Så går det løs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

373 visninger
6 svar
4 synes godt om
26. marts 2015

Anonym trådstarter

Så skal vi ud til første samtale på fertilitets klinikken og jeg er så hammer nervøs. Godt jeg har min mand med. Vi er helt alene om det. Ingen familie da vi gerne vil holde det hemmeligt. Og heller ingen veninder at dele med. Det er blevet for kompliceret. Puha. Vi skal ind 13.15 så der er ikke længe til. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2015

ErDuHerIkkeSnart

Så skal vi ud til første samtale på fertilitets klinikken og jeg er så hammer nervøs. Godt jeg har min mand med. Vi er helt alene om det. Ingen familie da vi gerne vil holde det hemmeligt. Og heller ingen veninder at dele med. Det er blevet for kompliceret. Puha. Vi skal ind 13.15 så der er ikke længe til. 

Kære du. 

Jeg vil egentlig blot skrive to ting, som jeg håber at du vil tage til dig og bruge som du kan.

1) Første samtale skal du ikke være nervøs for. Prøv om du kan finde ro i, at der nu er nogen som hjælper jer med at finde ud af, hvad der er galt. Dette kan være første rigtige skrift i retning af baby.

2) Mit mest indtrængende råd til dig er, at I får åbnet op til nogen omkring jeres situation - og hurtigst muligt. Der er intet at skamme sig over (det siger sig selv), og langt flere mennesker end I aner, slås med lignende problemer.

I får brug for al den støtte I kan få - ingen ved desværre i hvor mange år man risikerer at slås med barnløshed. Det kræver mod at åbne op, men det er kun et tabu fordi de færreste tør. 

Rigtig meget held og lykke. 

Fra én som desværre alt for godt kender til det du er igennem 

https://erduherikkesnart.wordpress.com/om-bloggen/

Anmeld Citér

26. marts 2015

modesty

Anonym skriver:

Som erduherikkesnart også skriver: Man tror det måske ikke, men det er en kæmpe lettelse at dele sine problemer med nogen. Ikke hele verden, men den nærmeste familie, en veninde eller to. Du får brug for at have en anden end din mand at kunne dele glæder, sorger og bekymringer med.

og 

Anmeld Citér

26. marts 2015

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Kære du. 

Jeg vil egentlig blot skrive to ting, som jeg håber at du vil tage til dig og bruge som du kan.

1) Første samtale skal du ikke være nervøs for. Prøv om du kan finde ro i, at der nu er nogen som hjælper jer med at finde ud af, hvad der er galt. Dette kan være første rigtige skrift i retning af baby.

2) Mit mest indtrængende råd til dig er, at I får åbnet op til nogen omkring jeres situation - og hurtigst muligt. Der er intet at skamme sig over (det siger sig selv), og langt flere mennesker end I aner, slås med lignende problemer.

I får brug for al den støtte I kan få - ingen ved desværre i hvor mange år man risikerer at slås med barnløshed. Det kræver mod at åbne op, men det er kun et tabu fordi de færreste tør. 

Rigtig meget held og lykke. 

Fra én som desværre alt for godt kender til det du er igennem 

https://erduherikkesnart.wordpress.com/om-bloggen/

Hejsa. Ja har også prøvet at dele det med en veninde men det er ikke helt gået så godt så nu har jeg lukket i som en østers. Ja samtalen gik fint vi skal til samtale igen om 14 dage hvor der skal tages nogle flere prøver, han skal tjekke mine æggeledere igennem og så skal vi nok snakke om hormon behandling. Han mener jeg har pco selvom mine egne læger gav udtryk for at alt så fint ud trods en masse undersøgelser og prøver. Jeg tror ikke vi er klar til at dele det med nogen endnu. Jeg har ikke lyst til at der er nogen der skal have ondt af mig lige nu. :s 

Anmeld Citér

26. marts 2015

Anonym trådstarter

Jeg skal nok starte i hormon behandling når engang jeg skal igang, er der nogen der ved hvad det koster? Og ægløsnings sprøjter?  

Anmeld Citér

28. marts 2015

Mulle0802

Godt at høre det fik godt. Er du i Danmark? Jeg ændrede min gruppe fra 5 til 1 inden vi gik i gang. Det har allerede tjent sig ind næsten. Priserne er forskellige. Men sørg for han søger kroniker tilskud til jer, så i max skal betale 3800 kr. om året (til mit første IVF kom jeg af med ca. 2500 kr.) 

Anmeld Citér

28. marts 2015

Anonym trådstarter

Mulle0802 skriver:

Godt at høre det fik godt. Er du i Danmark? Jeg ændrede min gruppe fra 5 til 1 inden vi gik i gang. Det har allerede tjent sig ind næsten. Priserne er forskellige. Men sørg for han søger kroniker tilskud til jer, så i max skal betale 3800 kr. om året (til mit første IVF kom jeg af med ca. 2500 kr.) 

Nej det nåede jeg ikke :/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.