Stor gæld og fyring... Nysgerrig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

570 visninger
6 svar
0 synes godt om
31. august 2009

Kloster

Hej.
Har tænkt over noget, I måske kan svare mig på...
Synes ofte jeg hører, at folk sætter sig i dyre huse osv. Altså har en gæld på flere mill og mega dyre huslejer.

Min nysgerrighed lyder så på... Hvad hulen gør man så, hvis man bliver fyret og ryger på dagpenge???
Rimelig risiko i disse tider...

Ser tit at huslejer på dyre huse er mere end hvad dagpengene er på FØR skat...

Nu har vi et hus der er rimelig billigt til salg, men det kan sgu stadig ikke blive solgt. Og fik vi det solgt, ville det være helt urealistisk, at vi kunne sidde i noget til "kun" 1,5 mill.

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2009

Honningblomst

Tja...nogle tegner vel sådan en ekstra forsikring, kan ikke huske hvad de hedder, men det giver vidst mere end dagpenge, andre igen bliver vel ikke sådan lige fyret(tror de) og andre igen arbejder sort ved siden af dagpenge...og så kan man vel også lægge lån om.
Jeg turde ikke og kommer aldrig til at sætte ig dyrt...i min verden har man kun lån i hus og intet andet...
Knus Eva...ejer intet, før jeg skal arve..

Anmeld

31. august 2009

TbCp

Kloster skriver:

Hej.
Har tænkt over noget, I måske kan svare mig på...
Synes ofte jeg hører, at folk sætter sig i dyre huse osv. Altså har en gæld på flere mill og mega dyre huslejer.

Min nysgerrighed lyder så på... Hvad hulen gør man så, hvis man bliver fyret og ryger på dagpenge???
Rimelig risiko i disse tider...

Ser tit at huslejer på dyre huse er mere end hvad dagpengene er på FØR skat...

Nu har vi et hus der er rimelig billigt til salg, men det kan sgu stadig ikke blive solgt. Og fik vi det solgt, ville det være helt urealistisk, at vi kunne sidde i noget til "kun" 1,5 mill.

Kloster

Vi krydser fingre for at vi har jobs!
Det er vist det eneste vi kan gøre lige nu.

Vi købte hus lige inden finanskrisen og har sat det i stand så vi har en ret stor gæld....
Min mand er selvstændig og søger pt efter nye projekter. Så vi krydser fingre for at han får noget så vi kan blive boende....Vi ville slet ikke kunne få solgt huset for hvad det faktisk er værd, ihvertfald ikke lige i disse tider

Anmeld

31. august 2009

Muffinmus

har tit tænkt det samme...jo flere penge jo mere på røven når det går galt....sådan er det vist bare.
Er glad for vi bor i Jylland og bor i et hus på kun 116 kvm og 306 kvm udbygninger. til den fine sum af 930.000 kr dengang. det er vist steget en smule siden
Alt i alt skylder vi 590.000 ca og så vil vi måske lave lånet om engang og lave overetagen lidt flottere og smartere og nyt tag på. Ja, vi kommer da lidt på øffen hvis vi bliver fyret.... det gør vi nu nok ikke da vi begge er i Forsvaret jo, me skulle de ske ville det være øv, men ikke slemmere end at vi overlever de mdr uden job...er er jo næsten altid jobs, det er ofte bare skod jobs til en skod løn)

Anmeld

31. august 2009

Pige2009

Hvis ikke man kan betale afdragene, ryger huset på tvangsauktion, og så har man så gælden bagefter...

Knus Linda 34+2, som bor til leje

Anmeld

31. august 2009

Kaufie

Netop derfor er vores økonomi strikket sådan sammen, at vi kan tåle at en af os er på dagpenge - men vi har så heller ikke et hus til mere end 1,4 mil, som så kan blive skiftet ud med et større når vi forhåbentlig sidder lidt bedre fast i arbejdsmarkedet, der er opgangstider, vi har fået knaldet lidt af på gælden, osv.....

Anmeld

31. august 2009

Tina2

Vores hus er købt efter at en af os kan være på dagpenge....

Vi gav 1.275 for huset og er i fuld gang med at renovere. Det tager lidt længere tid end normalt, fordi vi gør det hele selv, men vi gider ikke låne mange hundrede tusinde kr og så vende hver 25-øre bagefter......

Når vi er færdige har vi så også et dejligt hus som er gået fra 141 m2 til 173 m2:-)

Kunne aldrig drømme om at sætte os så hårdt... Puha, hvor må det være frustrerende at sidde så stramt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.