må og må ikke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

874 visninger
3 svar
9 synes godt om
23. marts 2015

Anonym trådstarter

Hvor meget giver i jeres børn på ca 9 år lov til..

mht at være ude, hverdag og weekend..

hvad skal de og hvad skal de ikke..

hvad er konsekvenserne hvis aftaler bliver brudt, de laver ulykker mm?(eks lyve osv), eller er der ikke nogle?

hvordan med legeaftaler skal de aftales inden, eller må poderne komme og gå som de lyster?

må de være alene hjemme.. og hvor længe?

jeg er ret nysgerrig efter at høre hvordan det er i andre familier...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2015

Tin

Profilbillede for Tin

Hvor meget giver i jeres børn på ca 9 år lov til..

mht at være ude, hverdag og weekend..

hvad skal de og hvad skal de ikke..

hvad er konsekvenserne hvis aftaler bliver brudt, de laver ulykker mm?(eks lyve osv), eller er der ikke nogle?

hvordan med legeaftaler skal de aftales inden, eller må poderne komme og gå som de lyster?

må de være alene hjemme.. og hvor længe?

jeg er ret nysgerrig efter at høre hvordan det er i andre familier...

Jeg har pige på 10 år...og puhaaa...preteen... Og hun kræver og kræver og alle de andre må..

Nå men hun er i seng kl 21 i hverdagen og 22 i weekeNeden.

Vil helst have at legeaftaler aftales dagen før,da jeg sover om dagen pga nat arbejde og derfor ofte henter i nattøj  men kan jeg se de lige har gang i en god leg,må de gerne forsætte den herhjemme.  Jeg er egentlig meget fleksibel og kan de argumentere deres sag, så kan et nej godt ændres. Men hun ved godt at det ikke er nok at sige: bare fordi....

Hun har mobil og jeg kan derfor let komme i kontakt med hende og jeg forlanger at vide hvor hun er og med hvem...og det er inden hun tager derhen. Har hun gjort det i modsat rækkefølge så har jeg hentet hende med det samme 

Jeg vil ikke have spisende og overnattende gæster på hverdage! Det kan ikke ændres og det ved hun godt og spørger derfor aldrig om det.

Hun er MEGET doven!! Men ingen af vores børn har pligter, men jeg forventer at de hjælper til når jeg spørger medmindre de laver lektier  

Jeg vil under ingen omstændigheder lyves for!! Og da vores dreng på 14 gjorde det her for nylig mistede han rettighederne til at bruge tlf,tablet og pc i en periode!  Jeg satte ikke længde på perioden for, for ham var det værre ikke at vide hvornår han fik det igen  og så fik jeg også statueret et eksempel overfor hans mindre søskende.

Men de lyver generelt ikke, tilgengæld belønner jeg meget når de fortæller noget der er svært at sige ved meget ros og ved at inddrage hele familien i at vedkommende faktisk tog en svær beslutning ved at fortælle sandheden. Derudover medfører sandheden ALDRIG skældud eller formaninger og det er ligegyldigt hvad det måtte omhandle.

Jeg mener selv at jeg er meget rummelig og fleksibel. Jeg har nogle få ting,hvor jeg er ubøjelig, men derudover kan jeg godt forhandles med og "tales til fornuft" for jeg kan jo også tage fejl, eller måske en dag få sagt NEJ lidt for hurtigt 

Men ja...alle aldre har deres egne særheder 

Anmeld Citér

23. marts 2015

Loa

Tin skriver:

Jeg har pige på 10 år...og puhaaa...preteen... Og hun kræver og kræver og alle de andre må..

Nå men hun er i seng kl 21 i hverdagen og 22 i weekeNeden.

Vil helst have at legeaftaler aftales dagen før,da jeg sover om dagen pga nat arbejde og derfor ofte henter i nattøj  men kan jeg se de lige har gang i en god leg,må de gerne forsætte den herhjemme.  Jeg er egentlig meget fleksibel og kan de argumentere deres sag, så kan et nej godt ændres. Men hun ved godt at det ikke er nok at sige: bare fordi....

Hun har mobil og jeg kan derfor let komme i kontakt med hende og jeg forlanger at vide hvor hun er og med hvem...og det er inden hun tager derhen. Har hun gjort det i modsat rækkefølge så har jeg hentet hende med det samme 

Jeg vil ikke have spisende og overnattende gæster på hverdage! Det kan ikke ændres og det ved hun godt og spørger derfor aldrig om det.

Hun er MEGET doven!! Men ingen af vores børn har pligter, men jeg forventer at de hjælper til når jeg spørger medmindre de laver lektier  

Jeg vil under ingen omstændigheder lyves for!! Og da vores dreng på 14 gjorde det her for nylig mistede han rettighederne til at bruge tlf,tablet og pc i en periode!  Jeg satte ikke længde på perioden for, for ham var det værre ikke at vide hvornår han fik det igen  og så fik jeg også statueret et eksempel overfor hans mindre søskende.

Men de lyver generelt ikke, tilgengæld belønner jeg meget når de fortæller noget der er svært at sige ved meget ros og ved at inddrage hele familien i at vedkommende faktisk tog en svær beslutning ved at fortælle sandheden. Derudover medfører sandheden ALDRIG skældud eller formaninger og det er ligegyldigt hvad det måtte omhandle.

Jeg mener selv at jeg er meget rummelig og fleksibel. Jeg har nogle få ting,hvor jeg er ubøjelig, men derudover kan jeg godt forhandles med og "tales til fornuft" for jeg kan jo også tage fejl, eller måske en dag få sagt NEJ lidt for hurtigt 

Men ja...alle aldre har deres egne særheder 

Det lyder spændende og lidt skræmmende

Det er virkelig svært at forestille sig at man når dertil hvor man skal tage stilling til alle disse ting  Jeg har heldigvis lidt år endnu til at mentalt forberede mig

Anmeld Citér

23. marts 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Loa skriver:

Det lyder spændende og lidt skræmmende

Det er virkelig svært at forestille sig at man når dertil hvor man skal tage stilling til alle disse ting  Jeg har heldigvis lidt år endnu til at mentalt forberede mig

He he... Ja, men tror bare man lærer det lidt i takt med at de vokser  

Synes nu hver alder er spændende og elsker de ting der sker omkring dem og de gode dybe samtaler som det kan fører med sig 

Her i vinters kom min dreng på 14 og brokkede sig over ømme og hævede babser  og da jeg jo ikke er dreng, måtte jeg ty til hr. Google før jeg kunne svarer ham, og pludselig fortalte min store lidt forsøgte knægt på 16, at han også længe havde haft det og at han havde tænkt på om det var kræft  og så fik jeg en lang god snak med begge drenge og Google  om det at være dreng og i puberteten,  og for mig, er det netop disse stunder der gør det, at være mor så skønt,  ligesom da de smilte for første gang. Den nærhed man føler. Og igen så ved de godt, at jeg ikke er et omvandrende leksikon, så hurra for Google 

God fornøjelse når det bliver din tur 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.