øko, boss når man får flere børn lige efter barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.129 visninger
5 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. marts 2015

Anonym trådstarter

Nu har jeg flere steder læst om familier der får flere børn lige efter hinanden...

eks 3 på 3 år...

men nu blir jeg altså nød til at spørge, for det tænker jeg HVER gang...

hva filan siger jeres arbejdsplads til at i ikke når fra barsel nærmest fordi i skal på barsel igen?

Hvordan filan får man råd til at gå så mange år/mdr hjemme på barsel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

stm2812

Anonym skriver:

Nu har jeg flere steder læst om familier der får flere børn lige efter hinanden...

eks 3 på 3 år...

hva filan siger jeres arbejdsplads til at i ikke når fra barsel nærmest fordi i skal på barsel igen?

Nu har jeg ikke selv prøvet det, men i pricippet kan/må chefen ikke sige noget til det. Og heldigvis for det da

Anmeld Citér

27. marts 2015

Anonym

Anonym skriver:

eks 3 på 3 år...

Hvad skulle de sige? Når de ansætter kvinder i en fødedygtig alder, så ved de jo at der kommer barsel på et tidspunkt  at det så kan blive til flere barsler kan de jo ikke sige noget til. For vores vedkommende, så har vi råd til det fordi at vi har gjort plads til, at mindst den ene af os kan være på dagpenge, uden at vi skal til at spinkle og spare 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Rockertand

Anonym skriver:

eks 3 på 3 år...

Min arbejdsplads har ikke noget valg, og de kan i øvrigt heller ikke gøre mig noget med hensyn til ansættelsen, og så er jeg i en branche, hvor der er meget stor mangel på os, så de er heller ikke interesserede i at miste en værdifuld medarbejder med mange års anciennitet.

Med hensyn til økonomien, så får jeg fuld løn under det meste af barslen, derudover er der selvfølgelig også noget på dagpenge, men jeg er af den holdning, at man aldrig skal sætte sig hårdere end at man kan klare sig med mindst 1 på dagpenge, så det lever vi efter, og det går faktisk ret godt, hvis jeg som jyde skal sige det selv.

Anmeld Citér

27. marts 2015

Mille123

Anonym skriver:

eks 3 på 3 år...

Som min kække kollega sagde til mig, om du får to i træk eller to (eller flere) med flere års mellemrum giver i Sidste ende samme resultat... Det er jo egentlig korrekt. 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Frk.S

Altså nu har jeg ikke lige været i den situation selv.

Men det kan de såmænd ikke sige så meget til. Desuden tænker jeg at hvis de virkelig går direkte fra den ene barsel til den anden kunne det måske ligefrem være en fordel, såfremt arbejdspladsen kan beholde den samme vikar i den nye periode. 

Her har jeg været på barsel 2 gange og rent økonomisk er det ikke et problem for os og ville heller ikke have været det hvis det var 2 gange i rap (en stor del af barslen er jo desuden med fuld løn)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.