gravid, lavt blodtryk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.214 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. marts 2015

Anonym trådstarter

Hej

Er lidt forvirret lige nu, var ved lægen idag fordi der skulle skrives under på nogle papirer ifht. Min graviditet. Fortæller så at jeg har haft konstant hovedpine i 14dage nu og var bekymret, da jeg fik svagerskabsforgiftning i min sidste gravidtet. Får målt mit blodtryk og afleverede en urinprøve. Mit blodtryk var 94/67 puls 64, hvilket jo er ret lavt. Fik afvide at jeg bare kunne køre hjem, så lægen ville kontakte mig hvis der var mere i det,  sagde sygeplejersken, men har intet hørt? Skal jeg bare gå udfra at alt er okay? Er 19uger henne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2015

female

Jeg har også meget lavt blodtryk. Det har jeg også normalt, men er særligt når jeg er gravid. Jeg bliver til tider svimmel, men jordemoder og læge siger, at det i bund og grund mest er at betragte som et sundhedstegn (er primært højt blodtryk der kan give anledning til bekymring).

Anmeld Citér

23. marts 2015

Anonym trådstarter

female skriver:

Jeg har også meget lavt blodtryk. Det har jeg også normalt, men er særligt når jeg er gravid. Jeg bliver til tider svimmel, men jordemoder og læge siger, at det i bund og grund mest er at betragte som et sundhedstegn (er primært højt blodtryk der kan give anledning til bekymring).

Ja, havde også lidt lavt blodtryk i starten af min sidste gravidtet, men det blev til højt blodtryk i slutningen I forbindelse med svagerskabsforgiftningen. Men ved jo selvfølgelig heller ikke om jeg "normalt" har lavt blodtryk :/

Anmeld Citér

23. marts 2015

misscgn

Har også lavt blodtryk, men fik af vide af lægen det var normalt i starten af graviditeten fordi blodet ikke kun skal pumpes rundt i din krop nu men også fostrets. Så tror ikke du skal være nervøs 

Anmeld Citér

31. marts 2015

Svane83

Også lavt blodtryk her og det havde jeg også sidste gang, det giver hovedpine, svimmelhed og træthed.

Blodtryk er som sådan ikke farligt, det "værste" der kan ske er at du besvimer, så normalt gør man ikke noget ved det da det medmindre patienten går og besvimer. Da det man giver normalt jo dels øger blodtrykket og man derved risikere for højt blodtryk og at medicinen heller ikke er duns for fostret.

Sørg for at tage dig god tid når du rejser dig, lav venepumpe øvelser med fødderne hvis du sidder stille længe, drik masser af vand, det hjælper dit blodtryk, og du kan også bruge kompressionsstrømper til at hjælpe blodet op fra dine ben.

Det burde hjælpe på din hovedpine, jeg er for det meste bare lidt "let" i hovedet så det går :-)

Anmeld Citér

31. marts 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Som er nævnt det lave blodtryk skader ik men er hulens belastende. 

Det er når det er højt de holder ekstra øje med dig :-) 

Anmeld Citér

31. marts 2015

charthys

husk at være opmærksom på det hvis du ender med en epiduralblokade. den kan nemlig medføre at blodtrykket falder yderliger , og det er ubehageligt kan jeg hilse at sige

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.