine lægge sover, og det er rigtig ubehageligt. Det er aldrig på samme tid. Er det meget normalt under graviditet og nogle der ved hvorfor de gør det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2015

Chevro

Gække skriver:

Mine lægge sover, og det er rigtig ubehageligt. Det er aldrig på samme tid. Er det meget normalt under graviditet og nogle der ved hvorfor de gør det? 

Det er primært pga tryk på nerver :-)

og afhængig af hvad du har gjort og gør, så kan det varriere meget hvor hvordan hvornår og hvoraf..

mine ben sov f eks ret hurtigt når jeg sad på toilettet. Fordi den øgede vægt på maven gør presses på nerver osv stor (:

Anmeld Citér

28. marts 2015

Nhbk

Chevro skriver:

Det er primært pga tryk på nerver :-)

og afhængig af hvad du har gjort og gør, så kan det varriere meget hvor hvordan hvornår og hvoraf..

mine ben sov f eks ret hurtigt når jeg sad på toilettet. Fordi den øgede vægt på maven gør presses på nerver osv stor (:

Når okay. Det er egentlig kun når jeg ligger ned det kommer. Så går jeg lidt rundt. Nogle gange forsvinder det hurtigt, andre gange er det der i længere tid.

Anmeld Citér

28. marts 2015

Stimap

Gække skriver:

Når okay. Det er egentlig kun når jeg ligger ned det kommer. Så går jeg lidt rundt. Nogle gange forsvinder det hurtigt, andre gange er det der i længere tid.

Prøv at ligge højt med benene.. Lav forskellige øvelser hvor du går op på tær og ned i igen, flexer og strækker foden.. Så du får gang i blodcirkulationen... :-) det har i hvertfald hjulpet mig.. Godt nok kommer mit hvis jeg sidder eller står op for længe ... 

Anmeld Citér

29. marts 2015

Ka+Ma=Be

Formegentlig en blanding af nedsat blodomløb og tryk på nerverne som konsekvens af den øgede graviditetsvægt og pres på bækkenet. 

Meget almindeligt og går heldigvis over igen

Anmeld Citér

29. marts 2015

April-baby

Ved mig kommer det altid når jeg sover, det vil sige ca fire gange på en nat, og det fordi jeg ligger på på ryggen når jeg sover åbenbart.. Men meget normalt, hvor langt henne er du? (:

Anmeld Citér

29. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Venepumpe øvelser hjalp mig meget, da jeg var gravid.

Anmeld Citér

29. marts 2015

Nhbk

April-baby skriver:

Ved mig kommer det altid når jeg sover, det vil sige ca fire gange på en nat, og det fordi jeg ligger på på ryggen når jeg sover åbenbart.. Men meget normalt, hvor langt henne er du? (:

Vi har været i svømmehallen idag og det kom lige da jeg satte mig ud i bilen. Og det er ca 1 time siden og det er der stadigvæk. Jeg er 24+4 og har taget 5 kilo på. 

Anmeld Citér

29. marts 2015

Nhbk

EBK skriver:

Venepumpe øvelser hjalp mig meget, da jeg var gravid.

Det prøver jeg også. Og lægger benene højt. Det går bare ikke rigtig væk.

Anmeld Citér

29. marts 2015

Stabel

Gække skriver:

Massage eller kompressionstrømper, kan måske hjælpe dig  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.