Søskendevogn eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

931 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. marts 2015

SKbaby

Hej med jer 

Jeg har brug for lidt råd og vejledning i forhold til hvorvidt jeg skal købe en søskendevogn eller ej, og i så fald hvilken.

Jeg er gravid med nr 2, og der kommer til at være 23 måneder i mellem dem. Jeg tænker, at jeg får behov for en vogn af en art til at transportere den nye baby og min store datter i vuggestue hver dag. Derudover kan jeg forestille mig, at jeg vil få behov for at kunne komme på tur med begge børn. 

Når begge børn starter i institution forestiller jeg mig, at købe en cykeltrailer som kan transportere dem frem og tilbage til vuggestue og herefter vil det nok være begrænset hvor meget vognen skal bruges, andet end når vi skal på ture. 

Hvad tænker i? Er det nødvendigt med en søskendevogn eller kan en pige på knap 2 år godt selv gå så langt hver dag. 

Har i derudover nogle gode ideer til hvilken søskendevogn der er god? Det må gerne være dem af typen, hvor man kan vende klapvogn-/barnevognsdel selvstændigt og gerne en vogn hvor de sidder ved siden af hinanden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2015

Troldemommi

SKbaby skriver:

Hej med jer 

Jeg har brug for lidt råd og vejledning i forhold til hvorvidt jeg skal købe en søskendevogn eller ej, og i så fald hvilken.

Jeg er gravid med nr 2, og der kommer til at være 23 måneder i mellem dem. Jeg tænker, at jeg får behov for en vogn af en art til at transportere den nye baby og min store datter i vuggestue hver dag. Derudover kan jeg forestille mig, at jeg vil få behov for at kunne komme på tur med begge børn. 

Når begge børn starter i institution forestiller jeg mig, at købe en cykeltrailer som kan transportere dem frem og tilbage til vuggestue og herefter vil det nok være begrænset hvor meget vognen skal bruges, andet end når vi skal på ture. 

Hvad tænker i? Er det nødvendigt med en søskendevogn eller kan en pige på knap 2 år godt selv gå så langt hver dag. 

Har i derudover nogle gode ideer til hvilken søskendevogn der er god? Det må gerne være dem af typen, hvor man kan vende klapvogn-/barnevognsdel selvstændigt og gerne en vogn hvor de sidder ved siden af hinanden. 

Jeg syntes du skal vente og se hvad dit behov er, der er 23,5 måned imellem vores børn og vi har aldrig haft behovet for en søskendevogn, mange ca 2 årige vil meget hellere gå selv end at sidde spændt fast  det ville vores datter ihvertfald 

Monica 

Anmeld Citér

26. marts 2015

Karina1

Herhjemme vil vores søn helst selv gå når vi går frem og tilbage til dagplejen, han er 1,5år og vi får En lille bebs her til august, en måned inden vores søn bliver 2, vi regner med at købe et søskendesæde til barnevognen eller sådan et bræt med hjul på, han kan stå på ved barnevognen, så vi satser ikke på at købe en søskendevogn men kommer selvfølgelig an på hvor langt i skal hver dag osv

Anmeld Citér

26. marts 2015

SKbaby

Troldemommi skriver:

Jeg syntes du skal vente og se hvad dit behov er, der er 23,5 måned imellem vores børn og vi har aldrig haft behovet for en søskendevogn, mange ca 2 årige vil meget hellere gå selv end at sidde spændt fast  det ville vores datter ihvertfald 

Monica 

Ja det har du ret i. Min datter vil også helst gå selv, men jeg tænker bare lidt i forhold til når vi skal i vuggestue hver dag. Der er måske 700 m derned og jeg er i tvivl om hun gider gå så langt og gider gå den rigtige vej eller om det vil tage mig 1 time hver morgen og eftermiddag.  Hvad tænker du om det? Har du haft problemer i forhold til aflevering i institution, hvis du altså også går derned?

Anmeld Citér

26. marts 2015

SKbaby

Karina1 skriver:

Herhjemme vil vores søn helst selv gå når vi går frem og tilbage til dagplejen, han er 1,5år og vi får En lille bebs her til august, en måned inden vores søn bliver 2, vi regner med at købe et søskendesæde til barnevognen eller sådan et bræt med hjul på, han kan stå på ved barnevognen, så vi satser ikke på at købe en søskendevogn men kommer selvfølgelig an på hvor langt i skal hver dag osv

Overvejede også et søskendesæde, men ved ikke om vores barnevogn kan holde til det. 

Vi skal cirka 700 meter hver dag ned til vuggestuen og så hjem igen om eftermiddagen. Jeg er lidt i tvivl om hun kan gå så langt hver dag eller om det bliver en kamp at få hende til at gå og så den rette vej!

Tænker også i forhold til ture, hvor den store måske stadig har brug for en middagslur. 

Anmeld Citér

26. marts 2015

MMOGM

Der er 21 mdr imellem mine, og vi har ikke haft behov for søskende vogn 

Anmeld Citér

26. marts 2015

MorTilN

Nu ved jeg ikke hvilket behov der bliver når jeg selv får nr 2, nu skal nr 1 jo lige komme først, men jeg tænker ud fra hvad jeg har set med min nevø at vi køber et ståbredt med hjul vis der bliver behov for det når nr 2 engang kommer. Små børn på kan gå overraskende langt

Anmeld Citér

26. marts 2015

(august)

vi har 17 mdr mellem de to store og det var først efter det første år at vi havde behov for en søskendevogn. Vi købte en Baby Jogger City Select. 

Som en anden skriver ville jeg også vente. Den store kan jo køre på løbecykel til den tid, også kan man komme vidt omkring.

Anmeld Citér

26. marts 2015

Troldemommi

SKbaby skriver:

Ja det har du ret i. Min datter vil også helst gå selv, men jeg tænker bare lidt i forhold til når vi skal i vuggestue hver dag. Der er måske 700 m derned og jeg er i tvivl om hun gider gå så langt og gider gå den rigtige vej eller om det vil tage mig 1 time hver morgen og eftermiddag.  Hvad tænker du om det? Har du haft problemer i forhold til aflevering i institution, hvis du altså også går derned?

jeg tror sagtens det kan gå uden en søskendevogn, det ville bare være træls for dig at bruge mange penge på noget du sagtens kunne undvære, og så fylder sådan en også meget 

Anmeld Citér

27. marts 2015

L-Mortil3

Der er 16 mdr imellem vores og vi købte en søskendevogn i den tro at DET kom vi til at bruge... Vi havde slet ikke brug for den og solgte den da lillebror var kun 3 mdr. Storebror sad endten på efterløbercykel eller søskende sæde de meget få gange han også ville om bord... Da de blev større og storebror ind i mellem havde brug for at køre (Legoland f.eks) så sidder de begge i den samme... 

Mit bedste råd er klart, vent og se! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.