Allergisk reaktion omkring munden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

936 visninger
7 svar
7 synes godt om
25. marts 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vores pige fik her hen over vinteren noget udslet omkring munden. Den dag vi opdagede det havde hun suttet på noget modeller voks, senere da det ikke gik væk tænkte vi at det var kulde (altså spyt, og når hun så kom ud i kulden hos DP blev huden rød).

Hun er nu startet i børnehave, og det er jo ikke så frygteligt koldt længere, men udslettet er der stadig - nogle dage værre end andre. Vi kan ikke umiddelbart gætte hvad det kommer af, dog har jeg tænkt at det også kunne være varme - hun får lunken mælkeskum næsten hver dag. Men kan man være allergisk overfor mælk...eller det at skummet måske sidder på huden lidt, og ikke altid bliver vasket af?

Skal til 3 års tjek i næste uge, men lægen kan jo nok heller ikke gætte det.

Er der nogen tips til hvordan man får sig sporet ind på sådan noget...?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2015

TNBC

Lomm skriver:

Vores pige fik her hen over vinteren noget udslet omkring munden. Den dag vi opdagede det havde hun suttet på noget modeller voks, senere da det ikke gik væk tænkte vi at det var kulde (altså spyt, og når hun så kom ud i kulden hos DP blev huden rød).

Hun er nu startet i børnehave, og det er jo ikke så frygteligt koldt længere, men udslettet er der stadig - nogle dage værre end andre. Vi kan ikke umiddelbart gætte hvad det kommer af, dog har jeg tænkt at det også kunne være varme - hun får lunken mælkeskum næsten hver dag. Men kan man være allergisk overfor mælk...eller det at skummet måske sidder på huden lidt, og ikke altid bliver vasket af?

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/hud/symptomer/udslaet-i-ansigtet-hos-smaaboern/

Prøv at læs her,om der er noget der lyder bekendt.

Anmeld Citér

25. marts 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Yurie skriver:

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/hud/symptomer/udslaet-i-ansigtet-hos-smaaboern/

Prøv at læs her,om der er noget der lyder bekendt.

Synes kun det er kontakt eksem der kan passe, men det siger desværre ikke noget om HVAD der har forårsaget det

Anmeld Citér

25. marts 2015

TNBC

Lomm skriver:

Synes kun det er kontakt eksem der kan passe, men det siger desværre ikke noget om HVAD der har forårsaget det

Det kan sagtens være noget hun har spist, noget der har ramt huden. Læg mærke til om der kommer noget, når hun spiser og det samme, var det børnehave hun gik i(Kan ik lige huske) få dem til at holde øje, når hun spiser. For så er der noget allergi i det....

Hvis hun har det nu, kan lægen sikkert sagtens se om det er noget der har rørt ved hendes hud omkring munden eller hvad det er.

Anmeld Citér

25. marts 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Spiser hun tomater? De kan være ret krads for huden og mange børn bliver røde om munden af dem.

Anmeld Citér

25. marts 2015

Sujan

Min datter har det samme.. Var ved lægen da jeg troede det var forkølelsessår (har alle på farens side) 

men lægen sagde at det fik nogle børn og jeg skulle smøre med fed creme. Det hjælper lidt, men hun har det stadig og hvis jeg ikke smøre det kan det blive meget rødt og sprække.. 

Anmeld Citér

25. marts 2015

lenemor77

Lomm skriver:

Vores store pige får det ved bla tomater og bananer. Iflg vores allergilæge hænger det også sammen med hendes astmatisk bronkitis, børneeksem og allergi. 

Anmeld Citér

25. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Her viste det sig at være svamp. Fandt ud af han gik og tyggede lidt i flyverdragten i børnehaven og flyverdragten var jo så våd der hvor han tyggede på den. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.