brunsviger opskrift søges skal laves dagen før

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.935 visninger
9 svar
1 synes godt om
26. marts 2015

debbie19

jeg har lovet at bage til fødselsdag imorgen men min rørmaskine er stået af og da jeg skal bage 2 slags boller og 1 brunsviger så er tiden knap da jeg først er fra job 13.30 og skal være til festen kl 18.00  inden jeg kommer hjem og får noget at spise og kommer i gang render tiden hurtigt. så vil gerne kunne lave brunsviger dejen idag så den er klar til at bages imorgen.. men mangler en opskrift 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2015

debbie19

ingen ?? 

Anmeld Citér

26. marts 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Syntes amo  har en god opskrift på brunsviger

http://www.amo.dk/opskrifter/kager/skarekager/brunsvigermand-eller-dame/

Og må sige kage cremen i ramonsen lige giver det ekstra  

Anmeld Citér

26. marts 2015

Pikku Myy

debbie19 skriver:

jeg har lovet at bage til fødselsdag imorgen men min rørmaskine er stået af og da jeg skal bage 2 slags boller og 1 brunsviger så er tiden knap da jeg først er fra job 13.30 og skal være til festen kl 18.00  inden jeg kommer hjem og får noget at spise og kommer i gang render tiden hurtigt. så vil gerne kunne lave brunsviger dejen idag så den er klar til at bages imorgen.. men mangler en opskrift 

Jeg tror ikke jeg ville gå i gang med at lave dejen i dag og bage i morgen. Langtidshævet dej får en helt anden struktur som jeg mener ikke er passende til en brunsviger. Måske skal du bare bage den i dag. Burde den ikke kunne holde sig fint frisk i en lufttæt pose?

Anmeld Citér

26. marts 2015

debbie19

tror i det vil tage skade at bollerne hæver 4-5 timer? for kunne jo stå op inden jeg skal på job og lave dejen så den er klar til at trille til boller når jeg kommer hjem og så lave brunsvigeren imens bollerne bager?? eller tror i det bliver dårligt?

Anmeld Citér

26. marts 2015

debbie19

ingen der ved om jeg kan lade det bollerne hæve 4-5 timer?

Anmeld Citér

26. marts 2015

Cassiopeia

Jeg ville bage det hele i dag og pakke det ned i fryseposer 

Prøv dem her de er vildt lækre, og er et mega hit her hjemme til fødselsdage eller hvis der kommer gæster forbi 

Brunsviger-snegle

• 100 g. Smør
  • 2 dl mælk
  • 3 dl tykmælk
  • 50 g. Gør
  • 1,5 dl sukker
  • 0,5 tsk. Salt
  • 2 tsk. Kardemomme (kan undlades)
  • 800 g. Hvedemel

Dejen

Smør, mælk og tykmælk varmes til smøret er smeltet og mælk/tykmælken er lillefinger varm. Gæren smuldres i en skål og opløses i den lune mælk/tykmælk. Sukker og salt tilsættes og der røres til det er opløset.

Kardemomme og mel tilsættes og dejen æltes smidig. Skal hæve overdækket et lunt sted i 40 min.

Imens røres fyldet.

• 250 g. Smør
  • 250 g. Brun farin

(Smør og farin må ikke smeltes)!

Smør og farin røres sammen i hånden, eller med en rørmaskine.

Dejen deles i to stykker, der hver rulles ud i en rektangel. Fyldet fordeles på de to reaktangler og rulles stramt sammen, fra den brede side. Hver rulle skæres i ca. 20 stk.

Sneglene fordeles i smurte springforme med 0,5 – 1 cm. Mellemrum. Skal efterhæve overdækket et lunt sted.

Sneglene kan pensles med æg. De bages i forvarmet alm. ovn ved 200 grader, 15 – 20 min.

Anmeld Citér

26. marts 2015

debbie19

Cassiopeia skriver:

Jeg ville bage det hele i dag og pakke det ned i fryseposer 

Prøv dem her de er vildt lækre, og er et mega hit her hjemme til fødselsdage eller hvis der kommer gæster forbi 

Brunsviger-snegle

• 100 g. Smør
  • 2 dl mælk
  • 3 dl tykmælk
  • 50 g. Gør
  • 1,5 dl sukker
  • 0,5 tsk. Salt
  • 2 tsk. Kardemomme (kan undlades)
  • 800 g. Hvedemel

Dejen

Smør, mælk og tykmælk varmes til smøret er smeltet og mælk/tykmælken er lillefinger varm. Gæren smuldres i en skål og opløses i den lune mælk/tykmælk. Sukker og salt tilsættes og der røres til det er opløset.

Kardemomme og mel tilsættes og dejen æltes smidig. Skal hæve overdækket et lunt sted i 40 min.

Imens røres fyldet.

• 250 g. Smør
  • 250 g. Brun farin

(Smør og farin må ikke smeltes)!

Smør og farin røres sammen i hånden, eller med en rørmaskine.

Dejen deles i to stykker, der hver rulles ud i en rektangel. Fyldet fordeles på de to reaktangler og rulles stramt sammen, fra den brede side. Hver rulle skæres i ca. 20 stk.

Sneglene fordeles i smurte springforme med 0,5 – 1 cm. Mellemrum. Skal efterhæve overdækket et lunt sted.

Sneglene kan pensles med æg. De bages i forvarmet alm. ovn ved 200 grader, 15 – 20 min.

orker ikke bage nu skal snart i seng  

Anmeld Citér

26. marts 2015

birthee

debbie19 skriver:

orker ikke bage nu skal snart i seng  

Rør dejen til boller imorgen tidlig (eller nu med den halve mængde gær), og så lav brunsviger mens bollerne hæver/bager... Brunsviger skal, synes jeg, helst spises samme dag den bages :-)

Anmeld Citér

26. marts 2015

debbie19

birthee skriver:

Rør dejen til boller imorgen tidlig (eller nu med den halve mængde gær), og så lav brunsviger mens bollerne hæver/bager... Brunsviger skal, synes jeg, helst spises samme dag den bages :-)

så vis jeg laver den med mindre gær imorgen tidlig og stiller i køleskabet vil dejen så være god 4-5 timer senere ?? alså den til boller laver brunsvigeren når bollerne bager 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.