Anonym skriver:
bekymringerne ligger ikke så meget om natten det er mere om dagen. Det er bare fordi sp hele tiden siger at h*n helst ikke må spise så ofte. Og at h*n ikke må få over 200 ml pr gang. Men h*n er jo sulten og h*n har ikke ondt i maven for h*n er tilpas og et utrolig glad barn mellem måltiderne. Men jeg kan ikke gøre andet end at givet mad når h*n er sulten for ellers kan jeg ikke være der for den store. Fordi jeg selv vil blive utrolig stresset og nu har jeg selv kroniske smerter samtidig. Hvilket er blusset ekstremt op efter nr 2 er kommet.(hvilket jeg ikke lige havde forudset) så jeg ender med at gå ned hvis h*n skal skrige det halve af dagen pga sult.
jeg har heldigvis mange omkring mig der hjælper mig. Men det ændre jo ikke at barnet er sulten.
og sp er enig i at jeg har sulten børn og at han stor trives men kun fordi h*n får det mad h*n beder om.
men jeg tænker også hvad med frugtmos? Det er jo ikke hård for maven.? Det var også det min den ældste fik i starten da h*n også led af hård mave pga mme. Men den mindste lider ikke af hård mave overhovedet.
Er ret sikker på jeg gav mere end 200 pr gang (men det er en del år siden). Min rettesnor var max 1000 ml pr døgn, med 200 ml i så er det 5 flasker, og det passer vel meget godt: 4 om dagen og 1 om natten og så måske en ekstra lille sjat. Selvom han var en kæmpe baby med en glubende appetit, kunne jeg med en indsats trække måltiderne ved at trække søvnen med trilleture.
Jeg kan sagtens forstå det er en større udfordring når man er alene, men i hvert fald mens den store er i institution kan man trække søvnen og måske også klare en del mere afledning. For på sigt er det godt givet ud at man trøstes uden mad.
jeg tænker frugt os vil alligevel ikke mætte ham, så hvis det er sult så er det jo noget andet der skal til. Den gang jeg havde flaksebarn var der noget der hed nan2 som skulle mætte bedre - vi gav det aldrig så ved ikke om det hjælper. Vi supplerede fra han var 3 mnd de 1000 ml med en flaske vælling om aftenen. Skal lige siges han havde en vægtøgning på næsten 4 kilo fra han var 2 1/2 mnd til han var 6 mnd så han har fået mad nok med sin flaske 
Jeg ville gøre meget, finde mange alternativer før jeg introducerede skemamad før 4 mnd og ja aller helst om man kan strække den til 6 mnd - har jeg ikke kunnet med min kæmpe børn desværre.
Anmeld
Citér