2,5 mdr og skemad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2015

lineog4

Anonym skriver:

bekymringerne ligger ikke så meget om natten det er mere om dagen. Det er bare fordi sp hele tiden siger at h*n helst ikke må spise så ofte. Og at h*n ikke må få over 200 ml pr gang. Men h*n er jo sulten og h*n har ikke ondt i maven for h*n er tilpas og et utrolig glad barn mellem måltiderne. Men jeg kan ikke gøre andet end at givet mad når h*n er sulten for ellers kan jeg ikke være der for den store. Fordi jeg selv vil blive utrolig stresset og nu har jeg selv kroniske smerter samtidig. Hvilket er blusset ekstremt op efter nr 2 er kommet.(hvilket jeg ikke lige havde forudset) så jeg ender med at gå ned hvis h*n skal skrige det halve af dagen pga sult.

jeg har heldigvis mange omkring mig der hjælper mig. Men det ændre jo ikke at barnet er sulten.

og sp er enig i at jeg har sulten børn og at han stor trives men kun fordi h*n får det mad h*n beder om.

men jeg tænker også hvad med frugtmos? Det er jo ikke hård for maven.? Det var også det min den ældste fik i starten da h*n også led af hård mave pga mme. Men den mindste lider ikke af hård mave overhovedet. 

Er ret sikker på jeg gav mere end 200 pr gang (men det er en del år siden). Min rettesnor var max 1000 ml pr døgn, med 200 ml i så er det 5 flasker, og det passer vel meget godt: 4 om dagen og 1 om natten og så måske en ekstra lille sjat. Selvom han var en kæmpe baby med en glubende appetit, kunne jeg med en indsats trække måltiderne ved at trække søvnen med trilleture.

Jeg kan sagtens forstå det er en større udfordring når man er alene, men i hvert fald mens den store er i institution kan man trække søvnen og måske også klare en del mere afledning. For på sigt er det godt givet ud at man trøstes uden mad. 

jeg tænker frugt os vil alligevel ikke mætte ham, så hvis det er sult så er det jo noget andet der skal til. Den gang jeg havde flaksebarn var der noget der hed nan2 som skulle mætte bedre - vi gav det aldrig så ved ikke om det hjælper. Vi supplerede fra han var 3 mnd de 1000 ml med en flaske vælling om aftenen. Skal lige siges han havde en vægtøgning på næsten 4 kilo fra han var 2 1/2 mnd til han var 6 mnd så han har fået mad nok med sin flaske 

Jeg ville gøre meget, finde mange alternativer før jeg introducerede skemamad før 4 mnd og ja aller helst om man kan strække den til 6 mnd - har jeg ikke kunnet med min kæmpe børn desværre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Er ret sikker på jeg gav mere end 200 pr gang (men det er en del år siden). Min rettesnor var max 1000 ml pr døgn, med 200 ml i så er det 5 flasker, og det passer vel meget godt: 4 om dagen og 1 om natten og så måske en ekstra lille sjat. Selvom han var en kæmpe baby med en glubende appetit, kunne jeg med en indsats trække måltiderne ved at trække søvnen med trilleture.

Jeg kan sagtens forstå det er en større udfordring når man er alene, men i hvert fald mens den store er i institution kan man trække søvnen og måske også klare en del mere afledning. For på sigt er det godt givet ud at man trøstes uden mad. 

jeg tænker frugt os vil alligevel ikke mætte ham, så hvis det er sult så er det jo noget andet der skal til. Den gang jeg havde flaksebarn var der noget der hed nan2 som skulle mætte bedre - vi gav det aldrig så ved ikke om det hjælper. Vi supplerede fra han var 3 mnd de 1000 ml med en flaske vælling om aftenen. Skal lige siges han havde en vægtøgning på næsten 4 kilo fra han var 2 1/2 mnd til han var 6 mnd så han har fået mad nok med sin flaske 

Jeg ville gøre meget, finde mange alternativer før jeg introducerede skemamad før 4 mnd og ja aller helst om man kan strække den til 6 mnd - har jeg ikke kunnet med min kæmpe børn desværre.

Jeg kan ihvertfald ikke holde det under1000 ml. Men det har sp ikke sagt noget til. Og det fik vi heller ikke afvide med den store. Der sagde sp(som ikke er den samme) at man skulle give det barnet vil have for vi andre spiser også det vi kan spise så det skal børn også. Så det vil jeg ikke ændre og slet ikke når der ikke er nogen problemer med maven.

men jeg må væbne mig med tålmodighed og som minimum vente til h*n er 4 mdr ��

Anmeld Citér

28. marts 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg kan ihvertfald ikke holde det under1000 ml. Men det har sp ikke sagt noget til. Og det fik vi heller ikke afvide med den store. Der sagde sp(som ikke er den samme) at man skulle give det barnet vil have for vi andre spiser også det vi kan spise så det skal børn også. Så det vil jeg ikke ændre og slet ikke når der ikke er nogen problemer med maven.

men jeg må væbne mig med tålmodighed og som minimum vente til h*n er 4 mdr ��

Det var bare hvad jeg fik at vide af SP, hvis over 1000 ml ville det komme op igen. Var helt novice med flaskebarn, storesøster var hundrede procent amme barn og ville ikke en gang tage en flaske. Så jeg fulgte bare rådene  Men de første 3 mnd ammede jeg så før hver flaske, så tror da han fik mere. Men igen han tog en hel masse på, var virkelig en stor baby og han sov gladeligt når barnevognen trillede - de første 3 uger sultede han den lille stakkel så jeg kunne sagtens se forskel. 

Anmeld Citér

28. marts 2015

Stumpen

Jeg kiggede lige på allomin/sempers hjemmeside, da jeg bestemt mener at, da mine børn fik flaske for snart 6 og 9 år siden der var det baseret på vægt hvor meget et barn skulle have, men kan se at sådan forholder det sig ikke idag - måske husker jeg forkert..

jeg synes det lyder voldsomt at give et barn på 2,5 md skemad.. Måske du kunne skrive og spørge i brevkassen herinde? Der er en ernæringsekspert ved navn Sara John som ovenikøbet er en del af semper..

Anmeld Citér

28. marts 2015

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Jeg kiggede lige på allomin/sempers hjemmeside, da jeg bestemt mener at, da mine børn fik flaske for snart 6 og 9 år siden der var det baseret på vægt hvor meget et barn skulle have, men kan se at sådan forholder det sig ikke idag - måske husker jeg forkert..

jeg synes det lyder voldsomt at give et barn på 2,5 md skemad.. Måske du kunne skrive og spørge i brevkassen herinde? Der er en ernæringsekspert ved navn Sara John som ovenikøbet er en del af semper..

Jeg bruger allomin som er fra semper og der står at 2-4 mdr skal drikke mellem 700-1000 ml i døgnet og mit barn drikker 1400 ml. Mindst. 

Så h*n drikker mere end der står på pakkerne.

Anmeld Citér

28. marts 2015

Stumpen

Anonym skriver:

Jeg bruger allomin som er fra semper og der står at 2-4 mdr skal drikke mellem 700-1000 ml i døgnet og mit barn drikker 1400 ml. Mindst. 

Så h*n drikker mere end der står på pakkerne.

jeg ville skrive til hende og forhøre mig om hvad der er bedst - mere MME eller alm skemad... Dit barn lyder til at være godt i stand som mine egne også har været og det er klart de behøver mere mad end en lille nips, men derfor skal man også passe på ikke at overfodre...

Anmeld Citér

28. marts 2015

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

jeg ville skrive til hende og forhøre mig om hvad der er bedst - mere MME eller alm skemad... Dit barn lyder til at være godt i stand som mine egne også har været og det er klart de behøver mere mad end en lille nips, men derfor skal man også passe på ikke at overfodre...

Ja har lige skrevet til hende. Tak for tippet havde ikke lige tænkt på der var sådan nogle herinde.

og ja h*n er i ret godt stand. Og jeg er jo også lidt bange for at overfodre men igen så skal h*n jo heller ikke sulte. Det ville vi andre jo heller ikke synes om.

Anmeld Citér

28. marts 2015

Stumpen

Anonym skriver:

Ja har lige skrevet til hende. Tak for tippet havde ikke lige tænkt på der var sådan nogle herinde.

og ja h*n er i ret godt stand. Og jeg er jo også lidt bange for at overfodre men igen så skal h*n jo heller ikke sulte. Det ville vi andre jo heller ikke synes om.

Forstår sagtens dit dilemma... Håber at hun kan hjælpe dig 

Anmeld Citér

28. marts 2015

Snevejr84

Det er da normalt. Hvad forventer du lige?? Et barn i den alder skal da ikke have ske mad, fuldstændigt hjernedød:/ jøsses.

Anmeld Citér

28. marts 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Min datter startede op på grød og mos som 2,5 mdr i samråd med sp. Hun har altså ingen problemer haft med maven. Tilgængelige fik jeg en glad baby som blev mæt. Det skal nævnes at hun var en fremlig baby. Hun sad uden større som 4 mdr, kravlede som 5 mdr gik uden støtte som 9 mdr.

Så hvis du fornemmer han er klar , ville jeg bare gå i gang 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.