Skole?? Skal de skrives op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

842 visninger
8 svar
1 synes godt om
24. marts 2015

Sujan

der er godt nok lang tid til mit barns skal i skole, men sad lige og tænkte over... Hvis de skal i almindelig folkeskole skal de så skrives op eller er det automatisk?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2015

bøllen

I vores kommune skal man selv skrive børnene op til skole. Ved privatskole mm skal det gerne gøres mange år før , i vores folkeskole lige efter nytår det år de starter i skole

Anmeld Citér

24. marts 2015

DortheL

Sujan skriver:

der er godt nok lang tid til mit barns skal i skole, men sad lige og tænkte over... Hvis de skal i almindelig folkeskole skal de så skrives op eller er det automatisk?? 

Hvor jeg bor, er børnene tildelt de forskellige skoler udfra bopæl. Min dreng skal starte i førskolen til maj, og vi fik brev om indskrivning i januar :-) 

Anmeld Citér

24. marts 2015

Sujan

bøllen skriver:

I vores kommune skal man selv skrive børnene op til skole. Ved privatskole mm skal det gerne gøres mange år før , i vores folkeskole lige efter nytår det år de starter i skole

Okay det må jeg lige undersøge hvordan det er her.. 

Ja ved godt det med privatskole:-) det har jeg også overvejet på et tidspunkt, men den skole der ligger tættest på er en folkeskole med et rigtig godt ry.. Så den skal hun gå på:-) 

Anmeld Citér

24. marts 2015

Sujan

DortheL skriver:

Hvor jeg bor, er børnene tildelt de forskellige skoler udfra bopæl. Min dreng skal starte i førskolen til maj, og vi fik brev om indskrivning i januar :-) 

Nå okay... Virker til det er forskelligt alt efter hvor man bor.. Jeg må lige få det undersøgt:-)

Anmeld Citér

24. marts 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Man kan ikke skrive op til folkeskolen på forhånd. I vores kommunen fungere det sådan, at man får et link der gælder 1 uge, hvor man så kan skrive sit barn op. Så gør der nogen måneder før, at man får besked om barnet er kommet på skolen og evt. SFO.

Man får altid plads på ens distriksskole. Du kan se på din kommunes hjemmeside, hvilken skole, at I hører til

Anmeld Citér

24. marts 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Kan se at du bor i Slagelse og her kan du læse hvordan det foregår. Det er nøjagtig som I vores kommune.

http://www.slagelse.dk/borger/boern-og-familie/skoler-og-sfo/skoleindskrivning

Anmeld Citér

24. marts 2015

Tip!

Her fik jeg post om at min søn var tilknyttet den lokale skole, men da jeg vil have ham på privat skole, så har jeg indskrevet ham for år tilbage. Så jeg kontaktede den lokale skole, og bad om at de ville slette ham i deres system, da han allerede var tilmeldt andet sted. 

Det var der meget bøvl med, og de var ikke særlig lydhør overfor at jeg havde valgt anderledes. 

Anmeld Citér

24. marts 2015

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Jeg har lige skrevet mine piger op til privatskolen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.