Barsel - hvad fik I tiden til at gå med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

982 visninger
16 svar
1 synes godt om
27. marts 2015

stm2812

Jeg går hjemme på barsel med Nova på 3 mdr. Og hygger mig rigtig meget med hende. Men hold nu op, hvor synes jeg dagene er blevet meget ens efterhånden. Når hun sover, så skal der laves de samme hverdagsting og nej hvor det hænger mig langt ud af halsen.... 

Hvad går I og hygger jer med , så det ikke bliver for slemt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg ser lidt serier, når jeg har fået ordnet alt det huslige. 

Shopper også lidt børnetøj på nettet. 

Det er jo ikke fordi man har oceaner af tid, når man er på barsel. Jeg har ihvertfald ikke

Jeg er desværre ikke den store "gå lange ture med barnevognen"-type, så vi hygger mest derhjemme.

Anmeld Citér

27. marts 2015

CaWi

Jeg gjorde rent, slappede af, og så tv, når knægten tillod det.

Han sov kun 20 min af gangen, så den ene dag tog den anden, og pludselig var han så stor at man kunne lege "rigtigt"med ham

Anmeld Citér

27. marts 2015

lineog4

Som flergangs kan jeg mest huske mine dage gik nogenlunde sådan her: stå stille op med ungerne, nyde morgenmad med dem og hygge.  Pakke dem sammen og få afleveret, da det var nummer 3 skulle jeg både med barnevognen til skolen og så i børnehaven. Men med nummer 2 kun i børnehaven.

Så faldt baby i søvn og jeg måtte trille videre frem til cirka frokost, der gik jeg gerne en tur ned om havnen. 

hjem til frokost og leg/hygge. Pakke sammen igen og ned for at hente.

hjem med alle børnene og så kom farmand hjem til familiehygge, madlavning og og og og ....

følte egentlig aldrig jeg havde tid i hvert fald sammenlignet med da jeg var første gangs. Men ellers fik jeg læst lidt bøger, syet og var på nettet 

Kan huske første gang der var jeg med mødregruppe en gang om ugen, i babybif, legestue, cafe og og og og....

Anmeld Citér

27. marts 2015

God-mor

stm2812 skriver:

Jeg går hjemme på barsel med Nova på 3 mdr. Og hygger mig rigtig meget med hende. Men hold nu op, hvor synes jeg dagene er blevet meget ens efterhånden. Når hun sover, så skal der laves de samme hverdagsting og nej hvor det hænger mig langt ud af halsen.... 

Hvad går I og hygger jer med , så det ikke bliver for slemt?

Havde ikke meget tid udover at tage mig af min datter, da hun ikke sov meget og døjede med maveproblemer. Vi hyggede mest hjemme, og så blev der bagt lidt og alle de huslige pligter blev ordnet og så trillede vi engang imellem ned i gågaden og osede. Min mor går hjemme, så hende så vi også hver uge til hygge Uh elsker barsel faktisk Havde ikke noget imod de meget ensformige dage, trivedes godt i det.

Anmeld Citér

27. marts 2015

Sissel

Når alt det huslige er ordnet, (og det er der meget af med 4 børn, skal jeg hilse og sige) så går jeg en tur, går i haven, syer tøj til ynglet, læser bøger, eksperimenterer med nye opskrifter, babybio en gang imellem.. Jeg NYDER det helt vildt.. Og keder mig aldrig! Det er faktisk sjældent jeg lige når den der lur, som sundhedplejersken mener jeg skal have 

Ej, jeg synes det er skide fedt at være på barsel. Og oplever en helt anden ro, som jeg slet ikke havde de andre gange.. Der var jeg rastløs og synes det var lidt kedeligt.. Men denne gang synes jeg det er rigtig dejligt, og nyder min baby og at have tiden til hende.. Og de andre selvfølglig

Anmeld Citér

27. marts 2015

stm2812

Sissel skriver:

Når alt det huslige er ordnet, (og det er der meget af med 4 børn, skal jeg hilse og sige) så går jeg en tur, går i haven, syer tøj til ynglet, læser bøger, eksperimenterer med nye opskrifter, babybio en gang imellem.. Jeg NYDER det helt vildt.. Og keder mig aldrig! Det er faktisk sjældent jeg lige når den der lur, som sundhedplejersken mener jeg skal have 

Ej, jeg synes det er skide fedt at være på barsel. Og oplever en helt anden ro, som jeg slet ikke havde de andre gange.. Der var jeg rastløs og synes det var lidt kedeligt.. Men denne gang synes jeg det er rigtig dejligt, og nyder min baby og at have tiden til hende.. Og de andre selvfølglig

Elsker helt bestemt også at være på barsel. Ingen tvivl om det. jeg frygter faktisk meget for at skulle tilbage på arbejdet tror jeg mangler lidt en hobby, og ville ønske jeg sådan kunne strikke eller noget, men har bare virkelig ikke tålmodigheden til det

jeg elsker om eftermiddagen når min store pige er hentet fra børnehaven og vi netop kan bage sammen og det problemet er nok lidt at jeg føler jeg er blevet skide doven af at gå hjemme, så har nogle gange rigtig svært ved at komme i sving 

det skyldes nok også jeg var sygemeldt det meste af min graviditet, hvor jeg netop ikke var i stand til at lave specielt meget, så fjernsynet blev hurtig en god ven

Anmeld Citér

27. marts 2015

stm2812

God-mor skriver:

Havde ikke meget tid udover at tage mig af min datter, da hun ikke sov meget og døjede med maveproblemer. Vi hyggede mest hjemme, og så blev der bagt lidt og alle de huslige pligter blev ordnet og så trillede vi engang imellem ned i gågaden og osede. Min mor går hjemme, så hende så vi også hver uge til hygge Uh elsker barsel faktisk Havde ikke noget imod de meget ensformige dage, trivedes godt i det.

Det er nok også der mit store problem er. Denne barsel er meget anderledes end første gang. Min første pige døjede ekstremt meget med maven og når hun ikke sov så græd hun, så når hun endelig sov, så sov jeg som regel med hende. Men Nova er helt anderledes. Hun sover utrolig godt om natten og der er stort set aldrig bøvl med hende. Nyder dog vrkelig nu hvor hun er begyndt at være meget mere vågen og vi kan lege.

jeg har dog desværre taget så meget på, at jeg virkelig ikke har lyst til at tage nogle steder hen. Psykisk er jeg jeg MEGET påvirket nu, så håber på at når de første 10 kg er smidt, så ka n jeg nyde at være blandt folk igen. 

Og så føler jeg forresten rigtig meget med dig. Det er en hård periode du er igennem lige nu, men pludselig vender det.

Anmeld Citér

27. marts 2015

stm2812

CAWI skriver:

Jeg gjorde rent, slappede af, og så tv, når knægten tillod det.

Han sov kun 20 min af gangen, så den ene dag tog den anden, og pludselig var han så stor at man kunne lege "rigtigt"med ham

Uha ja så er det heller ikke meget man når at få udrettet men det er helt bestemt mega skønt når de begynder at være mere vågne og man kan lege og hygge med dem på en anden måde

Anmeld Citér

27. marts 2015

Benjamins'mor

Med den første tog jeg ud og mødtes med nogen med børn på hans alder, så shoppede og spiste vi sammen. 

Med begge så jeg også lidt tv serier, med nr 2 dog på Netflix. 

Med nr 2 begyndte jeg på fjernstudie da hun var 3 måneder, så fik jeg lidt af tiden til at gå med det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.